مطهری: تفاوتی بین دانش‌آموزان دختر و پسر وجود ندارد

سه‌شنبه 28 آگوست 2018 در 19:01


مطهری:مهمترین بخش آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت، پرورش است، یعنی کار آموزش و پرورش فقط تعلیم و آموزش نیست بلکه بالاتر از آن پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگس را یاد بگیرند و هیچ تفاوتی هم بین دانش‌آموزان دختر و پسر وجود ندارد.

مراسم اختتامیه هشتمین اردوی دانش‌آموز پیشتاز دختر سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران امروز در مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهیدباهنر برگزار شد که علی مطهری نایب رئیس مجلس و علیرضا کاتب عضو هیات رییسه مجلس از مهمانان این مراسم بودند.

علی مطهری در مراسم اختتامیه هشتمین اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز دختر در اردوگاه شهیدباهنر گفت: «بسیاز تشکر می‌کنم از مسوولان وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزی که در برگزاری اینگونه برنامه‌ها همت می‌کنند و برای امر تعلیم و تربیت و پرورش مهارت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان تلاش می‌کنند.»

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مهمترین بخش آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت، پرورش است، یعنی کار آموزش و پرورش فقط تعلیم و آموزش نیست بلکه بالاتر از آن پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگس را یاد بگیرند و هیچ تفاوتی هم بین دانش‌آموزان دختر و پسر وجود ندارد.»

او ادامه داد: «این افتخاری است برای جمهوری اسلامی که امکانات مساوی برای رشد و تربیت دختران و پسران فراهم کرده است و هیچ تبعیضی بین آنها قائل نیست.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: «تبلیغ می‌کنند که در جمهوری اسلامی بانوان نمی‌توانند استعدادعای خود را شکوفا و رشد دهند. خیر اینطور نیست، موفقیت‌های علمی و ورزشی و اجتماعی دختران ما که نمونه‌های آن را در بازی‌های آسیایی مشاهده کردید و برنامه‌هایی مثل این اردو مدرکی بر رد این مدعاست.»

مطهری گفت: «نظام معتقد است که زن باید به مثابه شخص گرانبها باشد و به عنوان شی به او نگاه نشود. زن در طول تاریخ سه دوره را طی کرده است، در یک دوره شی گرانبها بوده و در تحولات اجتماعی و تلریخی نقشی نداشته است و از خانه بیرون نیامده اما گرانبها بوده است، در دوره‌ای دیگر زن نقش داشته، مهندس و پزشک بوده اما گرانبها نبوده و بی‌ارزش بوده است چون حضور خود را در همه جا اعلم کرده است و دسترسی به آن آسان بوده است و احترام و ارزش خود را از دست داد.»

او به مدل سوم یعنی مدل اسلامی اشاره کرد و گفت: «مدل اسلامی این است که زن شخص باشد و شی نباشد، استعدادهای او شکوفا شود، پزشک و مهندس و … شود و در تحولات جامعه نقش داشته باشد اما احترام و ارزش او برقرار شود و این به وسیله دستوراتی است که اسلام به ما داده است و گفته است که زن پوشش اسلامی داشته باشد و در اختلاط‌های نابه‌جا نباشد و الحمدالله جمهوری اسللمی ایران چنین است و زنان ما در همه تعاملات اجتماعی و در همه حوزه‌ها حضور دارند و با حفظ ارزش و احترام.»

نایب رئیس مجلس بر ادامه برگزاری ازدوهای دانش‌آموزی تاکید کرد و گفت: «من از مسوولان آموزش و پرورش و سازمان دانش‌آموزش تشکر می‌کنم و معتقدم باید تاثیرات این برنامه‌ها افزایش یاید و حوزه تبلیغ و اطلاع‌رسانی آن هم افزایش یابد و مردم از این برنامه‌ها مطلع باشند. به شما هم که سختی این روزهای اردو را تحمل کرده‌اید خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم در زندگی خود موفق باشید.»

اظهار نظر