حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان

سه‌شنبه 23 آوریل 2024 در 18:13


مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد.

 سعیدی زاده مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در نشست خبری تشریح برنامه‌های چله رضوی و بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: رویکرد‌های تحولی در دو سال اخیر مد نظر بوده است، جشنواره امام رضا بیست سال گذشته یک جشنواره عمومی بود، اما برای تخصصی شدن آن جلسات مختلفی برگزار شد و اتفاقی که امسال تجربه می‌کنیم این است که جشنواره حرفه ای‌تر و تخصصی‌تر شده است.

وی ادامه داد: همزمان با سالروز ولادت امام رضا (ع)، سامانه و اپلیکیشنی با نام منظومه رضوان رونمایی می‌شود که در آن در زمینه ابعاد مختلف سیره رضوی، سوژه‌ها و دیباچه‌های مختلفی در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد و هنرمندان برای تولید آثار فاخر رضوی دسترسی آسانتری به سوژه‌ها و نظرات کارشناسان صاحبنظر خواهند داشت.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام گفت: استفاده از هنرمندان شاخص و تراز در مدیریت جشنواره از دیگر رویکرد‌های این جشنواره است.

سعیدی زاده به راه اندازی پنجره درگاه تولیدات رضوی هم اشاره کرد و افزود: این درگاه برای بهره گیری عموم از تولیدات جشنواره پس از برگزاری جشنواره و کیفی سازی آنها طراحی شده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام از حمایت ۵ میلیارد تومانی از هنرمندان در جریان تولیدات جشنواره رضوی خبر داد و گفت: منابعی را برای تولید و ارتقای تولیدات به عنوان اعتبار حمایتی در فضا‌های مختلف رضوی در اختیار هنرمندان قرار می‌دهیم.

*برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان
سعیدی زاده به ارتقای فنی هنرمندان اشاره و تصریح کرد: مداخله فرایندی ما برگزاری دوره‌های آموزشی، ارتباط با جامعه اساتید بوده است و تاکنون کارگاه‌های تخصصی برگزار کرده‌ایم.

*موسسات تخصصی مردم محور
وی گفت: انتخاب موسسات تخصصی با رویکرد مردم محور بنای بنیاد برای زیست بوم رضوی بوده است، ما به حلقه‌های میانی در فضای فرهنگ و هنر توجه داشتیم و از آنها حمایت می‌کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا علیه السلام در پایان گفت: امیدوارم جشنواره امام رضا (ع) تا ۴ سال آینده به عنوان یکی از حرفه ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر تثبیت شود. دوره گذار جشنواره به پایان رسید و امسال نخستین سال شکل گیری جشنواره حرفه‌ای است.

سعیدی زاده افزود: بالغ بر ۵۰۰ رویداد فرهنگی و هنری در سطح کشور برگزار می‌شود، ۴۵ گروه با ۴۵۰ اجرای تئاتر در اردیبهشت ماه سال جاری انجام می دهند. قطعا یکی از حرفه‌ای‌ترین جشنواره‌های دینی کشور در حوزه فرهنگ و هنر جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) است بر همین اساس این جریان باید حرفه‌ای و مردمی باشد. در دوره بعد قرار است به بعد بین‌المللی جشنواره امام رضا (ع) بیشتر از گذشته پرداخته شود و جشنوراه فیلم رضوان را امسال به صورت تخصصی خواهیم داشت.

*برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام
فرهاد قائمیان مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) هم درباره برگزاری جشنواره‌های تئاتر رضوی گفت: در جشنواره بیست و یکم سعی کردیم آثار راه‌یافته به بخش نهایی در شهر‌های مختلف برای مخاطبان اجرا شود.

فرهاد قائمیان افزود: در تئاتر رضوی بخش تئاتر کودک ۸ اثر، بخش خیابانی ۱۷ اثر در ۱۵ استان و صحنه‌ای ۱۷ اثر در استان‌های مختلف اجرا خواهد شد.

وی همچنین گفت: در حال برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم تا بتوانیم شاهد برگزاری یک رویداد مهم در سطح جهان اسلام باشیم.

اظهار نظر