همایش «تهران هوشمند» آغاز بکار کرد

یکشنبه 4 مارس 2018 در 16:28


همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهردار تهران و با حمایت همراه اول آغاز بکار کرد.


به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همایش دوروزه «تهران هوشمند» که رویدادی تخصصی و کاربردی است، امروز با حضور و سخنرانی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدعلی نجفی شهردار تهران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پروانه مافی رئیس کمیته کسب و کارهای الکترونیک مجلس، محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و جمعی از سخنرانان خارجی و مقامات و مسؤولان ارشد کشوری مرتبط با شهر هوشمند، در برج میلاد تهران آغاز شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنرانی خود در این رویداد، با اشاره به اینکه حرکت به سمت شهرهوشمند نیازمند گفتمان همه دست اندرکاران است، گفت:‌ همکاری فناوری اطلاعات و مدیریت شهری باعث بهبود بهره وری می شود. ایجاد شهر هوشمند از الزامات زندگی بشر است و اگر بخواهیم مدیریت منابع را بهتر انجام دهیم باید به سمت راه حل شهر هوشمند حرکت کنیم.
آذری جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: زیرساخت ارتباطات امروز به عنوان زیرساخت توسعه سایر بخش ‌ها مورد استفاده است. یکی از معضلاتی که برای توسعه زیرساخت با آن مواجهیم، مشکلات شهرداری ‌ها با اپراتورهای تلفن همراه و عدم تعریف رابطه مشخص بین رگولاتوری وزارت ارتباطات و شهرداری ‌هاست.
جهرمی با بیان اینکه نتیجه این مشکلات این است که در متروی تهران که روزانه جمعیت زیادی را جابه‌ جا می‌کند، یک اپراتور آنتن‌ دهی دارد و اپراتور دیگر آنتن‌دهی ندارد. یعنی به دلیل رقابت اقتصادی، امکانات برای شهروندان محدود می ‌شود و این امر مطلوبیت ندارد. به عبارت دیگر نیازمند اصلاحات مدیریتی و ایجاد تعاملات با حوزه‌ های شهری هستیم تا بتوانیم بیش‌ترین خدمت را برای مردم انجام دهیم.
همراه اول در این رویداد علاوه بر برپایی غرفه با محوریت راهکارهای هوشمندسازی، هوشمندسازی شبکه انرژی(آب و برق و گاز)، مدیریت هوشمند روشنایی شهری، مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، نمایش شهر هوشمند با AR، در روز اول این همایش کارگاه تخصصی با موضوع شهر هوشمند و نیازمندی های آن، برگزار می کند. همچنین نماینده همراه اول در پنل تخصصی این رویداد حضور دارد.
میزگردهای تخصصی با حضور بازیگران اصلی شهر هوشمند در کشور، کارگاه های ارائه محصول و معرفی خدمات، نمایشگاه جانبی با حضور شرکت ها و سازمان هایی که در این زمینه خدمت و محصولی برای عرضه دارند و بخش استارت آپ های فعال در زمینه مدیریت شهری، از برنامه های این رویداد دور روزه است که ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه برگزار می شود و به موضوع راهبردی «هوشمندسازی شهر تهران» بر اساس سند چشم انداز شهر در افق ۱۴۰۴ می پردازد که در آن تهران «شهری هوشمند، دانش پایه و نوآور» تعریف شده است.

 

اظهار نظر