برترین بانک در شبکه بانکی هستیم

دوشنبه 22 می 2023 در 10:05


رییس هیات مدیره بانک با اشاره به آمارهای عملکردی بانک کارآفرین تاکید کرد: بانک کارآفرین در شاخص های سنجشی عمدتا جایگاه بهتری نسبت به سایر بانکها دارد و در سامانه آرش نیز بانک کارآفرین به لحاظ شاخص های CAMELS به عنوان شاخص سلامت و استحکام مالی، در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، محمدرضا خورسندی رییس هیات مدیره بانک در گردهمایی سراسری مدیران و روسای شعب با اشاره به برگزاری کارگروه های تخصصی، مباحث مطرح شده در این کارگروه ها را بسیار خوب و ارزنده خواند و گفت: در این کارگروه ها مسایل و موضوعات مهمی مطرح و بررسی شد و امیدواریم که جمع بندی و تصمیم گیری خوبی برای رسیدن به اهداف سال ۱۴۰۲ تدوین شود.
وی در کسوت رییس کارگروه حاکمیت شرکتی به ذکر تجربه بانکداری در دنیا پرداخت و گفت: اخیرا در صنعت بانکداری ایران موضوع ناترازی بانکها بسیار به گوش می رسد و متاسفانه در صنعت بانکی کشور برخی بانکها با زیان انباشته مواجه هستند که می تواند سیستم بانکی را دچار مشکلات بزرگی کند.
خورسندی وجود موسسات مالی و اعتباری در سالهای گذشته را یکی از مشکلات صنعت بانکداری در ایران خواندو افزود: خرید ملک توسط این موسسات با پول سپرده گذاران به امید سود بیشتر دقیقا مشکل بزرگی بود که در آن مقطع زمانی دامن موسسات مالی و اعتباری را گرفت.

گردهمایی سراسری بانک کارآفرین سال ۱۴۰۲
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته تورم به عنوان ابزار منفعت و سود عمل کرده و موجب شده تا بعضا برخی کم کاری ها پوشش داده شود تصریح کرد: با افزایش تورم و ارزنده شدن ملک های خریداری شده توسط برخی بانکها مشکلات آنها تا حدی پوشش داده شد اما امیدواریم که تدابیر لازم اندیشیده شود تا صنعت بانکی با مشکل مواجه نشود.
رییس هیات مدیره بانک کارآفرین با بیان اینکه در بانکهای بین المللی به صراحت اعلام می شود که تا سقف یک عدد ثابت سپرده سرمایه گذاری شده تحت بیمه بانک قراردارد، و مبالغ بالاتر تحت بیمه نیستند گفت: این امر تکلیف سپره گذار برای ریسک های احتمالی سپرده گذاری را مشخص می کند اما در ایران دقیقا به این گونه عمل نمی شود.

خورسندی با اشاره به آمارهای عملکردی بانک کارآفرین تاکید کرد: بانک کارآفرین در شاخص های سنجشی عمدتا جایگاه بهتری نسبت به سایر بانکها دارد و در سامانه آرش نیز بانک کارآفرین به لحاظ شاخص های CAMELS به عنوان شاخص سلامت و استحکام مالی ، در رتبه نخست قرار دارد.

وی با خطاب به روسای شعب با بیان اینکه « بدانید بانکتان در چه جایگاهی قرار دارد و مشتریانتان هم بدانند با چه بانکی همکاری می کنند » گفت: داشتن استحکام مالی مناسب، نقدینگی قابل اتکا، نسبت کفایت سرمایه بالاتر از حدود تعیین شده بین المللی ،NPL حدودا ۳.۵درصدی، شاخص هایی است که بانک کارآفرین را از سایر بانکها متمایز کرده است.

گردهمایی سراسری روسای شعب و مدیران ستادی ۱۴۰۲
خورسندی خطاب به گلایه برخی روسای شعب در خصوص اعطای سود بالا به سپرده ها از سوی برخی بانکها ادامه داد: بانکی که سود ۲۷-۲۸ درصدی پرداخت می کند یعنی بانکی است که دچار مشکلات نقدینگی است اما بانک کارآفرین فاقد این مشکل است.

رییس هیات مدیره بانک با اشاره به اینکه «می دانیم مشکلاتی داریم و سعی می کنیم آنها را برطرف کنیم» خاطر نشان کرد: مشکلات زیر ساختی در حوزه IT در حال برطرف شدن است و انشالله در چند ماه آینده CORE جدید بانک نیز جایگزین شده و امیدواریم از این بخش نیز شاهد مشکلات و گلایه ها نباشیم.
خورسندی مشکلات ناشی از تامین ارز را نیز خارج از حیطه اختیارات بانک خواندو گفت: برخی مسایل و تصمیم گیری های بیرونی در این موضوع موجب نواقصی شده است که امیدواریم در سال جاری کمتر با آن مواجه باشیم. بانک کارآفرین امکان پیشرفت هر چه بیشتر را دارد و با همراه شدن با تکنولوژی های روز باید بتوانیم مشتریان جدید و خوب را جذب کنیم.

اظهار نظر