دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور: اردوهای راهیان نور از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شود

دوشنبه 29 ژانویه 2024 در 17:18


سرهنگ حسین‌زاده بازه اجرایی راهیان نور را از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند اعلام کرد و گفت: برنامه‌های ویژه خدماتی برای زوار شهدا در ۷ استان کشور در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور: اردوهای راهیان نور از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند در سراسر کشور برگزار می‌شودنشست خبری تشریح برنامه‌های راهیان نور سال ۱۴۰۳ با حضور سرهنگ پاسدار «روح‌الله حسین‌زاده» دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در سالن جلسات ساختمان ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد.

سرهنگ حسین‌زاده در این نشست طی سخنانی، با گرامیداشت سالروز شهادت سردار «حسن باقری» و نیز عملیات والفجر ۸ و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به موضوع راهیان نور اظهار داشت: امسال بازه حداکثری را  از ۲۲ بهمن تا ۲۲ اسفند برای حضور در راهیان نور در نظر گرفته‌ایم، که در این ایام به‌صورت ویژه در استان‌های ایلام، هرمزگان، خوزستان و بوشهر با همکاری سپاه و ارتش و فراجا، میزبان زائران راهیان نور در  ۳۶ یادمان و ۷۶ مرکز اسکان بوده و برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهیم کرد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با تاکید بر اینکه در طول سال در ۷ استان میزبان زائران شهدا هستیم، افزود: راهیان‌ نور دانش‌آموزی آغاز شده و تحت مدیریت قرارگاه امام حسن عسکری علیه‌السلام و با نظارت وزارت آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی در حال اجراست.

وی با ارائه آماری از دست‌اندرکاران راهیان نور بیان کرد: قریب به ۱۱ هزار تن برای خادمی در راهیان نور ثبت نام کرده‌اند که به‌کارگیری خواهند شد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اینکه، در شبکه خادمین ۱۳۷ هزار خادم‌الشهید داریم گفت: با این عزیزان در تعامل و همکاری مستقیم و مستمر داریم که در تمام بحران‌های پیش‌آمده همچون سیل، زلزله و یا برنامه‌هایی مانند اربعین به کشور کمک خواهند کرد.

سرهنگ حسین‌زاده تصریح کرد: شش هزار و ۳۵۵ تن از خادمین در یادمان‌های دفاع مقدس در چهار بازه زمانی و در مراکز اسکان زائران حاضر می‌شوند که دوره توانمندسازی، توجیه و آماده‌سازی آنان برگزار شده و در شبکه راویان، توسط قرارگاه‌های ارتش و سپاه و فراجا و مجموعه‌های مردم‌نهاد ساماندهی شده و دوباره آموزش دیده و آموزش‌های آنان به‌روز شده است و قریب به سه هزار راوی مستقر در یادمان و مستقر در مراکز اسکان مشغول به فعالیت خواهند بود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور به گستردگی شبکه راویان و مبلغین اشاره کرد و افزود: شبکه بزرگ راویان به‌صورت همراه کاروان در اتوبوس‌ها مستقر خواهند شد.

سرهنگ حسین‌زاده در پایان با بیان اینکه، محتوای شبکه مبلغین به روز شده و هر سال آموزش‌های مختلفی برای آنان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد:  سه هزار تن از این افراد به‌صورت مستقر در یادمان‌ها، مراکز اسکان و کاروان‌ها به‌کارگیری می‌شوند که بسیج طلاب مسئولیت ساماندهی و هماهنگی مبلغین را بر عهده دارد.

اظهار نظر