مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی ثمر در عمارت نوفل لوشاتو برگزار شد

چهارشنبه 27 فوریه 2019 در 18:57


مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره دانشجویی و مردمی ثمر با حضور کم سابقه ی گروه های شرکت کننده، هنرمندان و هنردوستان و اصحاب رسانه در عمارت نوفل لوشاتو برگزار شد.
مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ی دانشجویی و مردمی ثمر و نشست خبری با حضور شرکت کنندگان و اصحاب رسانه همراه با استقبال پرشور هنردوستان روز سه شنبه مورخ ۷ اسفندماه سال ۹۷ در عمارت نوفل لوشاتو برگزار شد.
همزمانی افتتاحیه این جشنواره با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) سبب شد تا دبیر جشنواره ثمر ، افشین علی اصفهانی ، این تقارن را به فال نیک بگیرد و مراسم را با تبریک این روز مبارک آغاز کند. وی ضمن خوش آمد گویی گرم و صمیمانه ی خود به حضاران اذعان داشت که هدف از برگزاری این دوره از جشنواره رشد حداکثری هریک از گروهایی ست که به نوعی در این جشنواره حضور دارند چرا که رشد یک گامی هر یک از اعضا برابر است با رشد و افزایش بیشتر اعتبار جشنواره ی ثمر و درنهایت تئاتردانشجویی.
بخش میانی برنامه با هدف آشنایی و تقدیر از گروه های شرکت کننده و عکاسی از آنها بلافاصله بعد از سخنرانی کوتاه دبیر جشنواره آغاز شد. که در این بخش به ترتیب روزهای اجرا، از عوامل هر نمایش دعوت شد تا به روی فرش قرمز بیایند و تا همراه با پوستر جشنواره از آنها عکس گرفته شود.
بعداز استراحتی کوتاه محمدرضا ژیان موسس ثمر، افشین علی اصفهانی دبیر و حامد نصرآبادیان به نمایندگی از داوران آماده‌ی پاسخگویی به سوالات خبرنگاران شدند. محمدرضا ژیان با عرض آرزوی موفقیت برای تمامی شرکت کنندگان جشنواره خصوصی ثمر اعلام کردند که در ابتدای کار هشتمین دوره ی این جشنواره بعد از انتشار فراخوان شاهد ارسال ۲۳۷ اثر از هنرمندان بوده که از این مقدار تعداد ۸۰ اثر در مرحله ی خوانش به قبولی رسید و در مرحله ی بازبینی آثار، این تعداد به ۲۳ اثر نهایی تقلیل یافت در کنار این ۲۳ اثر منتخب در بخش که در بخش مسابقه قرار دارند و ۶ اثر نیز در بخش مهمان به اجرا میرود که در مجموع شاهد ۲۹ اثر خواهیم بود..
نصرآبادیان که زیبایی هر مسابقه ای را رقابت در کنار رفاقت میدانست از موسس و دبیر جشنواره درخواست کرد تا به کسی که در طول جشنواره بیشترین همکاری را با دیگر تیم ها داشته نیز جایزه‌ای تعلق گیرد.
در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر چگونگی انتخاب اثر برگزیده از نگاه مخاطب افشین علی اصفهانی گفت که درنظر دارند در این جشنواره نیز مانند تمامی جشنواره های حرفه ای حق رای بر روی بلیت هریک از تماشاچیان قرار گیرد تا شاهد عادلانه ترین نتیجه باشیم.
و در پایان از تمامی هنردوستان درخواست شد تا این جشنواره را برای خود بدانند و برای تبلیغ آثار دیگر دوستانشان نیز تلاش کنند چرا که ثمر هدفی جز پیشرفت تک تک اعضای خود ندارد.

اظهار نظر