لزوم روشنگری در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن

یکشنبه 13 آگوست 2023 در 12:44


جعفری در دومین دوره هم‌افزایی اساتید درس دفاع مقدس گفت: امروز نظام رسانه‌ای دشمن و جنگ‌ترکیبی مدام جوانان را نسبت به باور‌ها دچار شک می‌کند. جوان امروز در جنگ ترکیبی و شناختی سرگردان است لذا باید با سند به روشنگری بپردازیم. درس دفاع مقدس تبلور رشادت‌ها، وحدت‌ها، همدلی و ایمان و امید است و بیان برخی اختلافات و ملاحظات نظامی در آن جای ندارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مراسم افتتاحیه دومین دوره‌ توان‌افزایی اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس،صبح امروز (شنبه) با حضور «علی اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر محسن‌شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،« احمد صالحی‌آرا» رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی، «توحید پور رستم» رئیس واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ، «محمدرضا جمالی» معاونت آموزش و پژوهش موزه ملی انقلاب اسلامی ودفاع مقدس و اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز برگزار شد.
جعفری در این مراسم گفت: دفاع مقدس از درخشان‌ترین دوره‌های تاریخ ایران است که حضور شما رزمندگان و خانواده‌های شما باعث شد تا این دوران پاس داشته شده و به نسل‌های بعد منتقل شود؛ لذا باید تلاش شود آنگونه که شما به دفاع مقدس نگاه می‌کنید نسل‌های دیگر هم نگاه کنند و این کار سختی است چرا که دشمن در تلاش است تا عظمت آن دوره را بکاهد. تلاشی که گسترده، پیچیده و با بهره‌گیری از همه توان رسانه‌ای آنهاست؛ از این‌رو کار کردن در این شرایط خود مجاهدتی ارزشمند است.
معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس بیان داشت: به درس دفاع مقدس باید به عنوان یک فرصت نگریست، همانطور که دانشگاه آزاد اسلامی در این‌خصوص گام‌های مثبتی برداشته است. پنجاه درصد کار‌های صورت گرفته در خصوص درس دفاع مقدس مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است.
جعفری تصریح کرد: به این فرصتی که درس دفاع مقدس فراهم می‌آورد از دو دیدگاه می‌توان نگاه کرد، یکی فرصت برای دانشجویان و دوم برای اساتید. بیان درس دفاع مقدس از زبان شاهدان گام موثری است چرا که درس را کسانی ارائه می‌دهند که خود در دفاع مقدس حضور داشتند و بعضا جانباز هستند. مورد بعدی دریافت بدون اغراق و تحریف وقایع آن دوران است که از سوی این شاهدان حاصل می‌شود.
وی با اشاره به شبهه‌افکنی و تحریف گسترده دشمن در خصوص دفاع مقدس خاطرنشان کرد: طی بررسی‌هایی که انجام شده، بالای ۳۵۰ شبهه اصلی پیرامون دفاع مقدس در فضای مجازی وجود دارد که مدام تکرار و بازتولید می‌شوند.
معاون هماهنگ کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس تصریح کرد: ظرفیت درس دفاع مقدس بزرگ است و باید از کنار این درس به بخشی از نیاز‌ها و ضرورت‌های روز توجه هوشمندانه کرده و به شبهات پاسخ دهیم. نسل جوان امروز پر از سوال است. بسیاری از منبر‌ها و کرسی‌های گفت‌وگو را از دست داده‌ایم و ارتباط ما با نسل جوان محدود شده است. یکی از جا‌های باقی مانده حوزه روابط استاد و شاگردی است.
جعفری گفت: امروز نظام رسانه‌ای دشمن و جنگ‌ترکیبی مدام جوانان را نسبت به باور‌ها دچار شک می‌کند. جوان امروز در جنگ ترکیبی و شناختی سرگردان است لذا باید با سند به روشنگری بپردازیم. درس دفاع مقدس تبلور رشادت‌ها، وحدت‌ها، همدلی و ایمان و امید است و بیان برخی اختلافات و ملاحظات نظامی در آن جای ندارد.
وی در پایان صحبت‌های خود گفت: کتاب دفاع مقدس تولید شده دانشگاه آزاد کار ارزشمندی است. کار هوشمندسازی کتاب دفاع مقدس انجام گرفته تا با به کارگیری ظرفیت فضای مجازی در این خصوص پیشگام باشیم. بحث نظام موضوعات نیز احتمالا تا پایان شهریور آماده شود.

اظهار نظر