یک مجموعه با بدهی میلیاردی به ارث بردیم/ خناری‌‎نژاد مربی می‌شود/برخی قهرمانان حقوق می‌گیرند

دوشنبه 5 نوامبر 2018 در 07:54


ایستگاه اخبار:رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: ما فدراسیون ژیمناستیک را با بدهی میلیاردی به ارث بردیم.

نشست خبری زهرا اینچه‌درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک در محل این فدراسیون در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران گفت: ما فدراسیون ژیمناستیک را با بدهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به ارث بردیم. بخشی از آن حدود ۹۸۰ میلیون تومان مربوط به بدهی های مالیاتی بود و بخش دیگر آن مربوط به بدهی اماکن و شرکت تجهیز و توسعه که با همراهی این نهادها نزدیک به نیمی از بدهی را پرداخت کردیم.

وی در خصوص سالن فدراسیون ژیمناستیک و بحث مناقصه آن عنوان کرد: هیچ برنامه ای از وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و تجهیز نیست که سالن را از ما بگیرند. آنها حتی اجازه دادند که چاله ابر در این سالن تعبیه شود و تمام همکاری ها را با ما داشتند و همین حالا در طبقه پایین این سالن تمرینات تیم ملی برای حضور در مسابقات آلمان در جریان است.

وی تصریح کرد: فدراسیون به دو شکل برای جوانان و بزرگسالان برنامه ریزی کرده است. هدف گذاری ما برای بزرگسالان حضور شایسته در آسیا بود. تیم ما در بازی های آسیایی بهتر از همیشه ظاهر شد و توانستیم با یک نفر کمتر و یک مصدوم نتیجه هشتمی را با چنگ و دندان نگه داریم.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت هادی خناری نژاد و اینکه آیا وی با دنیای قهرمانی خداحافظی کرده است؟ گفت: منتظریم خودشان تصمیم بگیرند. وی تمام تلاشش را کرده اما متاسفانه وضعیت او جوری نبود که ادامه دهد. به نظر می رسد خناری نژاد دیگر دنیای قهرمانی را کنار می گذارد و ما قطعا از وی به عنوان مربی جوان در دار حلقه استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوال  مبنی بر وضعیت ادامه همکاری با کادر فنی تیم های ملی جوانان و بزرگسالان تصریح کرد: ما باید سعی کنیم مربیان ایرانی را توانمندتر کنیم. مربیان خارجی تاثیر مقطعی دارند. سعی داریم یک مشاور خارجی در تیم ملی داشته باشیم. مدتی قبل با جرارد هلندی الاصل و سرمربی تیم ملی بلژیک همکاری کوتاهی داشتیم که بدلیل فراز و نشیب های ارزی جذب وی به تاخیر افتاد و در کشور دیگری مشغول به کار شدند. در حال شروع مذاکره برای استفاده از یک مشاور خارجی دیگر هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که برای توسعه در جوانان چه برنامه‌ای دارید؟ اظهار کرد: جوانان و بزرگ‌های ما خیلی به هم نزدیکند. رسول‌زاده ۱۷ ساله است، فاصله بین جوانان و نوجوانان عمیق نیست، جوانان در حال شکوفایی هستند. در المپیک ۲۰۲۰ می‌توانیم آنها را ببینیم. تیم بزرگسالان با سن ۲۸ تا ۲۹ سال احتمال آسیب‌دیدگی دارند. جوانان ما بسیار خوب هستند. هدف نخست ما در جوانان کسب سهمیه بود و الان هدف، کسب مدال آسیایی است. معمولا تیم برای المپیک با پنج نفر اعزام می‌شود که سه نفر نخست انتخاب می‌شوند، در مسابقات اخیر چهار نفر انتخاب شدند که ما با سه نفر رفتیم و متاسفانه مدنی ای‌سی‌ال پایش پاره شد و تیم ما در شش‌اسباب ناقص و دو نفره شد. می‌خواستند تیم کشور هند را جایگزین تیم ما کنند. با چنگ و دندان مقام هشتمی را کسب کردیم و از این مقام ناراضی هستیم. در بدترین شرایط مقام هشتمی را کسب کردیم. ما دنبال تیم کامل بودیم که برویم. من گفتم اعزام این تعداد که می‌گویند شکننده است. ما تعداد اعلام نکردیم و می‌خواستیم کامل برویم.

اینچه درگاهی در خصوص اینکه آیا مدال آسیایی خناری نژاد پس گرفته شد یا خیر؟ گفت: این روند، روند طولانی است و از طریق ایمیل پیگیر هستیم. هرچند پاداش وی در مراسم تجلیل از قهرمانان پرداخت شد.

اظهار نظر