شرکت کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی در نشست‌های آموزشی مهارت تربیت فرزند

چهارشنبه 29 نوامبر 2023 در 20:43


نشست‌های آموزشی مهارت تربیت فرزند با هدف تقویت بنیاد نهاد مقدس خانواده و همچنین توسعه و ارتقای مهارت‌های ارتباطی بین زوجین به‌صورت مستمر در سازمان تأمین‌اجتماعی با شرکت کارکنان این سازمان برگزار می‌شود.

محسن تقیانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی “خانواده” از سوی مقام معظم رهبری  گفت: خانواده به‌عنوان رکن اساسی و زیربنایی هر جامعه و نقطه آغازین زندگی اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و تحکیم این بنای مقدس امری ضروری و حیاتی برای جامعه به شمار می رود.

تقیانی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی این اداره‌کل با رویکرد تحکیم و تقویت بنیان خانواده بر پایه الگوهای ایرانی_ اسلامی گفت: یکى از اساسى‌ترین راه هاى استقرار و استمرار ارزش‌هاى اخلاقى و دینى در جامعه ، تقویت و تحکیم نهاد خانواده است که مهم‌ترین کانون پرورش تربیت فرزندان صالح است.
وی با بیان این‌که برنامه‌های خانواده‌محور، رکن اصلی و اساسی برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و تربیتی این اداره‌کل است، افزود: از دیگر ارکان و رویکردهای برنامه‌های این حوزه می‌توان به برنامه‌های فرهنگی تفریحی رشدینو با مشارکت همکاران و اعضای خانواده آنان و با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان همکار، برنامه‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و نیز برگزاری مسابقات قرآنی  و …. اشاره کرد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت‌های این حوزه در جهت ارتقای برنامه‌های فرهنگی در راستای تحکیم بنیان خانواده استفاده خواهیم کرد، گفت: نقطه قوت در برگزاری برنامه‌های فرهنگی این سازمان، استقبال و حضور پررنگ کارکنان در برنامه‌های مختلف و متنوع و آموزش‌های هدفمند در جهت تعالی کانون خانواده و کارکنان است.
وی به برگزاری ۱۰ نشست آموزشی مهارت‌های تربیت فرزند از  سلسله نشست‌های تخصصی  این اداره‌کل اشاره کرد و گفت: این جلسات آموزشی با هدف ارتقای سطح آموزش‌های تربیتی و فرهنگی در بین کارکنان و توانمندسازی آنان با موضوع خانواده و مهارت‌های تربیت فرزند به‌صورت حضوری و هفتگی توسط حجت‌الاسلام و المسلمین استاد تراشیون به‌صورت حضوری برای کارکنان ستاد مرکزی سازمان و به‌صورت برخط (ویدیوکنفرانس) برای همکاران این سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی به اجرای برنامه عملیاتی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کارکنان اشاره کرد و گفت: اداره‌کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف استفاده از ظرفیت همکاران سازمانی دارای تحصیلات در مقطع دکتری یا کارشناسی ارشد رشته‌های روانشناسی و مشاوره در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی، فراخوانی را طراحی و در اختیار همکاران سراسر کشور قرار داده است که با استقبال همکاران دارای این تخصص‌ها مواجه شده و تاکنون بیش از ۱۰۰  نفر از همکاران در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
تقیانی افزود: این حوزه با کنار هم قراردادن آموزش و پژوهش و ایجاد هم‌افزایی در بخش‌های مختلف سازمان و برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تربیتی و اخلاقی به‌عنوان آموزش‌های مکمل، برای ارتقای سطح دانش کارکنان برنامه‌ریزی کرده است و و این مسیر را با قوت ادامه خواهد داد.

اظهار نظر