آغاز دوره‌های آموزشی بانکداری اسلامی از اوایل سال آینده

یکشنبه 13 دسامبر 2020 در 14:50


ایستگاه اخبار:رییس انجمن مالی اسلامی گفت: با مذاکراتی که با بانک مرکزی انجام شده است، دوره‌های آموزشی بانکداری اسلامی را با همکاری این نهاد از اوایل سال آینده آغاز خواهیم کرد.

«علی صالح‌آبادی» امروز (یکشنبه) به تشریح برنامه ششمین همایش مالی اسلامی و ارائه گزارشی از عملکرد انجمن مالی اسلامی ایران پرداخت و گفت: پس از فراخوان ستاد برگزاری ششمین همایش مالی اسلامی، ۲۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد.

وی به تشریح عملکرد انجمن مالی اسلامی در سال‌های فعالیت خود پرداخت و گفت: یر اساس ارزیابی‌های وزارت علوم، انجمن مالی اسلامی رتبه A را در سال‌های ۹۶ و ۹۷ کسب کرده و پیش بینی می‌شود که این رتبه را در سال ۹۸ نیز کسب کند.

صالح آبادی اعلام کرد: از فعالیت‌های برجسته انجمن برگزاری دوره‌های DBA بازار سرمایه است که به صورت مشترک با سازمان بورس، دانشگاه امام صادق، مرکز مالی ایران و مؤسسه ردمانی مالزی و بانک قرض الحسنه رسالت برگزار می‌شود؛ تاکنون ۱۳۴ دانشجو در این دوره‌ها شرکت کرده اند.

رئیس انجمن مالی اسلامی گفت: مهرماه سال جاری ۵۸ نفر تحصیل در دوره‌های DBA را آغاز کرده اند که به فارغ التحصیلان این دوره دو گواهینامه” اصول بازار سرمایه” و ” تحلیلگری بازار سرمایه” اعطا می‌شود؛ با گذراندن دو درس مدیریت سبد و مقررات، “گواهی نامه مدیرت سبد” نیز به آنها اعطا می‌شود.

صالح آبادی اعلام کرد: بر اساس تفاهمی که انجمن مالی اسلامی با سازمان بورس منعقد کرده است در مرحله تمدید گواهینامه‌های حرفه‌ای، مدرک DBA انجمن معادل دکترای مالی محسوب می‌شود و به این ترتیب فارع التحصیلان این دوره از مزایای دکترای مالی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس انجمن مالی اسلامی با تاکید بر اینکه از مهمترین برنامه‌های آتی انجمن مالی اسلامی تداوم برگزاری نشست‌های تخصصی است، گفت: با مذاکراتی که با بانک مرکزی انجام شده، دوره‌های آموزشی بانکداری اسلامی را با همکاری این نهاد از اوایل سال آینده آغاز خواهیم کرد.

صالح آبادی از اعلام آمادگی انجمن مالی اسلامی برای چاپ کتب مالی اسلامی به نام پژوهشگر خبر داد و گفت: امیدواریم انجمن مالی اسلامی بتواند اهداف خود اعم از آموزش، پژوهش و توسعه علوم مالی اسلامی کشور را در راستای کمک به نهادهای تصمیم گیرنده دنبال کند.

به گزارش ایرنا، ششمین همایش مالی اسلامی امروز به صورت وبینار با حضور کارشناسان و فعالان صنعت بانکداری در تهران برگزار شد.

اظهار نظر