بی دقتی در طراحی لباس بچه ها بیداد می کند

شنبه 5 ژانویه 2019 در 19:17


حمید قبادی گفت:ما می خواهیم که لباس بچه ها در مدارس را تامین کنیم چرا که بی دقتی در طراحی لباس بچه ها بیداد می کند.بی دقتی در طراحی لباس بچه ها بیداد می کندبه گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مینو پدرام دبیر جشنواره لباس و پارچه کودکان و نوجوانان در نشست خبری دومین جشنواره‌ پارچه و لباس کودک گفت: ما باید از تولیدات ملی برای لباس کودک استفاده کنیم. شعار از بچگی خوب بپوشیم برای این است که سبک لباس پوشیدن را از کودکی مد نظر داشته باشیم.

وی افزود:ما ورکشاپ در حوزه روان شناسی و خلاقیت کودک را برگزار کردیم که خیلی برای طراحان مفید و این نشست‌ها تاثیرگذار است. امیدواریم سال‌های آینده این ورکشاپ‌ها به‍تر برگزار شود.
رشد ۳۵ درصدی آثار ارسالی به جشنواره مد و لباس کودک

پدرام با بیان اینکه ما دیدیم که تلفن‌ها و درخواست‌های فراوانی برای تمدید مهلت ارسال آثار انجام شد و تا روز پنجشنبه داوری داشتیم،گفت:ما رشد ۳۵ درصدی آثار را نسبت به سال گذشته داشتیم. سال گذشته ۳۷۰ اثر ارسال شد و امسال این تعداد به ۵۰۰ اثر رسید. امیدواریم که جشنواره‌ مد و لباس کودک را در تاریخ ثابت داشته باشیم.

کیاوش عضو شورای سیاست گذاری جشنواره در ادامه گفت: امسال خوشبختانه رشد خوبی نسبت به دوره‌ گذشته داشتیم. من از سال گذشته تا امسال انعکاس خوبی در دانشجویان دانشگاه ها دیدم. این رویداد باعث شده تا کا‌رهایی که کیفیت خوبی دارند، خود را به جشنواره برسانند.

وی افزود:نرسیدن کار‌های داخلی به بخش تولید، ضعفی است که ما می خواهیم آن را برطرف کنیم. ما جشنواره‌ پارچه و لباس هستیم اما در کنار لباس کودک به موضوع پارچه توجه زیادی نشده است.

شریفی عضو هیئت مدیره‌ انجمن طراحان گفت: اکیپی که برای داوری مسابقه تشکیل شد، از ابعاد مختلف ترکیب بندی، تناسب، ایرانی بودن و … بررسی شد و کار‌ها ارتقا پیدا کرده بود از این رو انتظار داریم اتفاقات خوبی در سال‌های آینده رخ دهد.

هاشمی مشاور تیم اجرایی اظهار کرد: بچه ها همیشه آگاه هستند و به لباس توجه دارند. هرکس که تجربه ای داشت توسط تیم اجرایی دعوت شد که این اتفاق خوبی است.

پدرام در ادامه و در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: ما هر سال ۱۰ میلیون کودک داریم که می توانند در این حوزه بخش قابل توجهی اشتغال زایی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌ لباس جای کار دارد و ما در نمایشگاه امکان فروش نداریم،گفت: مشکل حمایت، هزینه و بودجه وجود دارد. ما نتوانستیم به دلیل مشکلات مالی مکان قبلی را برای برگزاری بگیریم. البته آقای قبادی دبیر کارگروه مد و لباس کمک ها‌یی کردند. ما از یکسری مراکز مانند فروشندگان خیابان بهار دعوت کردیم که آثار را ببینند و آن را حمایت کنند.

مینو ادامه داد: نقطه ضعف هایی که وجود داشت را بررسی کردیم به همین دلیل ورکشاپ ها برگزار شد. یکی از بیشترین کالا‌های وارداتی ما معطوف به لباس کودک بود که باید به این موضوع توجه کرد.

حمید قبادی رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره در ادامه گفت: سیاست های عمومی مبتنی بر این است که از کالا‌ها حمایت شود. ما در راستای استقلال و تخصصی کردن مد و لباس فعالیت می کنیم و مراکز علمی باید به این موضوع توجه کنند. سیاست بعدی در این رویداد توجه به ظرفیت‌هاست.

وی افزود: ما پنج سال پیش در حوزه‌ بانوان شرایط همراهی و تسهیل گری را فراهم کردیم که تاثیرات خوبی داشت. دست اندرکاران این حوزه محصول چندین جلسه هستند البته باید توجه داشت که کار به راحتی انجام نشد.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره در ادامه گفت:اینکه ما فقط لباس انیمیشن ها را بر تن بچه ها کنیم لباس کودک نیست بلکه باید کار دقیق انجام شود.

وی با بیان اینکه ما کاری در این حوزه نکردیم،گفت: ما نگاه جامعه را باید به این موضوعات معطوف کنیم. میزان آمار کودکان ما قابل توجه است. ما باید زیر ساخت نسل ها را در حوزه‌ لباس بررسی کنیم.

قبادی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها در این حوزه مسئولیت اجتماعی دارند،بیان کرد: هر جا می گوییم کمک کنید می گویند چقدر پول دارید اما ما هیچ پولی نداریم. اگر در این کارها هم جلو رفتیم مدیون این همفکری هاست. ما به شورای عالی آموزش کشور گوشزد می کنیم که به برنامه ریزی کلان نیاز داریم.

قبادی گفت: ما می خواهیم که لباس بچه ها در مدارس را تامین کنیم. بی دقتی در طراحی لباس بچه ها بیداد می کند. مثلا لباس بچه ها متناسب با فصول مختلف انتخاب نمی شود.

اظهار نظر