کنفرانس وحدت، اثبات بی‌تاثیر بودن تحریم استبکار علیه ایران است

دوشنبه 11 نوامبر 2019 در 01:13


دبیرکل فعلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به حضور جمع کثیری از نخبگان برجسته جهان در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی، تاکید کرد : این کنفرانس و این حضور وحدت‌گرا اثبات می کند که تحریم های ظالمانه استکبار علیه ایران بی اثر است.

آیت الله محسن اراکی روز یکشنبه در نشست رسانه ای تشریح برنامه های سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در موزه شهدا از دعوت بیش از ۳۵۰ شخصیت از اقصی نقاط جهان خبر داد و گفت: حدود ۱۱۴ نفر از آنها از شخصیت های ویژه شامل علما و روسای جمهوری فعلی برخی کشورها، قبلی و پیشین و چند وزیر فعلی و پیشین هستند.
وی حضور رهبران و شخصیت های برجسته مقاومت به ویژه فلسطین، حضور جوانان و بانوان را از ویژگی های این دوره کنفرانس برشمرد.
آیت الله اراکی همچنین حضور ۹۰ کشور اسلامی و غیر اسلامی در این دوره از کنفرانس را همراه با شخصیت های برجسته و علمای دینی و مقامات ارشد آنها از دیگر ویژگی های این دوره برشمرد.

دبیرکل فعلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: کنفرانس وحدت امسال با برنامه ریزی های انجام گرفته متفاوت با سال‌های گذشته با قوت برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با موضوع وحدت امت در دفاع از مسجدالاقصی و با حضور چهارصد تن از علما، اندیشمندان بیش از ۹۰ کشور جهان و صدوهشتاد تن از علما، اندیشمندان و مسئولان کانون تقریب دانشگاه‌ها از یازده استان کشور در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه (۲۳ تا ۲۵ بهمن ۹۸) در تهران برگزار می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نامگذاری ایام‌ هفته وحدت به عنوان ویژگی این دوره کنفرانس وحدت، نام‌گذاری این ایام را به شرح زیر عنوان کرد:

روز شنبه ۱۸ آبان‌ماه مصادف با ۱۱ ربیع الاول روز وحدت اسلامی، رسالت رسانه‌ها، علما و نخبگان.

روز یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه مصادف با ۱۲ ربیع الاول روز تمدن نوین اسلامی، هویت اسلامی و خودشکوفایی.

روز دوشنبه ۲۰ آبان‌ماه مصادف با ۱۳ ربیع الاول روز تشکل‌های مردم نهاد، زنان و جوانان، پیشگامان تقریب.

روز سه‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه مصادف با ۱۴ ربیع الاول روز ایثار، شهادت و مقاومت اسلامی در برابر استکبار جهانی.

روز چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه مصادف با ۱۵ ربیع الاول روز امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پرچمداران امت واحده.

روز پنج شنبه ۲۳ آبان‌ماه مصادف با ۱۶ ربیع الاول روز وحدت امت در دفاع از مسجد الاقصی.

روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه مصادف با ۱۷ ربیع الاول روز پیامبر اعظم (ص) خورشید هدایت و منادی وحدت.

آیت الله اراکی افزود: از روز چهارشنبه حضور و ورود میهمانان خارجی به کشور را خواهیم داشت.

دبیرکل فعلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مراسم افتتاحیه کنفرانس روز پنج‌شنبه ۲۴ آبان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار می شود.

به گفته وی همچنین مهمانان کنفرانس در روز جمعه مصادف با میلاد با سعادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق (ع) با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند داشت و از بیانات معظم له بهره مند می گردند.

رئیس سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه وحدت مسلمانان در جهان ،‌تصریح کرد: امروز می‌توانیم ادعا کنیم در کلان فعالیت‌های مسیر وحدت، جمهوری اسلامی ایران به مرکز اصلی وحدت جهان اسلام تبدیل شده است.

آیت الله اراکی ادامه داد: قلب تپنده مرکز اصلی جهان اسلام با رهبری مقام معظم رهبری و تلاش‌هایی نهادهایی همچون مجمع تقریب مذاهب اسلامی موفق شده در برابر جریان تکفیر و آتش افروزی‌های آن به پیروزی های پی در پی دست یابند.

وی همچنین با تاکید براینکه امروز گفتمان تکفیر شکست خورده است، گفت: جریان مقاومت که جلوه بزرگ وحدت اسلامی است امروز در میان جوانان اسلام گسترده‌ترین پایگاه را دارد و اگر به ما اجازه می‌دادند در مکه مکرمه که پایتخت جهان اسلام و نقطه آغاز دعوت است جوانان این جبهه را جمع می‌کردیم تجمع دهها میلیونی یکپارچه مقاومت را فریاد می‌زدند و آمادگی خود را برای جانفشانی در راه دفاع از اسلام، مسجدالاقصی، فلسطین و دیگر مظلومان اسلام اعلام می‌کردند.

به گفته وی، آمریکا می‌تواند این امتحان را عملی کند و به دست نشانده‌های خود در عربستان اجازه دهد تا ما این فراخوان سراسری را انجام دهیم تا جوانان تجمع کنند و قول می‌دهیم تا خیل عظیم جوان طرفدار مقاومت و پرچمدار وحدت جهان اسلام گرد خواهند آمد و این بهترین نشان از پیروزمندی جریان وحدت گرای اسلام است.

دبیرکل فعلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه اظهار داشت:‌ امروز ادعا می‌کنیم یک دریایی از وحدت زیر پرده حکام مسلط بر جهان اسلام وجود دارد که روزی به تلاطم خواهد آمد واین حکام ظالم را از چهره اسلام خواهد تکاند.

آیت الله اراکی تاکید کرد: سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نمادی از این تلاطم و نمایشی از وحدت جهان اسلام است که در این کنفرانس از تمام مجموعه‌ها، اقشار و مسلمانان جهان حضور خواهند داشت که بخش عمده‌ای از آن را جوانان تشکیل می‌دهند.

دبیرکل فعلی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به امتیازات سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، گفت: رویکرد دفاع از مسجدالاقصی یکی از امتیازات کنفرانس امسال است و امتیاز بعدی آن حضور پررنگ بانوان است که در سال‌های گذشته تعداد بانوان به صورت کمی و کیفی قابل قیاس با امسال نیست و در نهایت امتیاز سوم حضور جوانان و دانشجویان است.

هزینه میلیاردی استکبار برای تفرقه میان مسلمانان

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: جنایت صرب‌ها در۳۰ سال پیش که حدود ۳۰۰ هزار مسلمان را قتل عام کردند، فراموش نمی‌کنیم که نهادهای حقوق بشر در این خصوص سخنی نگفته‌اند اما امروز برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی بر وضعیت کنونی جهان تاثیرات بسیاری داشته است.

محمد دلبری اضافه کرد: زمانی که جریان استکبار مشاهده کرد که مسلمانان از کعبه، پیامبر و کتاب آسمانی خود دست برنمی‌دارند، نقشه تفرقه میان مسلمانان را چید و هزینه میلیارد دلاری برای آن کرد اما شهدای ترور، تفرقه، و مبارزه با تکفیر مانع تحقق اهداف آنها شدند و این امنیت امروز را در منطقه ایجاد کردند.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه وحدت و فلسطین دو ویژگی مهم سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت است، تصریح کرد:‌در شعار امسال که وحدت امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی است به هر دو موضوع توجه شده است و در فراخوان مقاله نیز به این مهم پرداخته شده است.

دلبری با بیان اینکه بیش از ۶۰ مقاله مرتبط با موضوع این فراخوان به دبیرخانه رسیده است که مورد ارزیابی قرار گرفته و در اختتامیه به چاپ خواهد رسید،‌گفت: با مجوز اخذ شده از وزارت علوم،‌مقالات امسال در نشریات پژوهشی و علمی چاپ خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری ۱۶ نشست تخصصی با محوریت اتحادیه‌های پیش‌بینی شده خبر داد و گفت: ‌اتحادیه تخصصی علمای مقاومت، ورزشکاران تقرییی که در برابر رژیم صهیونیستی مسابقه ندادند، فعالان قرآنی، بانوان مسلمان، دانشجویان و بازاریان و تجار تشکیل شده که در کنفرانس امسال با موضوع دفاع از فلسطین نشست‌های تخصصی را برگزار خواهند کرد و چهار کمیسیون نیز به بررسی مقالات ارسالی خواهند پرداخت.

دلبری خاطرنشان کرد: همچنین در این نشست‌ها بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه بین‌المللی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در ادامه رونمایی از ۱۰ اثر برگزیده تقریبی، رونمایی از هنر مقاومت شامل بافت فرش مقاومت، تجلیل ازپنج شخصیت بارز تقریبی و ارائه دستاوردهای تقریبی با ایجاد غرفه‌های نمایشگاهی از دیگر برنامه‌های این کنفرانس سه روزه برشمرد.

دلبری با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته نماز وحدت در روز افتتاحیه با شکوه بالایی برگزار خواهد شد،‌گفت:‌فارغ از این نماد جلوه‌هایی از وحدت مذاهب اسلامی را در پیاده روی اربعین امسال شاهد بودیم که با کمک دفتر مجمع تقریب در کشور عراق امسال اهل تسنن موکبی نیز برای پذیرایی از زائران برپا کردند.

رئیس ستاد اجرایی سی و سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه کنفرانس امسال عصر روز شنبه ۲۵ آبان در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد، گفت: برای شرکت در کنفرانس امسال به نخبگان و سران ۱۱۰ کشور جهان دعوتنامه ارسال کردیم که نمایندگان ۹۳ کشور شامل ۳۵۰ نفر اعلام حضور کرده و از عربستان سعودی نیز نماینده خواهیم داشت. البته تلاش کردیم تمرکز بیشتری بر روی جوانان این کشورها داشته باشیم.

به گفته وی همچنین ۲۵۰ نفر ازعلمای اهل تسنن و شیعی داخل کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

اظهار نظر