پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران در حالی با موفقیت کار خود را به پایان برد

جمعه 25 اکتبر 2019 در 17:49


پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران از روز سه شنبه ۲۸ آبان ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد و عصر روز پنجشنبه ۳ آبان ماه با برگزاری مراسم پرشکوه اختتامیه به کار خود پایان داد تا برگ زرین دیگری در کارنامه این رویداد مهم منطقه ای و بین المللی ورق بخورد.

نمایشگاه تراکنش پنجم به رسم چهار سال گذشته در بوستان گفت وگو امسال نیز در سه سالن میزبان صدها بانک، شرکت های پرداختی و فناورانه در کنار استارتاپ های حوزه شهر هوشمند و فین تک بود، سه جشنواره چهره های ماندگار، جشنواره فین تک ایران و جشنواره شهر هوشمند برگزار شدند و برگزیدگان خود را شناختند.

علاوه بر آن ۸ سمینار تخصصی در حاشیه این رویداد نیز برگزار شد، علاوه بر آن بیش از ۲۰ نشست تخصصی در حاشیه این نمایشگاه میزبان کارشناسان و مدیران ارشد این صنعت بودند. همچنین ده‌ها کارگاه معرفی محصول در سالن های مختلف این نمایشگاه برگزار شدند تا تازه ترین محصولات شرکت ها را به نمایش گذاشته و علاقمندان با جزئیات آنها بیشتر آشنا شوند.

برگزاری پرشور افتتاحیه؛ از سخنرانی وزیر تا انتخاب چهره‌های ماندگار

مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران راس ساعت ۹ صبح سه شنبه ۲۸ آبان با یک مهمان ویژه و صدها نفر از مقامات و مدیران ارشد و همچنین متخصصان صنعت بانکداری و پرداخت، صنایع وابسته و استارتاپ ها آغاز شد.

در ابتدای این برنامه محمد ابراهیم مقدم رئیس هیئت مدیره مرکز فابا ضمن خیرمقدم به حاضران در افتتاحیه ابراز امیدواری کرد که پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران نقش قابل توجهی در توسعه کسب و کارها داشته باشد.

پس از آن محمد مراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا و دبیرکل رویداد ITE در سخنانی تاکید کرد کرد که نمایشگاه تراکنش ایران یک رویداد بزرگ فناورانه و B2B و B2G است که دغدغه اقتصاد و بانکداری دیجیتال را در خود دارد.

در ادامه مراسم افتتاحیه، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم به عنوان مهمان ویژه افتتاحیه ITE2019پشت تریبون قرار گرفت و با اشاره به اهمیت برگزاری پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران در هوشمندسازی بانک ها تاکید کرد یکی از برنامه های محوری وزارت اقتصاد اقتصاد هوشمند است.

در ادامه این برنامه و با حضور دبیر کل رویداد و رئیس هیئت مدیره مرکزفابا مدال ITE 2019 به وزیر اقتصاد ارائه شد. همچنین در مراسم افتتاحیه از مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف نیز رونمایی شد.

برگزاری دومین جشنواره چهره های ماندگار یکی دیگر از برنامه های قابل توجه مراسم افتتاحیه بود که در این مراسم ۴ چهره موثر صنعت بانکداری، فناوری و پرداخت ایران معرفی شدند.

بر این این اساس “ژان صیاد” ، به عنوان مدیر موثر فناوری و پرداخت، “عبدالحمید منصوری” به عنوان مدیر موثر فناوری و پرداخت، “سید احمد طاهری بهبهانی” به عنوان چهره ماندگار صنعت بانکداری و “پرویز عقیلی کرمانی” به عنوان چهره ماندگار صنعت بانکداری انتخاب و معرفی شدند.

رونمایی از جشنواره های بزرگ استارتاپی شهر هوشمند و فین تک ایران؛ آغاز ۳ روزه رویداد ITE 2019

پس از مراسم افتتاحیه، بزرگان حاضر در مراسم با همراهی مدیران مرکزفابا اقدام به رونمایی از جشنوارهای بزرگ استارتاپی فین تک و شهر هوشمند ایران پرداختند تا همزمان با آغاز رقابت ۳ روزه میان استارتاپ های حاضر در این ۲ جشنواره، شرکت های حاضر در این بخش نمایشگاهی پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران نیز به معرفی محصولات، برندینگ و شبکه سازی و همچنین تبادل دانش پرداختند.

برگزاری نزدیک به ۵۰ رویداد کارگاه معرفی محصول و سخنرانی بیش از ۱۲۰

پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران به بخش نمایشگاهی محدود نمی شود و یکی از مهمترین بخش های آن را رویدادها و سمینارهای جانبی آن تشکیل می دهد که هر سال مهمترین ترندهای روز صنعت بانکداری و پرداخت را به بحث و بررسی و مناظره بزرگان این حوزه می گذارد.

در رویداد امسال نیز نزدیک به ۵۰ نشست و سمینار تخصصی و کارگاه معرفی محصول در حاشیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شد. در این نشست های تخصصی موضوعاتی چون نقشه راه بانکداری دیجیتال، بیمه ها و فین تک ها،کیف پول، پرداخت یاران و چالش های کسب و کاری، بانک ها، پرداختی ها و اپراتورها و ….همچنین صدها شرکت در حاشیه این نمایشگاه کارگاه معرفی محصول برگزار کردند و تازه ها خود را در معرض بازدید و معرفی علاقمندان گذاشتند.

رونمایی از جشنواره فیلم تراکنش، نمایشگاه تراکنش استانبول، مرکز فین تک شریف

پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران اما به سمینار و کارگاه و بخش نمایشگاهی محدود نشد، مرکزفابا در این رویداد ۳ روزه از چندین و چند اتفاق جدید نیز رونمایی کرد که هرکدام از آنها به تنهایی رویدادی بزرگ و قابل توجه محسوب می شوند.

رونمایی از جشواره فیلم تراکنش که قرار است از سال آینده در نمایشگاه تراکنش ایران برگزار شود، رونمایی از نمایشگاه تراکنش استانبول که قرار است خرداد ماه سال آینده در ترکیه برگزار شود و رونمایی از مرکز فین تک شریف بخشی از این رونمایی ها بودند که با استقبال گسترده ای نیز مواجه شدند.

پایان گام پنجم/ پیش به سوی ITE 2020

مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران عصر روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه برگزار شد. نمایشگاه تراکنش ایران در شرایطی پررونق تر از سال های گذشته برگزار شد که نه قطعی اینترنت و نه حوادث ناگوار کشور نتوانست بر آن سایه بیندازد.

مراسم اختتامیه نیز با حضور مقامات و مدیران ارشد کشور برگزار شد. به رسم همیشه، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مرکزفابا به سخنرانی پرداختند و ژان صیاد، چهره ماندگار این دور از نمایشگاه نیز به عنوان سخنران ویژه به بیان صحبت هایی در خصوص اهمیت نمایشگاه تراکنش ایران پرداخت.

همچنین در پایان آئین اختتامیه اسامی برگزیدگان جشنواره های استارتاپی فین تک و شهر هوشمند اعلام شد، از حامیان و اسپانسرهای ITE 2019 تقدیر شد و از پوستر ششمین نمایشگاه تراکنش ایران نیز رونمایی شد. حضور مجید اخشابی، خواننده مشهور و پاپ کشور در آئین اختتامیه نیز شور شوق متفاوتی را به این مراسم افزود. وی ۴ قطعه از جمله ۲ قطعه جدید خود را خواند و با استقبال و همراهی حاضران نیز همراه شد.

اظهار نظر