طاهری اصل: رویکرداصلی جشنواره، ارتقاء سطح کیفی نشریات صنعت ساختمان است

جمعه 4 ژانویه 2019 در 21:01


عضو هیات اجرابی اولین جشنواره مطبوعات صنعت ساختمان: بنابر وظیفه اصلی سازمان نظام مهندسی و با هدف شناسایی نشریات و ارتقاء راندمان کاری، سطح کیفیت خبر رسانی، اطلاع‌ رسانی و به خصوص ارتقاء مباحث علمی در واقع رویکرد اصلی جشنواره و ارتقاء سطح کیفی نشریات صنعت ساختمان است.

احمد رضا طاهری اصل عضو اصلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، رییس کمیسیون انرژی واستاندارد مصالح و محیط زیست نظام مهندسی کشور و عضو هیات اجرابی اولین جشنواره مطبوعات صنعت ساختمان در حاشیه برگزاری ابن جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: طبق وظایفی که به شورای مرکزی نظام مهندسی که در ماده ۱۱۴ و همچنین ماده ۲۱ نظام مهندسی و کنترل ساختمان به آن اشاره شده‌ است، ترویج مباحث آموزشی و اطلاع‌ رسانی به عموم شهروندان در صنعت ساختمان است.

رییس کمیسیون انرژی و استاندارد مصالح و محیط زیست نظام مهندسی کشور ادامه داد: چاپ نشریات تخصصی در این حوزه از دیگر فعالیت های این شورا است، که بنابر وظیفه اصلی سازمان نظام مهندسی و با هدف شناسایی نشریات و ارتقاء راندمان کاری، سطح کیفیت خبر رسانی، اطلاع‌ رسانی و به خصوص ارتقاء مباحث علمی در این نشریات در شورای مرکزی تصمیم گرفته شت،تا جشنواره نشریات حوزه نظام مهندسی بر پا شود.

عضو هیات اجرایی اولین جشنواره مطبوعات صنعت ساختمان ادامه داد: ۱۶ نشریه برون سازمانی و ۳۵ نشریه درون سازمانی در این جشنواره شرکت کرده اند که داوری ها به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی واگذار شد.

طاهری اصل گفت: ویژه نامه برتر، خبرنامه برتر، مقالات برتر، گزارش،تیتر، یادداشت ،گرافیک از مواردی است که در این جشنواره داوری شده اند.

وی در خصوص داوری مقاله های برتر خاطر نشان کرد: داوری این مقاله ها به ۳ دانشگاه برتر کشور واگذار شد.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور افزود: پس از بررسی های صورت پذیرفته توسط اساتید این دانشگاه ها در رشته برق یک مقاله ارزشمند، شهر سازی ۲مقاله و عمران ۲ مقاله حایز رتبه برتر شدند.

عضو هیات اجرابی اولین جشنواره مطبوعات صنعت ساختمان رویکرد اصلی این جشنواره را ارتقاء سطح کیفی این نشریات دانست و گفت: هر چند که برای اولین بار این جشنواره برگزار می‌شود، با نواقص و کاستی هایی روبرو بوده است اما تقریبا به اهداف مد نظرمان رسیده ایم ، که با رفع نواقص موجود تجربه بسیار مناسبی برای دوره های بعدی خواهد بود.

وی در پایان گفت: طبق تصمیم اتخاذ شده، این جشنواره بصورت سالانه برگزار می شود که اگر زمان شورای هفتم کفاف داد توسط همین شورا و گرنه توسط شورای هشتم برگزار خواهد شد که متذکر می شوم چارت اجرایی و اهداف این جشنواره برای دوره های بعدی نیز کاملامشخص و روشن است.

اظهار نظر