رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن در جهان

یکشنبه 11 مارس 2018 در 19:17


نوزدهم اسفند ماه “روز به یاد ماندنی برای یک شرکت دانش بنیان” بود که توانسته با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به یک کار بزرگ دست بزند؛ “رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن”
رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن در جهاننوزدهم اسفند ماه “روز به یاد ماندنی برای یک شرکت دانش بنیان” بود که توانسته با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی به یک کار بزرگ دست بزند؛ “رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن” در این مراسم عاطفه میرسیدی مجری دوست داشتنی اخبار حوزه پزشکی سیما پشت تریبون رفت و اعلام کرد: دوران رنج و سختی برای میلیون ها هموطن بویژه برای بانوان مبتلا به میگرن به سرآمده است چرا که داروی درمان قطعی میگران بعد از سال ها تلاش یک تیم دانش بنیان به تولید رسید و به ثمر نشست.

به گزارش تیترشهر، دکتر رضا رمضانی بنیانگذار شرکت میم دارو، رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن اظهار داشت: زمان ساخت داروی میگری هیل ۲۴ سال گذشته بوده است که در سال ۸۴ به عنوان داروی ملی انتخاب شد و در سال ۸۸ به تولید صنعتی رسید و امروز توانسته در فاز جهانی مطرح شود.

در این مراسم که با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از یک داروی درمان میگرن در محل این صندوق رونمایی شد مسئولان و مدیران تولید این دارو به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

مشخصات داروی میگرن

این دارو با عنوان میگرن کات تولید شده است. میگرن کات دارویی است حاصل ۲۵ سال مطالعات محققان ایرانی و بین‌المللی که متشکل از عصاره ترکیب گیاهان دارویی مختلف مانند اسطوخدوس، اکلیل، الملک،‌ بنفشه، رازیانه، گشنیز و مرزنجوش است که در منابع طب سنتی ایران و کتاب‌های قانون و منابع غربی از آن‌ها به عنوان رفع کننده سردردهای میگرنی نام برده شده است.
این دارو علاوه بر اثربخشی مثبت و درمان سردردهای میگرنی به کاهش شدت سایر سردردها در زمان درد کمک می‌کند.
داروی میگرن کات به شکل اسپری بینی با حامل اتانول است. از مزایای الکلی بودن پایه این دارو می‌توان به خلاقیت و پایداری بهینه ترکیبات مواد موثره دارو، افزایش نفوذپذیری دارو در مخاط بینی جهت تقویت اثرات محلی و سیستمیک دارو،‌ پاکسازی مجاری تنفسی بدون تاثیر منفی در سلول‌های مژک‌دار بینی و تضمین سلامت دارو در طول عمر آن اشاره کرد.

امکان صادرات داروی درمان میگرن به کشورهای خارجی

در حال حاضر بیش از ۸۰۰ میلیون نفر در دنیا مشکل ناراحتی میگرن دارند و بیش از نه میلیون نفر هم در ایران ناراحتی میگرن دارند.
رئیس شرکت تولید کننده داروی درمان میگرن یا میگرن کات با تاکید بر تلاش برای صادرات این دارو گفت: این دارو امکان صادرات به سایر کشورها را دارد.
دکتر رضا رمضانی امروز در مراسم رونمایی از داروی میگرن کات (اسپری بینی) گفت: اکنون در صدد هستیم مجوز این دارو را از سازمان جهانی امریکا اخذ کنیم.
وی افزود: اخذ مجوز از این سازمان برای داروهای گیاهی راحت تر است و داروهای گیاهی مورد توجه قرار گرفته اند.
رمضانی با بیان اینکه در افق ۵ساله مشخص شده که ۳۰ درصد بیماران میگرنی به داروهای درمانی روی می آورند
به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان در حال حاضر داروی میگرن کات در ۱۳۰ داروخانه پخش شده و پیش بینی شده تا ۶ماه آینده همه داروخانه ها این دارو را ارائه کنند.
رمضانی اظهار کرد: در داروخانه های استانهای قم، اصفهان، تهران، گلستان، خوزستان، یزد داروی میگرن کات توزیع شده است.
وی عنوان کرد: در راستای تولید این دارو توانستیم اپلیکیشن اختصاصی برای ارایه مشاوره رایگان و غربالگری سردردهای میگرنی برای افراد را طراحی کنیم.

۹۵ درصد بیماران از درمان خود رضایت دارند
وی با بیان اینکه داروی میگرن کات در مرحله کارازمایی بالینی بر بیش از ۳۰۰ مورد مطالعه قرار گرفت، بیان داشت: حدود۹۶ درصد از بیماران میگرنی استفاده کننده از میگرن کات ادعا دارند که با این دارو قدرت کنترل سردرد های خود را بدست آورده اند.
رمضانی با بیان اینکه حدود ۹۵درصد افراد، بعد از مصرف تغییرات مثبت محسوسی گزارش کردند.
وی خاطر نشان کرد: در حدود ۸۱ درصد از بیماران میگرنی استفاده کننده از داروی میگرن کات، سردرد های میگرنی به صورت قطعی درمان شده و بیماران به حذف سردردهای میگرنی خود اذعان کرده اند.
وی با بیان اینکه تا ۶ ماه آینده این دارو در سراسر کشور پخش می شود، گفت: بعد از اخذ مجوز از سازمان جهانی امریکا کشورهای زیادی می توانند مخاطب این دارو باشند و ما به آنها صادر کنیم.
وی اظهار کرد: ما می توانیم داروی ۳۰ درصد بیماران مبتلا به میگرن را تولید کنیم.

پرداخت تسهیلات به شرکت تولید کننده داروی میگرن
رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی این دارو گفت: شرکت دانش‌بنیان توسعه‌یافته تولیدکننده داروی «میگرن‌کات» توانسته از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کند.
دکتر بهزاد سلطانی از داروی «میگرن‌کات» اظهار داشت: این شرکت دانش‌بنیان توسعه‌یافته مستقر در پارک فناوری پردیس توانسته از اعتبارات صندوق بهره بگیرد.
وی افزود: این شرکت با اعتبارات پنج میلیارد تومانی صندوق توانسته داروی «میگرن‌کات» یا اسپری بینی گیاهی را تولید کند.
رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: در ابتدا قرار شد با این شرکت شریک باشیم ولی این اتفاق رخ نداد و این شرکت توانست به تنهایی محصول خود را تولید کند.
سلطانی با بیان اینکه شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده داروهای درمان میگرن فعال در زمینه تولید داروهای گیاهی است، گفت: برای محققان این شرکت، درمان مد نظر است که توانسته با انجام تحقیقات چندین ساله خود، چنین محصولی را تولید کند.
وی با تأکید بر اینکه سردرد میگرنی یکی از مشکلات خانواده‌ها به شمار می‌رود، تصریح کرد: اکنون این شرکت توانسته با تولید داروی «میگرن‌کات»، درمان چنین بیماری را انجام دهد.
رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این شرکت ۷ طرح دیگر در دستور کار دارد، گفت: شرکت‌های دیگری هستند که طرح‌هایی برای رفع مشکلات جامعه دارند و از صندوق نوآوری و شکوفایی کمک خواسته‌اند.

۹۱ درصد بیماران میگرنی با داروی تولید شده درمان می شوند
فرید سمسار‌ها مدیر کلینیک آرامش، داروهای گیاهی را که تا چند سال قبل در کشورمان وجود داشت صرفا مکمل‌های گیاهی دانست و بیان داشت: میگری هیل مکمل گیاهی نیست بلکه دارویی قطعی برای درمان است و می تواند جمع کثیری از مبتلایان میگرنی را بهبود بخشد. با این دارو ۹۱ درصئ بیماران میگرنی درمان می شوند و نه درصد دیگر ممکن است ناراحتی های دیگری داشته باشند که البته همه این ها در فرایند درمان مشخص می شود.
وی در خصوص ترکیباتی همچون بابونه و اسطوخودوس که در این دارو به کاررفته تصریح کرد: اگر ترکیب درستی از گیاهان دارویی با نسبت گذاری درست در دسترس باشد هیچ اثر منفی‌ نمی‌گذارد و در این هشت سال فعالیت کلینیک آرامش بر روی بیش از هزار و ۴۰۰ بیمار میگرنی هیچ تأثیر منفی‌ای نداشته است.
وی تصریح کرد: درمان به وسیله میگری هیل هولیستیک(کلی) بوده و بر سیستم مغزی و عروقی تاثیر مثبت دارد، استفاده از آن همراه با داروهای دیگر هیچ منعی ندارد اما به زنان باردار توصیه می شود که از این دارو استفاده نکنند.
رمضانی ابراز داشت: درمان به معنای کاهش همزمان سه عامل فرکانس تعداد حمله، شدت سردرد و مدت زمان است.در ۱۹ درصد بیماران میگرنی بعد از استفاده میگری هیل که به صورت پودر ارائه می شود امکان بهبود کامل وجود ندارد و ممکن است شخص گاهی دچار سردرد های خیلی خفیف شود.
رمضانی در ادامه افزود: این کلینیک در چهار حوزه پیشگیری، تشخیص ، درمان و پایداشت درمان فعالیت دارد.

درمان میگرن ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد
وی با بیان اینکه روش درمانی با میگری هیل در کلینیک ها طی ۲۰ روز صورت می گیرد و ۴۵۰ هزار تومان هزینه دارد، افزود: این دارو تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی ایران ، تهران و گیلان آزمایش شده است.
وی ادامه داد: ارائه این محصول به صورت کمپلکس گیاهی بوده و تبدیل آن از حالت خشک به بوخور مستلزم تغییرات دمایی است و با توجه به دسته های مختلف گیاهی به کار رفته در میگری هیل درمان آن به صورت کلینیکال کارساز است.
رمضانی با بیان اینکه این دارو در مردان تا ۷۰ درصد و در زنان ۸۵ درصد تاثیرگذار است، تصریح کرد: حدود ۶۰ درصد از بیماران میگرنی در فاصله سنی ۲۵ تا ۴۰ سال بوده‌اند که بررسی‌های مختلف نشان داده سردرد همه‌ گروه سنی ۲۰ تا ۲۵ سال پس از استفاده از این دارو به طور کامل برطرف شده است.
گفتنی است؛ سازمان غذا و دارو از از این شرکت دانش بنیان دارویی در تهیه داروی میگرن حمایت کرده است.

این دارو مشابه خارجی ندارد
رئیس هیأت موسس کلینیک آرامش از ورود داروی «میگری هیل» در بازار خبر داد و گفت: این داروی مشابه خارجی ندارد و در آینده با کمترین هزینه و کمترین تهاجم در بدن ارائه می‌شود.
رمضانی رئیس هیأت موسس کلینیک آرامش در مراسم رونمایی از داروی درمان قطعی میگرن «میگری هیل» گفت: ما ۱۱۰ شرکت دارویی داریم که ۹۰ شرکت آن شرکت تولید داروست؛ که عمدتا داروی کپی تولید می کنیم. تست و آزمایشات بر روی داروها در بیرون از کشور انجام می شود و ما در نهایت می توانیم از آن داروها تقلید کنیم، چرا که حق مالکیت معنوی در ایران به گونه ای نیست که محدودیتی برای کپی از داروها وجود داشته باشد و به راحتی می توانیم دارو را تولید کنیم.
رئیس هیأت موسس کلینیک آرامش با تاکید بر اینکه «میگری هیل» مشابه خارجی ندارد، گفت: بیشتر داروهای میگرن کاملا مسکن هستند و پیامدهای نامطلوب دارند، اما این دارو معالج است و به درمان قطعی میگرن کمک می کند.

اظهار نظر