خواستگاه هنری شیعه هیئت است

سه‌شنبه 1 آگوست 2023 در 13:01


ایستگاه اخبار:یک تهیه‌کننده و کارگردان گفت: نمایش سیب، فانوس، کشتی با محوریت حوادث پس از عاشورا و الهام جزئی از نمایش کرگدن روی صحنه اجرا می‌رود.

سیب، فانوس، کشتی نوشته علیرضا ناسوتی به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید حرا در ژانر مذهبی و با موضوع وقایع پس از عاشورا از ۱۵ تا ۳۱ مرداد ساعت ۲۰ در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه خواهد رفت و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت تیوال می‌توانند به تهیه بلیط بپردازند.

در ابتدای این نشست هوشیار رئیس مجموعه فرهنگی برج آزادی ضمن ارائه اطلاعاتی از ظرفیت سالن‌های برج آزادی از اهمیت برگزاری هیئت گفت: خاستگاه هنری شیعه هیئت است؛ یعنی در گذر زمان آنچه که ما از هنر‌های هفتگانه می‌توانیم جست‌وجو کنیم هیئت است که با انواع و اقسام هنر‌ها می‌توانیم وقایع عاشورا را به تصویر بکشیم که از جهت سکان داران فرهنگی در کشور ما باید توجه ویژه‌ای به هیئت کنند.

وی در ادامه درباره نمایش سیب، فانوس، کشتی گفت: این اثر به عنوان یک اثر عمومی بلیط فروشی دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیط این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

هوشیار افزود: در‌های برج آزادی به روی هنرمندان باز است و از همه هنرمندانی که در این زمینه هستند دست یاری می‌طلبیم و اگر قصد ارائه کاری دارند، ما تمام قد در اینجا همراهشان هستیم.

شایان ذکر است که گروه هنری سایه با بیش از ۲۰ سال سابقه تولید و اجرای نمایش‌های مذهبی در زمینه‌ها و موضوعات مختلف فرهنگی فعالیت می‌کند و اکنون با نمایش سیب، فانوس، کشتی روی صحنه نمایش آمده است.

در ادامه این نشست خبری حمید حرا تهیه‌کننده و کارگردان نمایش سیب، فانوس، کشتی گفت: گروه هنری سایه از سال ۱۳۷۹ توفیق داشته است در ژانر مذهبی فعالیت داشته باشد. بنای فعالیت این گروه هنری بر این بوده است که تا جایی که می‌توانیم آموزه‌های دینی و تاریخ اسلام را هرچه بیشتر رنگ هنر بزنیم و از دریچه تئاتر به آن بپردازیم. سعی کردیم مخاطب را قشر عموم قرار دهیم و تنها به مخاطبان مذهبی توجه نداشته ایم.

حمید حرا مسئول فرهنگی گروه سایه ادامه داد: خداراشاکر هستیم که در این سالیانی که گذشت توانسته‌ایم در سالن‌های مختلف شهر اجرا‌های مختلف داشته باشیم. سیب فانوس، کشتی با الهام از نمایش کرگردن مشابه سازی شده‌است که افراد پس از واقعه عاشورا به یک سری امور مبتلا می‌شوند، بیشتر از این نمی‌توانم درباره نمایش توضیح دهم به این دلیل که علاقه‌مند هستم مخاطبان نمایش را تماشا کنند و پی به گرفتاری‌ها و مبتلا‌ها ببرند.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای اطلاع از اخبار گروه سایه و نمایش سیب، فانوس، کشتی می‌توانند به صفحات مجازی این گروه و برج آزادی مراجعه فرمایند. همچنین قیمت بلیط این نمایش ۵۰ هزار تومان تعیین شده است که تخفیفاتی هم برای علاقه‌مندان این آثار هنری در نظر گرفته شده است.

مهدی بیابانی، سید علی زاهدی، رضا طهماسبی، یوسف مرادیان، محمدمهدی هاشمی دانا برخی از بازیگران نمایش سیب، فانوس، کشتی هستند.

اظهار نظر