کتاب "برگزيده آثار استاد جواد عليزاده" با حمايت شرکت پرداخت نوين آرين رونمايي شد

پنج‌شنبه 24 ژانویه 2019 در 15:37


کتاب “برگزیده آثار استاد جواد علیزاده” با حمایت شرکت پرداخت نوین آرین رونمایی شداولین کتاب جامع مجموعه آثار کارتون و کاریکاتور جواد علیزاده پس از نزدیک به پنجاه سال فعالیت حرفه‌ای، رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب “برگزیده آثار جواد علیزاده” که عصر روز ۳۰ دی ماه با حضور جمعی از فعالان و استاتید عرصه فرهنگ نظیر احمد عربانی، کامبیز درم‌بخش، محمد علی ابطحی، اسماعیل عباسی، علی دهباشی، علی درخشی، رضا رفیع، غلامرضا کیانی، نیکنام حسینی‌‌پور (مدیرعامل خانه کتاب)، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد فارابی) و گروه پرشین کارتون برگزار شد از سال‌ها تلاش استاد جواد علیزاده در عرصه هنر و رسانه تقدیر شد.
در این مراسم که اجرای آن را هادی حیدری، کارتونیست نامی کشور برعهده داشت، جواد علیزاده صاحب امتیاز و سردبیر مجله طنز و کاریکاتور ضمن ابراز خوشحالی از انتشار کتابش بعد از سال‌ها گفت در این سال‌ها هیچ‌گاه فرصت نکردم کتاب منتشر کنم و بیشتر مشغول کشیدن کاریکاتور و انتشار نشریه بودم و امروز خیلی خوشحالم که این کتاب منتشر شده است.
علیزاده در پاسخ به پرسشی درباره بن‌بست‌هایی که در زندگی با آنها مواجه شده است، گفت: همه ما کاریکاتوریست‌ها گاهی در کارهایمان با بن بست‌هایی مواجه می‌شویم، اما مهم این است که با کار کردن و سوژه پیدا کردن تلاش کنیم تا از بن‌بست‌ها بیرون بیاییم؛ چرا که زندگی پر از تناقض‌ها است و کار کارتون هم کشف این تناقض‌ها و ایجاد رابطه میان آنهاست.
حسینی‌پور، مدیرعامل خانه کتاب نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: به یاد دارم که در جریان هفته کتاب از آقای علیزاده به عنوان هنرمند پیشکسوت که کارهای بزرگی انجام داده است تقدیر شد. امیدوارم فرصت تقدیر از پیشکسوتان بیشتر فراهم شود و آقای علیزاده نیز با قلمشان بیشتر به هنر و کتاب خدمت کند. همچنین امیدوارم نگاه به هنر از دریچه کتاب بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
شایان ذکر است جواد علیزاده دارای مدرک کارشناسی زبان انگلیسی از مدرسه عالی ترجمه است و از سال ۱۳۶۹ تاکنون مدیر مسئول، صاحب امتیاز و سردبیر مجله طنز و کاریکاتور بوده است. این کاریکاتوریست باسابقه، کشیدن کاریکاتور را از سال ۱۳۵۰ در مجله کاریکاتور آغاز کرده است و برنده جایزه عالی کاریکاتور سیاسی سازمان ملل در سال ۲۰۱۱ است.
گفتنی است کتاب برگزیده آثار کارتون و کاریکاتور جواد علیزاده، به کوشش گروه پرشین کارتون، با حمایت شرکت پرداخت نوین آرین و توسط نشر تاش منتشر شده است.

اظهار نظر