پیشخوان الکترونیکی سازمان اوقاف رونمایی شد

سه‌شنبه 14 نوامبر 2017 در 22:05


پیشخوان الکترونیکی سازمان اوقاف امروز در آستانه آغاز هفته وقف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف در این سازمان رونمایی شد.

محمد مومنی؛ مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف درباره این سامانه اظهار کرد: پیشخوان الکترونیکی سازمان اوقاف در راستای ارائه خدمات به‌صورت ۲۴ ساعته در هفت روز هفته در خدمت مردم و مخاطبان سازمان اوقاف، جهت تسهیل خدمات پرداخت خواهد بود.

وی درباره مزایای این پیشخوان گفت: افزایش مشارکت مردمی در انجام امور خیریه، وقف و نذور امامزادگان و افزایش آگاهی عمومی نسبت به خدمات وقف، امور خیریه، امامزادگان و دیگر موضوعات مرتبط از مزایای این پیشخوان هستند.

مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان اوقاف تسهیل در امور پرداخت از طریق الکترونیکی شدن فعالیتها از دیگر ویژگی‌های این پیشخوان دانست و افزود: امکان پرداخت توسط تمامی کارتهای بانکی عضو شتاب بدون نیاز به ورود رمز دوم ، cvv2، تاریخ انقضا و … از دیگر امتیازات این پیشخوان است.

مومنی گفت: ارائه خدمات در تمامی ساعات روز و ایام تعطیل و کاهش هزینه‌های نیروی انسانی از دیگر مزایای این پیشخوان است.

وی یادآور شد: ایجاد شفافیت و نظارت عمومی بر فعالیتها و اقدامات متولیان و مرتبطین موقوفات، امامزادگان و اجرای نظامهای مدیریتی در ادارات از دیگر ویژگی‌های پیشخوان الکترونیکی سازمان اوقاف است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اختصاص ۴۰۰ سازه تبلیغاتی به تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف خبر داد .

آقای عیسی علیزاده روز سه شنبه ۲۳ آبان ماه در مراسم رونمایی از طرحهای کمپین مفهومی بزرگ «همه واقف باشیم» در سازمان اوقاف با اشاره به همکاری دو سازمان اوقاف و امور خیریه و زیباسازی شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالتهای سازمان زیباسازی شهرداری تهران، فرهنگ سازی برای شهروندان در جامعه است که در این راستا، در دهه وقف سومین برنامه مشترک ما و سازمان اوقاف برای تبلیغ سنت حسنه وقف در سطح شهر تهران و در مرحله بعد در سطح کشور اجرایی می شود.

وی افزود : در سازمان زیباسازی شهرداری تهران شورای تخصصی تشکیل تا با توجه به اهداف تعیین شده از فضای مناسب موجود به بهترین نحو استفاده شود و در این خصوص کارگاه سه روزه ای در شهر شیراز با حضور هنرمندان برگزار و مفاهیم، طرحها و پیامهای استخراج شده برای تبلیغ امر وقف در ۴۰۰ سازه در معرض دید مردم قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با ابراز خرسندی از همکاری با سازمان اوقاف بر استمرار آن در آینده تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تبیین سنت حسنه وقف به شهروندان از طریق زبان هنر، انجام کارپژوهشی، همکاری در قالب اجرای کمپین های تبلیغی و جلوگیری از پراکنده کاری از اهداف عمده برای تبلیغ فرهنگ وقف از سوی سازمان زیباسازی در حال حاضربه شمار می رود.

نرم افزار آندروید گنجینه وقف امروز در حاشیه نشست دهه وقف با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه رونمایی شد.

این نرم افزار در هشت بخش قرآن، عترت، احکام، سخن بزرگان، ادبی و هنری، پیامک، کتابخانه و متن سخنرانی فعالیت دارد.

این نرم‌افزار در بخش قرآنی ضمن بیان عناوین کلی منطبق بر وقف در کلام الله مجید به ۳۹ آیه قرآن اشاره می‌کند.

قسمت عترت این نرم‌افزار در ۴ بخشِ وقف، نیکوکاری و صدقه (در روایات) و سیره معصومین (ع) در باب وقف، ۶۹ حدیث و سیره ۱۴ معصوم (ع) بیان شده است.

در بخش احکام این نرم‌افزار بیان ۷۹۴ استفتاء از محضر رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در ۱۵ فصل بر اساس کتاب استفتائات وقف معظم‌له آمده است.

سخن بزرگان بخش دیگری از نرم‌افزار گنجینه وقف است که به بیان ۳۸ سخن از حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی و ۸ تن از مراجع و علما پرداخته است.

قسمت ادبی و هنری از دیگر بخش‌های نرم‌افزار گنجینه معرفت است که ۱۷۶ متن کوتاه بر اساس مجموعه نمایشگاهی های تولیدی تا سال ۹۶ ، ۶۸ قطعه شعر و ۱۲ فیلمنامه این بخش را تشکیل می‌دهند.

بخش پیامک شامل ۱۲۶۴ شعار و پیام وقفی و بخش کتابخانه شامل ۱۱ کتاب از جمله قانون اوقاف، مضاربه با خدا، بخششی تا آسمان، چند قدم تا واقف شدن، برگزیده احکام وقف، مثل باران، احسان ماندگار، مشق پرواز، جامعه‌شناسی وقف و چشمه جاری است.

در بخش متن سخنرانی به هشت مورد پرداخته شده است.

گفتنی است بخش‌های گالری تصاویر، صوت، ارسال نظر و … و قابلیت‌های کپی، اشتراک‌گذاری و تنظیمات و…. در کنار گرافیک مناسب و حجم کم از خصوصیات این نرم‌افزار است.

اظهار نظر