سید رضا فاطمی امین در آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی با بیان این مطلب، گفت: صنایع خلاق با ذهن، ایده و فکر مرتبط است، اگر در صنایع غذایی، لوازم خانگی و ساختمان به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم در حوزه صنایع فرهنگی نیز باید این پیشرفت ها را داشته باشیم.

اهداف فرهنگی را با ساز و کارهای اقتصادی جلو ببریم

وی با تاکید بر اینکه به شدت نگران حوزه فرهنگ هستم و فرهنگ دغدغه من است، تصریح کرد: وقتی از صنایع خلاق نام می بریم یعنی اهداف فرهنگی را باید با ساز و کارهای اقتصادی جلو ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی را نشانگر اهمیت این موضوع دانست و بیان کرد: حرکتی غیر دولتی توسط کسب و کارهای دغدغه‌مند این حوزه شکل گرفته که قابل تقدیر است، ۱۵ درصد کاراکترهای نوشت‌افزار اکنون ایرانی اسلامی هستند، تولید نوشت‌افزار این حوزه دو برابر شده و ۱۰۰ کسب و کار وارد این فضا شدند که ۵ هزار محصول تولید می‌کنند و این مسائل قابل افتخار است.

۲ دفتر مرتبط با صنایع خلاق و نوشت افزار در ساختار جدید وزارت صمت راه اندازی کردیم

فاطمی امین با بیان اینکه به توسعه صنایع خلاق و نوشت افزار اهتمام ویژه دارم، اضافه کرد: در ساختار جدید وزارت صمت دو دفتر مرتبط با حوزه صنایع خلاق و نوشت افزار راه اندازی کردیم، یکی دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار می باشد و دیگری دفتر صنایع خلاق و ورزشی است.

پیگیری امورات مرتبط با صنایع خلاق و‌ نوشت افزار با جدیت بیشتر در ساختار جدید وزارت صمت

وی این اصلاح ساختار را دارای چند پیام مهم دانست و اضافه کرد: یکی از پیام‌های این اصلاح ساختار اهمیت موضوعاتی است که در ساختار جدید به آنها پرداخته می‌شود و موضوع دوم پیگیری امورات با شدت و مسئولیت بیشتر در قالب این بازآفرینی و ساختار جدید است.

ابراز خرسندی مقام معظم رهبری از اقدامات انجام شده در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه، گفت: ایشان از اقدامات انجام شده در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ابراز خرسندی کرده اند که جای بسی امیدواری برای تداوم فعالیتها با قدرت بیشتر است.

تمام قد از نوشت افزار ایرانی اسلامی حمایت می کنیم

فاطمی امین در پایان تاکید کرد: ما نیز در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت تمام توان خود را در تولید و صادرات شایسته این حوزه انجام خواهیم داد و تمام قد در حمایت از این صنعت تلاش می‌کنیم.

گفتنی است که آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، بهادر جهرمی« سخنگوی دولت» و سید رضا فاطمی امین« وزیر صمت» در کنار فعالان عرصه نوشت افزار ایرانی اسلامی در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه تهران) برگزار شد.

رونمایی از پیام مقام معظم رهبری به فعالین صنعت نوشت افزار ایرانی

در این آیین از پیام مقام معظم رهبری به فعالین صنعت نوشت افزار ایرانی اسلامی توسط فاطمی امین «وزیر صمت» و همسر شهید احمدی روشن رونمایی به عمل آمد.

در پایان مراسم نیز از فعالان برتر این حوزه در بخش های مختلف طراحی،ایده پردازی، ساخت، تولید، چاپ و … تجلیل و تقدیر به عمل آمد.