با زیرنویس اختصاصی و رایگان در «تماشاخونه»؛ «بوریس بکر: ظهور و سقوط» به نمایش خانگی آمد

سه‌شنبه 12 سپتامبر 2023 در 22:20


فیلم‌‌ مستند «بوریس بکر: ظهور و سقوط» به کارگردانی الکس گیبنی با زیرنویس اختصاصی و انحصاری به صورت رایگان دوشنبه ۲۰ شهریورماه در پلتفرم «تماشاخونه» عرضه شد.

به گزارش روابط عمومی؛ پلتفرم «تماشاخونه» مجموعه ای از آثار سینمای ایران و جهان را به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار داده و این روزها مستند ورزشی دوقسمتی باعنوان «بوریس بکر: ظهور و سقوط» یکی از آثاری است که در این مجموعه عرضه شده است.

این مستند دوقسمتی محصول ۲۰۲۳ انگلستان به نویسندگی و کارگردانی الکس گیبنی است که به داستان زندگی پرفراز و نشیب حرفه‌ای و شخصی ستاره آلمانی دنیای تنیس، بوریس فرانس بکر، در قالب مستند می پردازد. داستان قهرمانی بوریس بکر افسانه‌ای در نخستین گرنداسلم حرفه‌ای خود در سن ۱۷ سالگی؛ تنیسوری که پس از آن در پنج گرنداسلم دیگر جام قهرمانی را بالای سر برد و در مجموع در ۴۹ رقابت به مقام قهرمانی دست یافت؛ از جمله یک طلا در تنیس دونفری مردان در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۹۲ در بارسلون اسپانیا. اما بکر برخلاف زندگی حرفه‌ای، یک زندگی خصوصی بسیار پرتلاطم داشته و دارد.

قسمت اول مستند به جزئیات صعود زودرس این تنیسور از قهرمانی نوجوانی ویمبلدون به شماره یک جهان می‌پردازد و با این هشدار پایان می‌یابد که ویژگی‌هایی که بکر را به عظمت تنیس سوق داد، به نوبه خود منجر به سقوط او نیز می‌شود که در قسمت دوم بررسی می‌شود. این مستند شامل مطالب آرشیوی گسترده با منابعی موثق همراه با فیلم های مصاحبه است که در دو موقعیت جداگانه فیلمبرداری شده است. 

اولین قسمت از این مستند باعنوان «بوریس بکر: ظهور و سقوط» در جشنواره فیلم برلین در ۱۹ فوریه ۲۰۲۳ به نمایش درآمد. این مستند دو قسمتی از ۷ آوریل ۲۰۲۳ در اپل تی وی پلاس منتشر شد.

در این مستند، بوریس بکر، باربارا بکر، یون تیریاک، بیورن بورگ، نواک جوکوویچ، جان مک انرو، لیلیان د کاروالیو، متس ویلاندر، مایکل استیچ، برد گیلبرت و نیک بولتیری حضور دارند.

مستند «بوریس بکر: ظهور و سقوط» که امتیاز ۷.۳ را در سایت IMDb به دست آورده و در وب‌سایت جمع‌آوری نقد راتن تومیتوز امتیاز ۹۴ از ۱۰۰ را کسب کرده در دوقسمت به صورت رایگان و با زیرنویس اختصاصی از امروز دوشنبه ۲۰ شهریورماه در پلتفرم «تماشاخونه» قابل مشاهده است.

اظهار نظر