گزارش ایستگاه اخبار از نشست خبری پروفسور محمد شریف ملک زاده داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری

چهارشنبه 19 می 2021 در 20:46


داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت : درحوزه گردشگری، تا زمانی که بخش خصوصی ما حاکم بر تصمیم‌گیری عملیاتی در رأس دستگاه‌های حوزه اجرایی دولتی و اجرایی این بخش قرار نگیرد، مشکلات همچنان وجود خواهد داشت و دولت باید به کمک بخش خصوصی بشتابد.

پروفسور محمد شریف ملک زاده داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهارداشت: ما قصد داشتیم با کمک بخش خصوصی، در حدود ۱۵ میلیون دوز واکسن وارد کشور کنیم و در صحبتی که با رئیس اتاق اصناف ایران (آقای فراهانی) داشتیم، اشاره‌ای به عضویت ایشان در ستاد ملی کرونا کردم، ایشان پاسخ داد که خیر و متأسفانه کارها بی‌ثمر و بی‌نتیجه رها شد و به دلیل مشکلات فراوانی که مردم با آن دست به گریبا هستند، نمی‌توان انتظار داشت که در تصمیم‌گیری‌های خود بتوان به آنها اعتماد کرد.

وی درخصوص آمار کرونا عنوان داشت: اکنون فوتی‌های ما درجهش‌های کرونایی هستند . بنده حدودا یکسال پیش اعلام کردم که کرونای جدید و جهش یافته‌ای در راه است ولی متأسفانه مسئولین امر در وزارت بهداشت هیچ‌گونه توجهی نداشتند و تماسی با ما حاصل نشد.

پرفسور ملک زاده ابرازداشت : حتی طی نامه‌ای که به مقام معظم رهبری ارسال شد، اذعان داشتم که نوع انگلیسی این ویروس به نوع آفریقایی ، پاکستانی ، افغانی و در نهایت کرونای ایرانی جهش خواهد یافت و متأسفانه هیچ پاسخی دریافت نشد و جالب اینجاست که دو روز بعد از ارسال این نامه، وزیر بهداشت اعلام کرد که کرونای آفریقایی هم به ایران رسید!

وی ادامه داد : همچنین بنده پیشنهاد دادم که درکنار ستاد ملی کرونا، کمیته نظارتی وجود داشته باشد برروند تصمیمات این ستاد که شامل افراد متخصص درحوزه کرونا و تعدادی روانشناس باشند، نه افراد سیاسی در حوزه اجرا.

داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری افزود : همانطور که می‌دانید، روان مردم، بخش خصوصی و بخش دولتی در حوزه کرونا کاملا بهم ریخته است و وظیفه ستاد ملی کروناست که در این خصوص راهکارهای مناسب اتخاذ نماید. متأسفانه این ستاد به تمام وظایف خود بخوبی عمل نکرده است. تاجایی که ما نمی‌توانیم تمام تقصیرها را به گردن مردم بیندازیم و متاسفانه تصمیمات غلطی در طول این چند مدت اتخاذ شده است.

وی در خصوص نابودی گردشگری کشورمان هم تاکید کرد : درحوزه گردشگری، تا زمانی که بخش خصوصی ما حاکم بر تصمیم‌گیری عملیاتی در رأس دستگاه‌های حوزه اجرایی دولتی و اجرایی این بخش قرار نگیرد، مشکلات همچنان وجود خواهد داشت و در مرحله دوم دولت باید به کمک بخش خصوصی بشتابد وسوبسیدها و یارانه‌ها و وام‌های کم بهره را بخاطر موضوع کرونا در اختیار بخش خصوصی و حوزه‌های خدمات مسافرتی و گردشگری قرار دهد .

پرفسور ملک زاده درپایان سخنان خود گفت : تنها دورانی که تاکنون هیچ کمک و دستاوردی برای بخش گردشگری نداشته، دوران کرونا بوده و انتظار نداشته باشید که صنعت گردشگری ظرف ۲، ۳ سال آینده جان تازه‌ای بخود بگیرد.
انتهای پیام //

اظهار نظر