کاهش مقالات خارجی در نهمین سمپوزیوم مخابرات/ اعطای جایزه چالش نوآوری به بهترین راه‌‌حل‌های استارتاپی

سه‌شنبه 11 دسامبر 2018 در 17:59


در نهمین سمپوزیوم دوسالانه مخابرات، استارت­اپ‌ها و شرکت های ICT چالش­ های حوزه­ کاری خود را مطرح کردند و مخاطبان برای حل آنها راه حل علمی و کاربردی ارائه دادند؛ بهترین ایده های استارتاپی در سمپوزیوم جایزه نوآوری خواهند گرفت. محمود کمره ای دبیر علمی نهمین سمپوزیوم دوسالانه مخابرات (کنفرانس بین المللی IST) با هدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی و تبادل نظر علمی متخصصان و علاقمندان به صنعت ICT در سطح بین المللی برگزار می شود.

وی توضیح داد: سمپوزیوم دارای دو هیات علمی از داخل و خارج کشور است که ۶۴ نفر اعضای هیئت علمی داخلی و ۱۵ نفر اعضای هیئت علمی خارجی را تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، از ۳۳۱ مقاله ارائه شده به سمپوزیوم ۱۰۲ مقاله ارائه شده و ۴۳ مقاله نیز به صورت پوستر منشتر خواهند شد و در مجموع ۴۳ درصد از مقالات دریافت شده پذیرش شده است؛ همچنین ۱۳ کارگاه آموزشی نیز در سمپوزیوم برگزار می شود.

وی گفت: امسال به دلیل افزایش هزینه‌های سفر و شرایط ویژه بین المللی کشور، برخی شرکت کنندگان خارجی و ایرانیان مقیم خارج نتوانستند در سمپوزیوم شرکت کنند، با این حال شرکت‌کنندگانی از سوییس و انگلستان داریم اما در مجموع تعداد مقالات خارجی دریافت شده در سمپوزیوم نهمین نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است.

علیرضا یاری دبیر اجرایی نهمین سمپوزیوم مخابرات اضافه کرد: از سوی دیگر همواره این سمپوزیوم در تابستان و ابتدای پاییز برگزار می‌شود که تغییر زمان برگزاری به آخر پاییز و مصادف با دسامبر سال میلادی، دعوت از خارجی ها را سخت کرد.

به گفته کمره‌ای، در این همایش معاونان ITU (اتحادیه جهانی مخابرات) و رئیس ITUT به عنوان مهمترین سخنران درباره رویه تکنولوژی و استاندارسازی سخنرانی خواهد داشت.

کمره‌ای در پاسخ به سوال فارس درباره اینکه هر رویداد هدف خاص خود را دنبال می‌کندو این رویداد آموزشی و پژوهشی است با این حال آیا از دستاوردهای رویداد های قبلی در پروژه های علمی و صنعتی استفاده شده است؟ گفت: معتقدیم پایان سمپوزیوم پایان کار نیست و از پایان سمپوزیوم کار اصلی شروع می شود تا تحقیقات به صورت پروژه تعریف شوند. در دوره های قبلی سمپوزیوم نیز در برخی موضوعات تیم تحقیقاتی به پروژه‌هایی برای رفع نیازهای کشور متصل شدند. امسال موضوعاتی از جمله کوانتوم نتورک درباره آینده پژوهش ها، بلاک چین و مدیریت اینترنت اشیا را داریم که در آینده فناوری کشور می‌تواند کمک کننده باشد.

در این نشست همچنین یاری با اشاره به اعطای جایزه مسابقه چالش نوآوری در حاشیه این سمپوزیوم، توضیح داد: از طریق مراجعه به وب­گاه سمپوزیوم امکانی فراهم شده بود که استارت­ آپ­ها و شرکت های فعال در حوزه ICT چالش­ های نوآوری در حوزه­ های کاری خود را مطرح کنند و مخاطبان علمی سمپوزیوم بتوانند برای حل آن چالش­ ها راه حل های علمی و کاربردی ارائه کنند که در سمپوزیوم جایزه نوآوری به ایده های برتر ارایه می‌شود.

نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات ( IST2018) از تاریخ ۲۶ لغایت ۲۸ آذرماه ۱۳۹۷ مصادف با ۱۷ تا ۱۹ دسامبر در محل پژوهشگاه برگزار می شود.

 

اظهار نظر