فصل جدید همکاری ایران و غنا، با امضای برنامه اجرایی استاندارد دو کشور

شنبه 25 آگوست 2018 در 15:41


صبح امروز در نشستی با حضور رییس سازمان ملی استاندارد ایران، برنامه اجرایی تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و غنا به امضای معاونان ارزیابی کیفیت و ارزیابی انطباق دو کشور رسید.
نیره پیروزبخت، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست با بیان اینکه میزان تجارت بین ایران و غنا ۲۴ میلیون دلار است اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد ایران با انعقاد تفاهم نامه های همکاری با کشورهای مختلف در صدد تعامل بیشتر و توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی است.
پیروزبخت با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و غنا که ۳ سال پیش به امضا رسید گفت: با امضای برنامه اجرایی میان دو کشور پیش بینی می شود میزان روابط اقتصادی دو کشور افزایش یافته و روند مبادلات تجاری تسریع شود.
وی با تسلیت درگذشت کوفی عنان، دبیرکل سازمان ملل متحد به مردم غنا ، اظهار داشت: ایشان در دوران تصدی خود تلاش بسیاری را برای گسترش روابط بین کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران داشتند.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با معرفی فعالیت های این سازمان، افزود: سازمان ملی استاندارد ایران زیر نظر مستقیم رییس جمهوری و رییس آن همتراز معاون رییس جمهور تعریف می شود.
مسلم بیات، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست امضای برنامه اجرایی این تفاهم نامه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف استانداردسازی، ارزیابی انطباق، اندازه شناسی و تایید صلاحیت می تواند راهگشای افزایش تعاملات تجاری و اقتصادی با دیگر کشورها باشد.
وی با اشاره به جدیت سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به اجرای این تفاهم نامه خواستار همکاری سازمان استاندارد غنا برای پیشبرد اهداف تفاهم نامه شد.
معاون ارزیابی انطباق سازمان استاندارد غنا نیز گسترش روابط تجاری بین دو کشور را مهمترین هدف این تفاهم نامه عنوان کرد و اظهار داشت: با شناسایی ظرفیت های استانداردسازی دو کشور می توانیم به گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی سرعت ببخشیم.
چارلز آموآکو تصریح کرد: با توجه به کشف ذخائر نفت و گاز در غنا، خواستار کمک سازمان ملی استاندارد ایران در راستای تدوین استانداردهای نفت و فرآورده های نفتی و گسترش تجارت و مبادله کالاهای پزشکی و تکنولوژی های نوین هستیم.
وی همچنین خواستار همکاری در زمینه اندازه شناسی ، کالیبراسیون و ارزیابی انطباق با سازمان ملی استاندارد ایران شد.
سازمان ملی استاندارد ایران هم اکنون در بسیاری از مجامع بین المللی عضو و دارای جایگاه ویژه ای است.
این سازمان از متخصصان زبده و هوشمندی در حوزه های مختلف استانداردسازی، اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق بهره مند است و پژوهشگاه این سازمان جزو بهترین مراکز علمی و تخصصی کشور می باشد.

اظهار نظر