عملکرد افراطی برخی از انجمن های حمایت از حقوق حیوانات به این حوزه آسیب زده است

سه‌شنبه 24 جولای 2018 در 20:24


عضو پنل حقوق و رفاه حیوانات و اخلاق در دامپزشکی معتقد است عملکرد افراطی برخی از انجمن های حمایت از حقوق حیوانات نه تنها کمکی به حفظ حقوق حیوانات نداشته، بلکه صدمات جدی به این حوزه وارد کرده است.
به گزارش ستاد خبری بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و اولین نمایشگاه بین المللی ایران وت، دکتر سید حامد شیرازی بهشتی ها متخصص دامپزشکی و رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی(واحد کرج) که در پنل حقوق و رفاه حیوانات و اخلاق در دامپزشکی شرکت دارد، با اشاره به اهمیت این مبحث در حوزه دامپزشکی بیان کرد: در حال حاضر چند سالی است در کنگره های دامپزشکی و کنگره های طب حیوانات همراه و حیوانات خانگی، به مقوله حقوق و حیوانات و اخلاق در دامپزشکی پرداخته و پنل های تخصصی هم برگزار می شود که مورد استقبال واقع شده است.
وی افزود: اتفاق مهم در بیستمین کنگره دامپزشکی ایران این است که برای اولین بار در میان کنگره های این چنینی، در پنل حقوق حیوانات از اساتید صاحب نظر حتی از رشته های غیر دامپزشکی و از حوزه های علمیه دعوت به سخنرانی شده است و آن ها به سوالات مخاطبان پاسخ می دهند.
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی(واحد کرج) با اشاره به ابعاد مورد توجه در بحث حقوق حیوانات خاطر نشان کرد: حقوق حیوانات از ۵ بعد علمی، دامپزشکی، اخلاقی، فلسفی حقوقی و فقهی قابل بررسی است. در بیستمین کنگره هم در پنل « حقوق و رفاه حیوانات و اخلاق در دامپزشکی» از دامپزشکان، متخصصان حقوقی، روحانیون و صاحب نظران در فقه و اخلاق دعوت به سخنرانی شده است.
وی با انتقاد از عملکرد برخی از انجمن های حمایت از حقوق حیوانات ادامه داد: چند سالی است انجمن های حمایت از حقوق حیوانات به طور جدی فعالیت می کنند اما طیف وسیعی از آن ها، با انجام اقدامات افراطی موجب شده اند نه تنها به حفظ حقوق حیوانات کمکی نشود بلکه صدمات جدی به این حوزه وارد شود. برای این که یک امر در این زمینه به طور علمی و هدفمند ادامه یابد، باید با همکاری جامعه دامپزشکی کشور، کمیته تخصصی حقوق و رفاه حیوانات و اخلاق در دامپزشکی را تاسیس کنیم که یکی از وظایف آن بررسی ابعاد حقوق حیوانات و طرح های تحقیقاتی است.
بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و اولین نمایشگاه بین المللی ایران وت تا روز چهارشنبه سوم مرداد ماه در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

اظهار نظر