سال متفاوت برای موسسه اعتباری ملل/ثبت تراز مثبت 21.4 هزار میلیاری ریالی با رشد 650 درصدی

سه‌شنبه 11 آوریل 2023 در 10:06


ایستگاه اخبار:موسسه اعتباری ملل در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ توانست تراز درآمدی مثبت ۲۱ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریالی را ثبت کند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از ۶۵۰ درصد رشد داشته است .

 

موسسه اعتباری ملل در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ توانست تراز درآمدی مثبت ۲۱ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریالی را ثبت کند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از ۶۵۰ درصد رشد داشته است .

به گزارش بانکداری ایرانی و براساس آخرین گزارش از عمکرد ماهیانه “وملل” منتهی به پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۱ ، موسسه ملل در ۱۲ ماه سال گذشته در پنج سر فصل اصلی درآمدی در مجموع نزدیک به ۹۳ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال درآمد کسب کرد و در مقابل ۷۱ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال در سه سرفصل اصلی هزینه ای، هزینه کرد، که حاصل آن ثبت تراز مثبت ۲۱ هزار و ۳۷۹ میلیارد بود.

رشد ۵۶ درصدی مجموع درآمدها در کنار رشد ۲۶ درصدی هزینه ها، تراز درآمدی این شرکت بورسی را با جهش ۶۵۰ درصدی روبرو کرد که حاصل کنترل مطلوب هزینه ها و رشد مطلوب درآمد هاست.

پنج سرفصل اصلی درآمدی شامل درآمد تسهیلاتی، درآمد سپرده گذاری، درآمداوراق بدهی، درآمد سرمایه گذاری ها و درآمد کامزدی است، که بیشترین درآمد را موسسه ملل در بخش پرداخت تسهیلات کسب کرد و در بخش اوراق بدهی درآمدی شناسایی نکرد.

سه سرفصل اصلی هزینه ای شامل هزینه سود سپرده ها، هزینه های مالی و هزینه کارمزد است. موسسه ملل در این بخش بیشترین هزینه را به سپرده های بانکی پرداخت کرد و کمترین هزینه مربوط به هزینه های مالی بود که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بسیار کاهش داشت است و از رقم دو هزار و ۱۸ میلیارد به ۵۰۷ میلیون ریال کاهش یافت .

رشد بسیار مطلوب درآمدی در کنار کنترل مناسب هزینه ها در سال گذشته، سال متفاوت و مطلوبی برای موسسه اعتباری ملل رقم زد که حاصل آن رشد ۶۵۰ درصدی معادل ۱۸ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال در تراز درآمدی که به خوبی مشهود است.

 

 

اظهار نظر