مدیرعامل مرکز فابا گفت: «تراکنش ایران» تحقق آرزوی توسعه کسب و کار نوین

سه‌شنبه 24 اکتبر 2017 در 16:37


سومین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE ۲۰۱۷ )، با ۳ سمینار، ۳ نشست تخصصی و ۳ کارگاه آموزشی در حالی ۲ تا ۴ آبان میزبان علاقه‌مندان حوزه صنایع مالی و بانکی خواهد بود که گفته می‌شود پیش بینی می‌شود قریب به ۷ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

محمد مراد بیات مدیرعامل مرکز فابا و دبیر کل رویداد ITE در گفت و گو با خبرنگار گسترش گفت: نمایشگاه تراکنش ایران دارای راهبردی مشخص بر مبنای تبدیل شدن ایران به مرکز ثقل فناوران صنایع مالی و بانکی منطقه خاورمیانه مطابق با سند چشم انداز ۱۴۰۴ است.

وی دومین رویکرد نمایشگاه تراکنش ایران را توسعه کسب و کارهای بخش خصوصی در عرصه فناوری‌های نوین مالی و بانکی دانست و ادامه داد: این نمایشگاه دارای یک محتوای مشخص بوده که آنهم بحث و بررسی پیرامون اکو سیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال است.

بیات در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در نمایشگاه امسال ۱۶۴ بانک ، شرکت داخلی وخاجی و همچنین استارت‌آپ‌ها در این رویداد حضور خواهند داشت افزود: این در حالی است که وزارخانه‌ها ، سازمان های دولتی و حاکمیتی مرتبط با IT و صنعت بانکداری و پرداخت از حامیان راهبردی این رویداد هستند که از آن جمله می‌توان به وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بانک مرکزی، مرکز ملی فضای مجازی، پلیس فتا، مرکز فناوری و ارتباطات و امنیت ریاست جمهوری، اتاق بازرگانی ایران و کانون بانک‌های خصوصی اشاره کرد.

به گفته وی، شاپرک به عنوان حوزه پرداخت به عنوان اسپانسر ویژه این رویداد است.

مدیرعامل مرکز فابا در پاسخ به این که فضای نمایشگاهی برای این رویداد مهم فناورانه چقدر است پاسخ داد: ۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی داریم که ۵۶ شرکت استارت‌آپی در آن حاضرند این در حالی است که همزمان با این رویداد جشنواره بزرگ فین‌تک نیز برگزار می‌شود.

بیات درادامه تعداد مشارکت کنندگان این نمایشگاه را وجه تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه های سال گذشته دانست و یادآور شد: تعداد مشارکت کنندگان بیش از ۲ برابر شده و تعداد سخنران ها نیز افزایش یافته است. همچنین تمامی دستگاه های حاکمیتی مرتبط با حوزه IT و فناوری به عنوان حامی در این رویداد حضور دارند.

وی حضور جدی بانک مرکزی در این نمایشگاه را از دیگر دلایل تفاوت این نمایشگاه نسبت به سال های گذشته دانست و ابراز کرد: شرکتهای بزرگ فناوری و پرداخت ایران به صورت جدی در این نمایشگاه حضور دارند.

دبیر کل رویداد ITE دربخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: غرفه سازی و پذیرایی برای استارت‌آپ‌ها رایگان است به عبارتی، مرکز فابا براساس احساس مسوولیت اجتماعی ۵۶ استارت‌آپ‌ها را از نظر مالی حمایت کرده و تمامی مدیران بانکداری و پرداخت را جذب کرده تا از این جشنواره بازدید کنند و از ایده های جدید مطلع شوند.همچنین طی برنامه ریزی انجام شده از هیات های خارجی و انستیتوهای حوزه استارت‌آپی و سرمایه گذاران کشورهای خارجی دعوت کرده تا با حضور در این نمایشگاه شرایط و زمینه همکاری و جذب سرمایه توسط داخلی ها و خارجی ها برای شرکتهای استارتاپی فراهم شود.

به گفته او، پیش بینی می‌شود در این نمایشگاه قریب به بیش از ۷ هزار بازدیدکننده که داشته باشیم و همین موضوع باعث می‌شود تا زمینه ای بوجود بیاید که شرکتهای استارت‌آپی بتوانند از این انبوه جمعیت متخصص، حامیان مالی و معنوی جذب کنند. چرا که از عمده مشکلات این افراد نبود حامی مالی و معنوی است.بنابراین می‌توانند در این رویداد ره صدساله را یک‌شبه طی کنند.

بیات در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چند شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور دارند گفت: ۱۴ شرکت از کشورهای شرق آسیا، اروپا، سوییس، چین و کره در این نمایشگاه حضور دارند و همزمان تلویزیونی در این نمایشگاه وجود دارد که به صورت زنده، تمامی برنامه نمایشگاه رابه دو زبان انگلیسی و فارسی در تمامی دنیا منعکس می‌کند.

اظهار نظر