هشتمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات ایران برگزار می شود

سه‌شنبه 4 دسامبر 2018 در 20:39


هشتمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات ۱۳ و ۱۴ آذرماه توسط دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

نشست خبری هشتمین کنفرانس بین المللی آکوستیک و ارتعاشات (ISAV۲۰۱۸) ، روز دوشنبه ۱۲ آذرماه در پردیس فنی مهندسی شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

در این نشست داود یونسیان، رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران و رئیس همایش، سید مجید یادآور نیک روش، رئیس دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی و دبیر کنفرانس، حمید احمدیان دبیر علمی کنفرانس و عباس رهی دبیر کمیته اجرایی کنفرانس حضور خواهند داشت.

داوود یونسیان، رئیس انجمن اکوستیک و ارتعاشات در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص برگزاری کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات در دانشگاه شهید بهشتی گفت: برگزاری چنین گردهمایی‌های علمی ارزشمند بستر و فرصت مناسبی را برای اجتماع مجرب‌ترین اساتید، پژوهشگران و صنعتگران داخلی و خارجی جهت تبادل آخرین دستاورد‌های علمی و صنعتی در شاخه‌های مختلف حوزه آکوستیک و ارتعاشات و به منظور بهره گیری بیش از پیش صنعت و دانشگاه از تجارب و دانش یکدیگر و نیز ارتقاء انگیزه و دانش بیشتر دانشجویان و علاقه‌مندان در این زمینه فراهم می‌نماید.

وی در ادامه گفت: کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات محور‌های مختلفی از جمله مقالات علمی-پژوهشی ( آزمون‌های شوک و ارتعاش، آکوستیک در معماری، آکوستیک در موسیقی، آکوستیک زیر آب، پایش وضعیت ارتعاش و صوت، پردازش سیگنال در آکوستیک، تحلیل سیگنال‌های گفتاری و در زمینه مقالات تجربه صنعتی – مطالعه موردی در صنایع (پتروشیمی، خودرو و حمل و نقل ریلی، دفاعی، صنایع و معادن، نفت و گاز، نیروگاه، هوا و فضا) دارد.

وی همچنین اظهار کرد : در این کنفرانس از ۱۴ تن از اساتید برجسته دنیا جهت سخنرانی دعوت خواهیم کرد، در حاشیه کنفرانس برنامه‌های ویژه‌ای مانند تقدیر و اهدای جوایز به محقق برتر در حوزه آکوستیک و ارتعاشات، پایان نامه برتر، مسابقه دانشجویی، مهندس برتر در نظر گرفته شده است.

یونسیان با اشاره به برگزیده شدن ویژگی های محقق برتر افزود: محقق برتر باید در رشته آکوستیک و ارتعاشات در زمینه‌های علمی و پژوهشی، ارائه مقالات و کتب ، تربیت دانشجو در مقطع دکتری و پروژه‌های صنعتی سابقه درخشانی داشته باشد.

وی در خصوص پایان نامه‌ی برتر در این کنفرانس تصریح کرد: طی دو سال اخیر فراخوانی با عنوان صدا و ارتعاشات داده می‌شود و هرسال ۱۰۰ پایان نامه در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باتوجه به رویکرد هر مقطع (جنبه نوآوری و کاربردی بودن) جایزه پایان نامه برتر اهدا می‌گردد.

رئیس انجمن آکوستیک و ارتعاشات ایران بخش مسابقات دانشجویی این کنفرانس را بسیار جذاب دانست و گفت: مسابقه دانشجویی این کنفرانس بسیار جذاب است و هرساله استقبال زیادی توسط دانشجویان از آن می‌شود، مسابقه در زمینه ساخت (ابزار اندازه گیری ارتعاشات) است که دانشجویان باید دستگاهی را جهت اندازه گیری ارتعاشات طراحی کنند و هر دستگاهی که ارتعاشات را به طور دقیق‌تر اندازه گیری کند برگزیده خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی اعمم از کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

یونسیان در خصوص مهمانان این کنفرانس گفت: معمولا مهمانان این کنفرانس اساتید برجسته خارج از کشور یا اساتیدی که در صنعت مشغول فعالیت اند و البته رئیس دانشگاه میزبان ، حضور دارد.

رئیس انجمن اکوستیک و ارتعاشات ضمن دعوت از متخصصین این رشته در کنفرانس گفت: رشته اکوستیک و ارتعاشات باید در حوزه‌های صنعت و توسعه شهری توسعه پیدا کند زیرا بعد از آلودگی هوا، آلودگی صوتی از معظلات جوامع شهری است.

کنفرانس بین المللی اکوستیک و ارتعاشات ۱۳ و ۱۴ آذر ماه در پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور دانشکده مهندسی مکانیک و انرژی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود .

اظهار نظر