ساماندهی کودکان کار و خیابانی به روایت گرافیک

سه‌شنبه 21 ژوئن 2022 در 14:47


نشست خبری اولین رویداد ملی گرافیک «ورود کودکان ممنوع» با موضوع معضلات اجتماعی پیرامون کودکان کار و خیابانی در بخش‌های پوستر، تصویرسازی، کارتون و کاریکاتور امروز در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد.

ساماندهی ۱۴ هزار کودک کار و خیابانی در رویداد ملی گرافیکبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، در اولین رویداد ملی گرافیک «ورود کودکان ممنوع» با موضوع معضلات اجتماعی پیرامون کودکان کار و خیابانی گفت: سازمان بهزیستی در حال حاضر ۱۴ هزار کودک کار خیابانی را ساماندهی کرده و امسال وارد عرصه کودکان کار خواهیم شد.

«محمود علی‌گو» در ادامه گفت: کودکان کار و خیابانی اولین برنامه از سلسله برنامه‌های «ورود کودکان ممنوع» است و این موضوع باید اولین مجموعه برنامه باشد که به آسیب‌های اجتماعی می‌پردازد، چراکه این آسیب زاییده شده خود ماست و نتیجه کم کاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما است.

«علی حیاتی» دبیر اولین رویداد گرافیک «ورود کودکان ممنوع» نیز گفت: وظیفه رویداد این است که در سه بخش گرافیک، تصویرسازی و کارتون در خدمت هنرمندان باشیم. هدف اصلی ما، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بخشی از جامعه، برای پاسخ به پرسش‌هایی است که در جامعه با آنها مواجه هستیم.

حیاتی در ادامه افزود: بر اساس انتخاب اساتید و داوران در هر بخش ۱۵ اثر را حائز انتشار و پخش در بیلبوردهای معرفی می‌کنیم که ممکن است الزاماً نمایش شهری آنها اثرگذاری سریع نداشته باشد و نتایج این رویداد هنری بستگی به کیفیت آثار دارد. پیش بینی می کنیم ۴۵ اثر خوب داشته باشیم و امیدواریم ۱۰ الی ۱۵ اثر شاخص را شاهد باشیم.

«علی فروزانفر»رئیس حوزه هنری استان تهران هم درباره جوایز این رویداد هنری گفت: در بحث جوایز، برآورد ما میانگین ۲۵۰ میلیون تومان است، البته دست اعضای هیأت داوران باز است و بسته به کارهای ارائه شده، امتیازدهی می‌کنند و آثار تعیین سطح می‌شوند. هدف ما فرهنگسازی برای شهروندان و جامعه است و اینکه جامعه چه نقشی در قبال این کودکان دارد.

رویداد ملی گرافیک «ورود کودکان ممنوع» با موضوع معضلات اجتماعی پیرامون کودکان کار و خیابانی در روز‌های هشتم تا دهم تیرماه با حضور ۴۵ هنرمند برگزار خواهد شد.

اظهار نظر