300 میلیارد تومان سهم شهرداری منطقه 21 تهران در پروژه های مشارکت

پنج‌شنبه 21 ژوئن 2018 در 00:26


حسن رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید اعضای شورای شهر تهران از پروژه های عمرانی مشارکتی منطقه ۲۱ در جمع خبرنگاران افزود: پروژه تقاطع دوگاز در اتوبان مخصوص کرج یکی از این پروژه ها است که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به ساخت هفت مخزن و ۶۳ کیلومتر لوله گذاری در منطقه ۲۱ گفت:‌ با تکمیل این پروژه آبیاری فضای سبز در منطقه از روش سنتی به آبیاری قطره‌ای تغییر خواهد کرد.
به گفته رحمانی، احداث شبکه‌ فاضلاب منطقه ۲۱ نیز از فروردین‌ امسال آغاز شده و تا ۳ سال دیگر ۲۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در این منطقه به پایان برسد.
وی ادامه داد:‌ بازار قطعات یدکی خودرو نیز با توجه به وجود خودروسازان در منطقه ۲۱ در قالب پروژه مشارکتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

انجام مطالعات اتصال خط ۴ متروی تهران به منطقه ۲۱
رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم بهره گیری منطقه ۲۱ از حمل و نقل ریلی از مطالعات اتصال خط چهار متروی تهران به منطقه ۲۱ خبر داد.
به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۲۱ و درجمع خبرنگاران گفت: امروز چهارشنبه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و مسئولین کمیسیون برنامه وبودجه از فعالیت‌های شهرداری منطقه ۲۱ که در قالب پروژه‌های مشارکتی فضای سبز و ارائه خدمات فضای سبز ترافیکی بود، بازدید کردند.

وی افزود: شهرداری منطقه ۲۱ در مناطق منظم شهر تهران است که ۱۷۸ هزار نفر در قالب سه ناحیه و سیزده محله دارد. این منطقه از نظر درآمدی نیز وضعیت مناسبی دارد. منطقه ۲۱ در حقیقت همگرایی صنعت و سکونت است که بیشترین جمعیت مسکونی آن در تهرانسر متمرکز شده است. لذا برای این منطقه باید مباحث حمل ونقلی پیگیری شود که امیدواریم حمل و نقل ریلی با اتصال خط چهار مترو به منطقه ۲۱ راه پیدا کند.
رییس شورای شهر تهران تاکید کرد:‌ باید حمل و نقل انبوه برای این منطقه مورد مطالعه قرار گیرد. توصیه من این بود که خط چهار مترو با شاخه‌ای به این منطقه متصل شود و با احداث سه یا چهار ایستگاه می‌توان نیاز این منطقه را به مترو مرتفع کنیم؛ البته باید دسترسی متروی کرج به این منطقه مطالعه انجام شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره افتتاح کامل خط هفت متروی تهران گفت: این خط یک بار به صورت ناقص افتتاح شد اما به علت نداشتن امنیت لازم بهره برداری آن متوقف شد که لازم است تا هر چه سریع‌تر افتتاح کامل انجام شود. بر این اساس باید تکمیل این طرح در اولویت اقدامات شهرداری تهران قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: روش‌های مشارکتی انواع مختلفی دارد که برای بهره‌برداری از پروژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما هر یک از این روش‌ها در جای خود مورد بررسی قرار می‌گیرد. در حال حاضر روش‌هایی چون bot و bol در دنیا مرسوم است؛ لذا همه روش‌هایی که در دنیا امتحان خود را پس داده باید در تهران مورد استفاده قرار گیرد.
محمد علیخانی رئیس کمیسییون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهردرای منطقه ۲۱ درباره تأمین اتوبوس برای شهر تهران گفت:‌ کلانشهر تهران در حال حاضر نیازمند ۲۰۰۰ اتوبوس است چرا که ناوگان اتوبوسرانی این شهر فرسوده شده. در حقیقت اتوبوس هایی که عمر آنها بیش از هشت سال باشد فرسوده است.
وی افزود:‌ برخی بودجه‌ای هفتادمیلیون تومانی برای تعویض فیلترهای دوده‌ اتوبوس‌ها پیشنهاد کرده بودند تا ۲۰۰ اتوبوس تعویض فیلتر آنها در دستور کار قرار گیرد که من مخالف این هستیم؛ چرا که با این مبلغ به جای تعویض فیلتر می‌توان ۲۰ اتوبوس جدید خریدار ی کرد که در بهبود هوای تهران نقش به سزایی خواهد داشت.

اجرای پروژه‌های دوساله بدون قرارداد و مناقصه

عضو شورای شهر تهران در بازدید از منطقه ۲۱ تهران مطرح کرد: اجرای پروژه‌های دوساله بدون قرارداد و مناقصه
افشین حبیب‌زاده گفت: اکنون شاهد هستیم پروژه‌هایی در شهرداری وجود دارد که دو سال از آغازشان می‌گذرد اما هنوز قرارداد هم ندارند یعنی مناقصه‌ای برگزار نشده است. در نتیجه پیمانکار تواناتر هم استخدام نشده است.
محمد علیخانی (عضو شورای شهر تهران) امروز در جریان بازدید از منطقه ۲۱ تهران با اشاره به معضلات جدی حمل و نقل عمومی در منطقه تصریح کرد: ما در کل تهران نیاز به دو هزار اتوبوس داریم از سوی دیگر اتوبوس‌های بالای هشت سال نیز فرسوده محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: برخی خرید فیلتر دوده را تشویق می‌کنند اما واقعیت این است که هر فیلتر ۷۰ میلیون تومان قیمت دارد و برای نصب فیلتر روی ۲۰۰ دستگاه نیاز به ۱۴ میلیارد تومان منبع مالی است.
او با تاکید بر اینکه نصب فیلتر دوده اقتصادی نیست، افزود: در حال حاضر نوسازی و خرید اتوبوس‌ها در اولویت قرار دارد.
افشین حبیب‌زاده (عضو شورای شهر تهران) در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه ۲۱ با تاکید بر اینکه شهرداری با کمبود منابع مالی روبرو است، گفت: در این شرایط نکته مهم توجه به بحث ضرورت اجرای پروژه‌هاست و باید پروژه‌ها براساس اهمیت اولویت‌بندی شوند و دلیل حساسیت ما کمبود منابع مالی است.
وی افزود: نکته بعدی توجه به امور مربوط به مناقصات است. ما اکنون شاهد هستیم پروژه‌هایی در شهرداری وجود دارد که دو سال از آغازشان می‌گذرد اما هنوز قرارداد هم ندارند یعنی مناقصه‌ای برگزار نشده است. در نتیجه پیمانکار تواناتر هم استخدام نشده است.
وی افزود: به همین دلیل است که شاهد وجود پروژه‌هایی هستیم که از همان ابتدا از نظر ساخت مشکل دارند برای مثال اخیرا از ورزشگاهی بازدید کردیم که توسط یکی از شرکت‌های وابسته به شهرداری ساخته شده اما پس از مدت کوتاهی شاهد بودیم که زمین آن تخریب و دیوارها در حال فروریختن هستند.

اظهار نظر