چهارمین دوره جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده، آینده پژوه و نوآور ایرانی برگزار شد

یکشنبه 20 اکتبر 2019 در 18:02


چهارمین دوره جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده، آینده پژوه و نوآور ایرانی در مورخ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ برگزار گردید.


انجمن آمایش سرزمین ایران با همکاری مجموعه های دیگر همچون مرکز کارآفرینی و شتاب دهنده شاخص پژوه تدبیر ایرانیان، مرکز مشاوره شغلی و کاریابی تحول آفرینان و انجمن مخاطرات محیطی و توسعه پایدار اندیشه سازان افق ایرانیان چهارمین جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده، آینده پژوه و نوآور ایرانی را با هدف شناسایی بانوان نمونه ملی در عرصه اقتصادی و ارج نهادن به زحمات تلاشگران آن حوزه در راستای ارتقای منزلت و جایگاه زن در اقتصاد، ایجاد انگیزه و رقابت سالم میان بانوان و تشویق آنها به فعالیت سازنده در جامعه، ترغیب به فعالیت های گروهی و به تصویر کشیدن نقاط قوت در الگوی همدلی و مشارکت موفق در مورخ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ برگزار نمود.
دکتر امیر محمودزاده، رئیس انجمن آمایش ایران و بنیانگذار جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده، آینده پژوه و نوآور ایرانی در این جشنواره بر ضرورت تجاری سازی ایده های کارآفرینان اشاره کردند. ایشان گفتند: در وضعیت فعلی کشور که رکود اقتصادی حاکم است و تحت فشار تحریم ها هستیم یکی از بهترین روش هایی که می توان بر این مشکلات فائق آمد رونق کسب و کارهای خانگی، کوچک و متوسط و توجه به خلاقیت و کارآفرینی و توسعه فعالیت های دانش بنیان، استارتاپ ها و فعالیت های اجتماعی است. اگر ما بخواهیم برون رفتی از مشکلاتی که در کشور در حوزه اقتصادی است داشته باشیم در گام اول، کشور به یک انقلاب تربیتی نیاز دارد. تمام زیرساخت های فکری و اجتماعی ما باید دچار تحولات عمیق شود تا بتوانیم روند توسعه را پیش بگیریم. بهترین افرادی که می توانند این توسعه را خلق کنند بانوان هستند. مهمترین دلیل برگزاری این جشنواره، شناسایی بانوان در استان های مختلف و شناسایی شاخص هایی برای انتخاب این افراد این است که کشور به یک انقلاب تربیتی نیاز دارد و موتور محرک انقلاب تربیتی، بانوان هستند. مرکز کارآفرینی شاخص پژوه هر ساله از بانوان کارآفرین دعوت می کند که توانمندی ها و دستاوردهایشان را معرفی کنند تا ما بتوانیم یاری رسان آنها جهت توسعه کسب و کارشان، فروش و صادرات خدمات، تفکر، کالاها و دستاوردهای آنها باشیم.
رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران ادامه داد: جهت تحقق صحبت هایی که گفته شد برندهای کوچکی که در کشور هستند باید تجمیع شود تا توانمندی های حداکثری حاصل شود. یکی از مهمترین کارهایی که انجمن آمایش سرزمین و مرکز کارآفرینی شاخص پژوه انجام می دهد این است که دستاوردها، توانمندی ها و ظرفیت های بانوان کارآفرین را به بازارهای بین المللی بشناساند.
دکتر امیر محمودزاده گفت: اگر در حال حاضر بخواهیم بدانیم چگونه در کشور انقلاب تربیتی ایجاد کنیم باید گفت که ما نیاز به توسعه اجتماعی داریم که زیرساخت آن سرمایه اجتماعی است و زیر ساخت سرمایه اجتماعی، اعتماد اجتماعی است. اعتماد اجتماعی که در کشور کمرنگ شده را می بایست به کمک بانوان متبلور کرد و رشد داد.
وی ادامه داد: بانوان در بخش های مختلف مشکلاتی دارند. به عنوان مثال بیکاری بانوان تحصیلکرده که در این زمینه انجمن می تواند این حوزه را پوشش دهد و بر حسب رزومه، تخصص و توانایی های بانوان، کار تولید کند. برای بانوان جهت رو آوردن به کسب و کارهای جدید و حضور و بروز آنها در فضای مجازی و کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی و شبکه ای مهارت آفرینی کند. کلاس های مهارت افزایی و مهارت آفرینی در استان ها برگزار کنیم و کسب و کارهای شما را در استان های مختلف رونق دهیم.
دکتر امیر محمودزاده گفت: ملحق شدن ایران به انجمن اوراسیا اتفاق جدیدی است که فرصت بزرگی خلق می کند برای اینکه بتوانیم کالاها را به کشورهای عضو این انجمن صادر کنیم. و این فرصت باعث می شود فکر کنیم که چگونه صادرات دانش بنیان، خلاقانه داشته باشیم. در حال حاضر بازاریابی کمرنگ شده و خلق تقاضا شکل می گیرد. ما باید بدانیم که چگونه می توانیم برای توسعه محصولات خلق تقاضا بکنیم. ما برای این موضوع در مورخ ۱۴ تا ۱۷ اسفند در اصفهان جشنواره بزرگی را جهت نمایش دستاوردهای کارآفرینان خواهیم داشت و در این حوزه غرفه هایی رایگان به بانوان کارآفرینی که امروز در این جشنواره شرکت کرده اند قرار خواهیم داد که در اسفند ماه در اصفهان توانمندیهای خود را معرفی کنند. در این جشنواره کشورهای اوراسیا برای اولین بار گرد هم جمع می شوند و نمایشگاه بزرگ کارآفرینی کشورهای اوراسیا برگزار می گردد.
رئیس مرکز کارآفرینی و شتاب دهنده شاخص پژوه تدبیر ایرانیان در ادامه از حمایت تا سقف ۵۰ میلیون در حوزه کسب و کارهای خانگی صحبت کرد و گفت مرکز کارآفرینی و شتاب دهنده شاخص پژوه از ایده های خلاقانه و تجاری بانوان حمایت خواهد کرد و جهت تجاری شدن آن ایده ها یاری رسان بانوان کارآفرین خواهد بود.
در پایان محمودزاده گفت: آینده در دست زنان ایرانی است. بیش از ۵۰ درصد جمعیت را زنان تشکیل می دهند که ما باید برای این پتانسیل ارزش ویژه قائل باشیم و از ظرفیت های این نیروی خلاق و مطمئن استفاده کنیم و بتوانیم یک موتور محرک برای خروج از این رکود ایجاد کنیم.
در ادامه این جشنواره خانم ها دکتر گلیج، دبیرکل کانون زنان بازرگان ایران، سادینا آبایی، مدیر عامل گروه سیمرغ سامانه و دکتر لیلا سادات زعفرانچی، استاد پژوهشکده اقتصاد و مدیریت و دکتر فیروزفر، مشاور مدیرعامل هلال احمر کشور و سایر اساتید و متخصصین حوزه کارآفرینی در این جشنواره به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
لازم به ذکر است که اولین دوره جشنواره بانوان کارآفرین برگزیده، آینده پژوه و نوآور ایرانی اسفند ماه سال ۱۳۹۵ با ایده اولیه دکتر امیر محمودزاده برگزار گردید و از آن زمان هر ساله به همت مرکز کارآفرینی شاخص پژوه تدبیر ایرانیان و انجمن آمایش سرزمین ایران برگزار می گردد و از بانوان کارآفرین خلاق، آینده پژوه و نوآور در حوزه های مختلف قدردانی به عمل می آید.

اظهار نظر