اساسنامه فدراسیون فوتبال درباره رئیس هیات فوتبال غیر قانونی است

شنبه 2 نوامبر 2019 در 20:01


مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران توضیحاتی را درباره دلایل تعویق انتخابات هیات فوتبال این استان ارائه کرد.

رضا گل محمدی مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران در نشست خبری امروز صبح خود در جمع خبرنگاران، گفت: در هفته تربیت بدنی در سرتاسر کشور برنامه های ملی و عمومی را اجرا کردیم که آخرین آن رقابتهای شطرنج جام پایتخت است که در حال برگزاری می باشد. در برگزاری المپیاد ورزشی هم تهران با اختلاف بسیار خوبی مقام نخست را به دست آورد که جا دارد از همه هیات های ورزشی و تیم هایی که در این رقابتها شرکت کردند، تشکر کنم.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران در خصوص مسیر اختصاصی دوچرخه سواری در تهران کفت: جا دارد از شهرداری برای تمام تلاش هایش برای گسترش و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری تشکر کنم. ما اگر بتوانیم فرهنگ دوچرخه سواری را در تهران به خصوص در مرکز شهر پیاده کنیم اتفاقات خوبی می افتد اما هنوز به علت مشکلات ترافیکی با اجرای این طرح فاصله داریم.

گل محمدی درباره آخرین وضعیت انتخابات هیات فوتبال استان تهران گفت: متاسفانه ابتدا مشاور حقوقی هیات فوتبال تهران نامه ای برای ما نوشته بود که انتخابات نباید برگزار شود که خیلی غیر کارشناسی بود و ما هم پاسخ آنها را دادیم که چنین چیزی صحیح نیست. اولین مقاومت این حرف بسیار غیر کارشناسی بود که چون شرکت دو سال است برگزار شده نیازی به برگزاری انتخابات نیست.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران افزود: در فرآیند تایید صلاحیت افراد نیز مشکل بعدی به وجود آمد که تقریبا دایره بسته یکی دو نفره پس از تایید صلاحیت فنی و مدیریتی باقی می ماند و سرانجام با تلاش های ما به تایید صلاحیت ۱۳ نفر منجر شد. اشکالات اداری مساله بعدی در این خصوص بود. در خصوص اعضای مجلس هیچ اطلاع رسانی نمی شد و با توجه به کاندیدا بودن رئیس هیات از فدراسیون خواستیم تا یک سرپرست معرفی کند و آنها به دلایل متعددی عنوان کردند که وی (حبیب الله شیرازی) می تواند به کارش ادامه دهد.

وی ادامه داد: من به دوستان نامه نوشتم برگزاری مجمع مصوبه مجمع را نیاز دارد نه مصوبه هیات رئیسه. در همین خصوص نامه ای به بازرسی ارائه کردیم و آنها هم صراحتا اعلام کردند انتخابات باید پس از تعیین سرپرست برگزار شود. ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات هم سه تغییر در اعضای مجمع ایجاد شد؛ در حالی که ایراد قانونی داشت. در واقع ما به این سه دلیل انتخابات را به تعویق انداختیم.

گل محمدی تصریح کرد: دبیر کل فدراسیون نامه ای به من ارسال کرد که چون ایرادی که شما گرفته اید درست است ما قصد داریم مجمع را برگزار کنیم و بعد از اصلاح مشکلات، این کار را خواهیم کرد در حالی که این خود یک مشکل دیگر است. پس چرا در استانهای دیگر انتخابات برگزار می شود و فقط در تهران انتخابات را برگزار نمی کنند؟

وی عنوان کرد: هیات فوتبال آنقدر منابع مالی دارد که نیازی به ما ندارد. هزینه باشگاه ها با اداره کل ورزش است و درآمدش برای هیات فوتبال.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان تهران یادآور شد: تیم های لیگ برتری به ورزشگاه تختی ۷۲۰ میلیون بدهی دارند و هنوز کمکی نمی شود. مگر می شود دولت تمام امکانات را به هیات فوتبال بدهد و بعد در زمان نظارت هیات بگوید من زیر نظر شما نیستم؟

گل محمدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر شائبه مهندسی انتخابات هیات فوتبال استان تهران، تصریح کرد: هرگونه منفی بافی یا سیاه نمایی را در شرایط کلی کشور مغایر با وظایف مسئولان می دانم اما حرفم این است وقتی رئیس یک هیات برای چهار سال انتخاب می شود مفهومش حضور همان فرد در مدت معین است نه بیشتر. من اساسنامه فدراسیون فوتبال درباره رئیس هیات فوتبال را غیر قانونی می دانم. اگر رئیس را بردارند و سرپرست بگذارند هیچ ابهامی به وجود نمی آید. اگر این کار شغل نیست و افتخاری است چرا اصرار داریم در این پست بمانیم؟

گل محمدی در ادامه صحبت هایش با خبرنگاران درباره نتیجه ارزیابی از اتفاقات رخ داده در هیات فوتبال استان تهران گفت: نتیجه ارزیابی ها در این خصوص بر اساس استعلام هایی که صورت می گیرد، ارائه می شود. شاخص هایی برای ارزیابی داریم. بازرسی اداره کل و ادارات ورزشی به همراه فدراسیون های مربوطه مد نظر بررسی عملکرد هیات هاست. در مجموع باید بگویم از عملکرد هیات فوتبال راضی نیستیم. من با شخص کاری ندارم اما همین که افراد از آن ابراز نارضایتی می کنند نشان می دهد تغییر ضروری است. با این حال اگر رئیس فعلی باز هم رای بیاورد، از او حمایت می کنیم. ما فقط از لحاظ تعداد برگزاری مسابقات از هیات فوتبال تهران راضی هستیم. متاسفانه تهران نماینده کمی در تیم های ملی دارد.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان تهران افزود: در المپیاد ورزشی اخیر نیز استان تهران با ۱۵ میلیون شهروند به هیچ وجه نتیجه خوبی نداشته است.

گل محمدی درباره رفع موانع برای توسعه حضور بانوان در رشته های ورزشی اظهار داشت: تهران یکی از شهرهای پیشرو در این زمینه است. در چند رشته امیدوار به کسب مدال های جهانی هستیم. در مجموع باید بگویم در این زمینه روند رو به رشدی داریم. یکی از شاخصه های مهمی که به تمامی زیر مجموعه ها اعلام کردم بحث حضور بانوان است. باید قبح حضور بانوان در میادین ورزشی نیز در فرهنگ اجتماعی شکسته شود.

وی در خصوص سایر هیات های ورزشی که دوره ریاست آنها به اتمام رسیده است، تاکید کرد: حدود ۱۲ هیات داریم که دوران ریاست آنها به پایان رسیده یا در مسیر زمانی پایانی خودش است. اگر روسای قبلی نخواهند دوباره نامزد شوند می توانند سرپرست هم بمانند اما در غیر اینصورت باید جای خود را به فرد دیگری بدهند تا انتخابات صورت بگیرد.

گل محمدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت ورزشگاه تختی تهران تصریح کرد: سندی که از سوی بنیاد مستضعفان اعلام شد به استادیوم مربوط نمی شود. ضمن اینکه وزیر ورزش دستور ۱۰ میلیارد تومانی پرداخت برای حل مشکلات فعلی را دادند. قرار است از فصل بعدی از این ورزشگاه پیر شهر تهران دوباره در رقابت های لیگ برتر استفاده شود. امیدوارم دوران بازسازی و تعمیرات به سرعت آغاز شود.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان تهران درباره نرخ گذاری پیست اسکی توچال گفت: فرایند نرخ گذاری بر عهده کمیسیون ماده پنج اداره کل است. با دستور دولت، وزارت صمت باید در این جلسات حضور داشته و آنها هم اظهارنظر کنند. هفته گذشته جلسه ای را در این زمینه داشتیم. دو نماینده از باشگاه ها نیزحضور داشتند. دلایل افزایش نرخ را از سوی همین باشگاه ها شنیدیم. کمیته تعیین نرخ، مجددا تشکیل جلسه می دهد و تصمیم می گیرد. پیش بینی ما این است که بین ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

اظهار نظر