آغاز به کار پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران با حضور وزیر اقتصاد

سه‌شنبه 19 نوامبر 2019 در 15:26


پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران از امروز سه شنبه به مدت ۳ روز در محل نمایشگاه های شهرداری تهران (بوستان گفتگو) دایر است.

پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران صبح امروز سه شنبه (۲۸ آبان ماه) با حضور صدها نفر از مقامات و مدیران ارشد صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری رسما آغاز به کار کرد.
در این مراسم فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز سخنرانی کرد و از دومین جشنواره چهره های ماندگار نیز رونمایی شد.
مقدم: نقش قابل توجه نمایشگاه تراکنش ایران در توسعه کسب و کارها
در ابتدای این مراسم، محمد ابراهیم مقدم، پیشکسوت بانکی و عضو هیئت مدیره مرکز فابا ضمن خیر مقدم به حاضران ابراز امیدواری کرد که پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران نقش قابل توجهی در توسعه کسب و کارها داشته باشد.
وی در ادامه به حضور سه نسل پیشکسوتان، مدیران میانی و جوانان استارتاپی در پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران اشاره کرد و تاریخچه ای از بانکداری سنتی را ارائه کرد.
وی بر اهمیت آمادگی نظام بانکداری برای حرکت در راستای بانکداری دیجیتال تاکید کرد و گفت:همگی باید کمک کنیم بانکداری دیجیتال و شهر هوشمند را به پیش ببریم.
محمد مراد بیات، دبیر کل رویداد ITE: نمایشگاه تراکنش ایران،رویدادی راهکار محور است
در ادامه مراسم افتتاحیه محمد مراد بیات ضمن خیرمقدم به مقامات و مدیران حاضر در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، گزارشی از آماده سازی برگزاری این رویداد ارائه کرد.
وی افزود: باید جانانه تلاش کنیم تا منافع ملی کشور را در سخت ترین شرایط اقتصادی تامین کنیم و بگوییم صنعت بانکداری ما در این شرایط تاب آوری و نوآوری و شکوفایی دارد.
بیات گفت: نمایشگاه تراکنش ایران یک رویداد بزرگ فناورانه و B2B و B2G است که دغدغه اقتصاد و بانکداری دیجیتال را در خود دارد.
وی به سند بانکداری دیجیتال وزارت اقتصاد اشاره کرد و گفت:ناچاریم بر لبه تکنولوژی حرکت کنیم و امری مهم و ضروری است.
بیات گفت: رویداد نمایشگاه تراکنش ایران رقیب هیچ یک از رویدادهای داخلی نیست و به دنبال رقابت با کشورهای منطقه هستیم.
وی با بیان اینکه باید از چگونگی ها حرف بزنیم نه از چرایی ها، گفت: نمایشگاه تراکنش ایران نمایشگاهی راهکار محور است و از چگونگی ها صحبت می کنیم.

 

وزیر اقتصاد: ضرورت ها ایجاب می کند به سمت اقتصاد دیجیتال حرکت کنیم
فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در ادامه مراسم افتتاحیه ضمن تشکر از مدیرعامل مرکز فابا و دیگر مدیران این مجموعه در برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران،گفت: در ابتدای کار در وزارتخانه اقتصاد دیجیتال را موضوعی فانتزی می دانستند و گفتند وزیر اقتصاد نباید چنین مباحثی را دنبال کند و باید اجرایی عمل کند.
وی افزود: بر سر مواضع و دیدگاه های خود پافشاری کردم و گفتم این مباحث در حد موضوعات آرمانی باقی نمی ماند و اجرایی خواهد شد چرا که به توانمندی های انسانی در این زمینه اشراف داشتم.
دژپسند گفت: اطلاع دارم چه کارشناسان باانگیزه و سطح بالایی در زمنیه اقتصاد دیجیتال داریم و از سوی دیگر ضرورت های اقتصادی و فناورانه ایجاب می کند به سمت اقتصاد و بانکداری دیجیتال برویم.
وی تاکید کرد:ما امروز در معرض انتخاب نیستیم، شرایط اقتصادی ما را ببینید، با این اندازه قدمت تاریخی دو راه داریم، گرفتار خواب خرگوشی شویم و در آرزوی وضعیت بهتری بمانیم، راه دیگر این است که این افتخارات را نردبانی برای پرش مناسب در عرصه توسعه کنیم.

 

وزیر اقتصاد: دولت تا این لحظه حتی یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده است
فرهاد دژپسند گفت:سال سختی را سپری کردیم، سالی که دشمن همه تلاش خود را معطوف به این کرده بود که ایران ۴۰ سالگی خود را جشن نگیرد. غرب برای اجرای برنامه های خود از هیچ تلاشی که همگی برخلاف رویه های بین المللی بود فروگذار نکرد.
وی با بیان اینکه اقتصاد هوشمند به اقتصاد دیجیتال محدود نمی شود، تاکید کرد: با تحقق اقتصاد هوشمند اقتصاد ما وارد مرحله دیگری می شود.
وی با اشاره به اینکه لازمه تحقق اقتصاد دیجیتال بازیگری بازار مالی است تاکیدکرد : در هوشمندسازی نظام مالیاتی بسیاری از روندها تغییر می کنند.
دژپسند گفت: یکی از برنامه های محوری وزارت اقتصاد اقتصاد هوشمند است.
وی با اشاره به صرفه های اقتصادی ناشی از اجرای بانکداری دیجیتال گفت: تا آخر امسال وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور رصد می شود و ماموریت آن به اقای معمار نژاد داده شده است.
وی تاکید کرد: بانکداری هوشمند محدود به دیجیتالی شدن نیست و بانکداری هوشمند در نوع خدمات بانکداری تحول ایجاد می شود.
معرفی ۴ چهره موثر صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری ایران در ITE2019
دومین جشنواره چهره های ماندگار و مدیران موثر صنعت بانکداری، پرداخت و فناوری ایران در حاشیه مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد.
در این مراسم که با حضور صدها نفر از مقامات ارشد دولتی و مدیران و بازیگران صنعت بانکداری، فناوری و پرداخت ایران برگزار شد ۴ چهره موثر این صنایع انتخاب شدند.
بر این این اساس “ژان صیاد” ، به عنوان مدیر موثر فناوری و پرداخت، “عبدالحمید منصوری” به عنوان مدیر موثر فناوری و پرداخت، “سید احمد طاهری بهبهانی” به عنوان چهره ماندگار صنعت بانکداری و “پرویز عقیلی کرمانی” به عنوان چهره ماندگار صنعت بانکداری انتخاب و معرفی شدند.
پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، با حضور معمارنژاد نژاد معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد و مهران محرمیان، معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی و جمع دیگری از مدیران ارشد رسما آغاز به کار کرد

اظهار نظر