ترکیب نستعلیق ایرانی با خوشنویسی فیلیپینی در آثار هنرمندان دو کشور

چهارشنبه 15 آگوست 2018 در 14:48


ایستگاه اخبار:در پی برگزاری نمایشگاه خوشنویسی خط فیلپینی در محل کمیسیون ملی فرهنگ و هنر فیلیپین ضمن بازدید از نمایشگاه با هنرمند این آثار آقای تایپان لوچرو “Taipan Lucero” هنرمند جوان خوشنویس فیلیپینی ملاقات و در خصوص ویژگی های خط فیلیپینی بحث و تبادل نظر شد.

در این ملاقات که در محل این نمایشگاه برگزار شده بود ابتدا سرکار خانم تقوی مسئول انجمن خوشنویسان مانیل مختصری در خصوص ویژگی های خطی فارسی و هنر خوشنویسی نستعلیق صحبت نمود و سپس آقای لوچرو نیز در خصوص مشخصات این خط که به زبان قبل از حضور اسپانیا در این کشور بر می گردد توضیحاتی را ارائه نمود .

در ادامه خانم دکتر تقوی به نحوه همکاری و مشارکت در خلق آثار هنر خوشنویسی نستعلیق و خطوط تاگالوگ با همکاری رایزنی فرهنگی جموری اسلامی ایران پیشنهادی را ارئه نمود که با استقبال هنرمند فیلپینی مقرر شد با استفاده از هنر تذهیب ایرانی و نگاره های ایرانی و با ترکیب با خطوط تاگالوگ یا فیلیپینی نسبت به طراحی و خلق دو یا سه اثر نقاشی خط مشترک با سرکار خانم تقوی هنرمند خوشنویس ایرانی اقدام شود .


آقای لوچرو فارغ التحصل هنر از دانشگاه دولتی فیلپین است و تا کنون چندین نمایشگاه هنری در فیلیپین و امریکا داشته است هنر ایشان در راستای احیای خط ملی این کشور است که پس از حضور اسپانیا در این کشور از بین رفته است .

ایشان هنرمند خوشنویس است که در آثار او خط ملی فیلیپینی و احیای هنر ملی حرف اول را می زند.

اظهار نظر