طراحان ”عفاف و حجاب“ به حاشیه رانده شدند

سه‌شنبه 26 فوریه 2019 در 20:16


ایستگاه اخبار:مدیرعامل هیئت مدیره حجاب و عفاف: طرح‌های مد و لباس کمتر از ۵ درصد با اقبال عمومی مواجه هستند و آنچه در ویترین مغازه‌ها می‌بینیم نتیجه حاشیه راندن شدن طراحان عفاف و حجاب است.

اسدالله سلیمانی (عضو تیم برگزار کننده نمایشگاه قرآن حجاب و عفاف) در نشست خبری رویداد عفاف و حجاب اسلامی – ایرانی ”سما“، با تاکید بر اینکه در جشنواره مد و لباس فجر ”طراحان عفاف و حجاب“ در حاشیه قرار گرفتند افزود: شما به عنوان یک مخاطب آیا آن طرح بومی و ایرانی که خواستار آن هستید در فروشگاه‌های عرضه مد و لباس آن هم با قیمت مناسب شاهد هستید یا نه؟
وی گفت: کارگروه مدو لباس و بنیاد ملی مد و لباس نتوانستند تحولی در عرصه مد و لباس ایجاد کنند و اکنون این حوزه با حاشیه‌هایی روبروست.
وی با بیان اینکه بسیاری طراحان متأسفانه کپی کاری می‌کنند و ما به آن نبوغی که انتظار داشتیم نرسیده ایم، خاطرنشان کرد: ما کشوری بودیم که در حوزه پوشاک صادر کننده بودیم، اما امروز طبق آمار‌هایی که موجود است با ۸ میلیارد هزینه‌ای که صرف خرید پوشاک می‌شود نتوانسته ایم حتی بازار خودمان را دست بگیریم و شش میلیارد هزینه پوشاک وارداتی ماست.
عضو تیم برگزار کننده نمایشگاه قرآن حجاب و عفاف تاکید کرد: اگر دو سه میلیارد هزینه پوشاک ایرانی شود ما به جایگاه خوبی می‌رسیم، اما متأسفانه حتی در یک قلم چادر که از گذشته به عنوان لباس بومی ما بوده است یارانه تعلق نمی‌گیرد.
سلیمانی یادآور شد: صنعت پوشاک در سال‌های گذشته و حتی قبل از انقلاب اسلامی ایران با عرضه و تقاضای مناسب تری مواجه بود، اما اکنون نیاز به آموزش‌ها و آسیب شناسی بیشتری دارد تا وضعیت به شکل مطلوب درآید و می‌توان گفت: اکنون بسیاری از طراحان و تولید کنندگان پوشاک در حاشیه قرار گرفته اند و حتی بسیاری از آن‌ها حتی از طرف بنیاد ملی مد و لباس به انزوا کشیده شده اند.

در ادامه این نشست زینب دولتی (دبیر نمایشگاه بِرَند سماء) با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های رهبری در حجاب و نگاه امیدبخش ایشان به جوانان تصمیم بر این شد تا به شکلی مردمی، رویدادی با محوریت حجاب و عفاف در عرصه مُد برگزار کنیم.

وی تأکید کرد: هدف اصلی این رویداد، ایجاد هم‌افزایی و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف کالای داخلی، تقویت حجاب و عفاف در جامعه است.

اظهار نظر