نشست خبری هفته هنر انقلاب با عنوان هنر متعهد به حقیقت برگزار شد

یکشنبه 9 آوریل 2023 در 19:14


نشست خبری هفته هنر انقلاب، با عنوان «هنر متعهد به حقیقت» و با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری و دبیر هفته هنر انقلاب و علی قربانی مدیرعامل مؤسسه سپهر سوره هنر در تماشاخانه مهر حوزه هنری ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ برگزار شد. علی فروزانفر، دبیر هفته هنر انقلاب بیان کرد: برای زنده نگاه داشتن یاد شهید آوینی و ترویج و معرفی جامع هنر انقلاب، روز ۲۰ فروردین روز هنر انقلاب نام‌گذاری شده است.

وی گفت: همزمان با آغاز این برنامه، ۳۱ استان کشور نیز مراسم مختلف برای یاد و نام شهید آوینی ترتیب داده اند که نحوه برگزاری ان اطلاع رسانی خواهد شد.

علی فروزانفر تصریح کرد: یکی از مهمترین اتفاقات در این هفته، معرفی چهره هنر انقلاب است که امسال نیز شخصی را معرفی خواهیم کرد که در روز ۲۷ فروردین ماه در اختتامیه این هفته معرفی خواهد شد.

دبیر هفته هنر انقلاب در خصوص ملاک انتخاب اظهار داشت: در رشته‌های مختلف هیأت‌های انتخابی را تعیین کردیم که در نهایت به گزینه‌های نهایی می‌رسند و انتخاب چهره برگزیده از بین یکی از همین چهره‌های برگزیده و استانی صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: امسال میزان و سطح جوایز به میزان سه برابری افزایش یافته است.

علی فروزانفر خبر از تخفیف بلیت‌های سینماهای حوزه هنری در هفته هنر انقلاب خبر داد و گفت: امسال نیز در روز ۲۶ فروردین ماه تمامی سینماهای حوزه هنری، با تخفیف ۵۰ درصدی بلیت ارائه می‌دهند که مخاطبان حتماً باید از طریق سایت گیشه هفت اقدام به خرید کنند.

در ادامه علی قربانی، مدیرعامل مؤسسه سپهر سوره هنر در تماشاخانه مهر حوزه هنری نیز بیان کرد: امسال برای دومین سال است که چهره سال هنر انقلاب اسلامی را در هر رشته هنری معرفی و تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: این اتفاق طی دو شب ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه در قالب شب‌های «سینما، تئاتر، ادبیات، تجسمی، موسیقی و پژوهش» برگزار خواهیم کرد و در روز ۲۷ فروردین ماه مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

قرار است مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب و همچنین تجدید میثاق با شهدا یکشنبه ۲۰ فروردین ماه در گلزار شهدا بهشت زهرا برگزار شود.

 

اظهار نظر