گزارش ایستگاه اخبار از هفدهمین سالگرد تاسیس کارگزاری حافظ

چهارشنبه 3 نوامبر 2021 در 11:11


نشست خبری کارگزاری حافظ با محوریت ری‌برندینگ کارگزاری و گردهمایی ۱۷ سالگی با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این کارگزاری برگزار شد.

صانعی موسوی، رئیس هیئت مدیره در ابتدای این مراسم درباره تاریخچه و گذشته کارگزاری حافظ اظهار داشت: «۱۷ سال از شروع کارگزاری حافظ گذشته و در این مدت، حافظ فراز و فرود‌هایی داشته است، با این حال توانستیم همراهی مشتریان را داشته باشیم.»
وی اضافه کرد: «حافظ در ابتدا با همکاری صندوق فلزات و فولاد از سال ۸۳ شروع به فعالیت کرد و در سه بخش تغییرات سهامداری داشت. از سال ۸۳ تا ۸۹ آقای رهبر، عمده سهامدار بودند و بعد از آن، عمده سهام به گروه سرمایه‌گذاری سابین رسید.»
وی افزود: «در سال ۹۴ مجددا تغییر گروه سرمایه‌گذاری داشتیم و بانک ایران زمین ۵۲ درصد سهام را بر عهده گرفت. ۱۷ درصد در دست صندوق فولاد و ۱۰ درصد هم برای آقای رهبر باقی ماند.»
صانعی موسوی درباره آینده کارگزاری حافظ عنوان کرد: «می‌خواهیم فصل جدیدی را آغاز کنیم. توجه به بازار آی‌تی حائز اهمیت خواهد بود. توانستیم از سازمان بورس مجوز oms بگیریم. کمتر کارگزاری‌هایی را می‌توان یافت که به oms مجهز باشند. در حالی که این سیستم به مشتریان کمک زیادی می‌کند.»
رئیس هیئت مدیره کارگزاری حافظ در ادامه توضیحاتش گفت: «امیدواریم با توجه بیشتر به مشتری‌ها و پوشش نیازهایشان به بهانه ری‌برندینگ کارگزاری حافظ، بیشتر در خدمت مشتریان باشیم.»
صانعی در پاسخ به سوال خبرنگار کلیک در خصوص تصمیم این کارگزاری برای آموزش به مشتریان جدید گفت: «نقدی که نه فقط به ما، بلکه به همه کارگزاری‌ها وارد است این است که در همه جای دنیا آموزش ضعیف است و نقش و جایگاه شرکت‌های سرمایه گذاری در بحث آموزش خالی است. خودمان این نقد را داریم که تا به حال این نقش را به طور کامل انجام نداده‌ایم. اما به زودی برنامه‌ریزی خواهیم کرد و امید داریم به زودی بتوانیم آموزش را هم برای مشتریان جدید در برنامه‌هایمان بگنجانیم.»

* تعامل بهتر با مشتریان در دوران کرونا
در ادامه این نشست، محمد صادق طاهری، مدیرعامل کارگزاری حافظ در خصوص ری‌برندینگ این کارگزاری توضیح داد: «ما به دنبال تعامل بیشتر با مشتریان هستیم و در فصل جدید مدیریت رویکرد توسعه خدمت را دنبال می‌کنیم تا خدماتی متمایز از دیگر کارگزاری‌ها ارائه دهیم. از پروژه‌های انجام شده‌مان در دوره کرونا می‌توان به احراز هویت صددرصد غیرحضوری اشاره کرد.
وی همچنین گفت: «دیگری پروژه OMS مخفف Order Management System است که مختص مشتریان کارگزاری حافظ خواهد بود و همچنین میان مشتریان حقیقی و حقوقی هم تمایز قائل می‌شویم. لاین‌های اعتباری تعبیه کرده‌ایم و کارگزاری حافظ به مشتریانش، پکیج‌های حقوقی ارائه می‌دهد، همچنین تحلیل مشاوره و سبدگردانی هم در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.»
مدیر عامل کارگزاری حافظ با بیان اینکه مدیریت ارتباط با مشتریان یا مرکز تماس برای تعامل به مشتریان و ایجاد باشگاه مشتریان از دیگر اهداف کارگزاری حافظ است، اذعان کرد: «توسعه شعب در سراسر کشور با هدف سهولت دسترسی به خدمات کارگزاری حافظ در دست اجرا است و در حال حاضر ۲۱ شعبه داریم و امیدواریم این تعداد شعب بیشتر هم بشود.»
وی خاطرنشان کرد: «امیدواریم در دوران جدید فعالیت، بتوانیم مسیر کوچ مشتریان سایر کارگزاری‌ها را به حافظ تسهیل کنیم. ما قصد توسعه خدمات را داریم و امیدواریم بتوانیم مثمر ثمر واقع شویم.»
اسم کارگزاری حافظ از کجا آمد؟
در ادامه این مراسم، پورعسگری معاون توسعه کارگزاری حافظ در خصوص ری‌برندینگ و تغییرات بنیادی این کارگزاری اظهار داشت: «اسم کارگزاری ما حافظ و بسیار خاص است؛ پس مسئولیتی سنگین بر عهده داریم تا شان این نام حفظ شود. در نتیجه سراغ وام گرفتن از حضرت حافظ رفتیم و حافظیه را در لوگوی جدیدمان گنجاندیم.»

* ۱۰۰ هزار مشتری فعال
وی در مورد تعداد مشتریان حقیقی و حقوقی این کارگزاری توضیح داد: «حافظ سال‌ها پیش کارگزاری حقوقی محور بود الان به سراغ مشتریان خرد رفته‌ایم و قصد جذب آنان را داریم. در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار مشتری و ۸-۷ هزار کد حقوقی داریم که حدود ۵۰ درصد از آن‌ها فعال هستند. از این تعداد ۵۰۰۰ مشتری احراز هویتشان را به صورت آنلاین انجام داده‌اند.»
شایان ذکر است به گفته مدیران کارگزاری حافظ، سهم بازار این کارگزاری ۲ تا ۳ درصد بازار بوده و در حال حاضر، حافظ جزو ۵ کارگزار برتر محسوب می‌شود.»

اظهار نظر