پیام مدیرعامل بانک دی به مناسبت هفته وحدت

سه‌شنبه 20 نوامبر 2018 در 23:12


محمدرضا قربانی، مدیر عامل بانک دی در پیامی فرارسیدن هفته وحدت ، سالروز ولادت با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق(ع) را تبریک گفت.متن این پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«فاعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا»
فرارسیدن سالروز میلاد مسعود مبشر خرد و مبلغ مهربانی و تجلی لطف بی کران خالق بر مخلوق را که به یمن آن روح وحدت و اخوت در بین مسلمانان دمیده می شود ، به شما هموطنان گرامی ، سهامداران گرانقدر، مشتریان عزیز و همکاران ارزش آفرینم در گروه مالی دی، تبریک عرض می کنم.
یکی از زیباترین و والاترین واژه ها، واژه وحدت و برادری است. برادری و وحدتی که پیامبر رحمت در استمرار رسالت دیگر انبیای عظام برای جوامع بشری به ارمغان آورد. پیامبر اکرم (ص) ، مهاجرین و انصار را به میثاق اخوت و عقد برادری فرا خواند و بدین سان گل بانگ وحدت برای نخستین بار در فضای مدینه طنین افکند و دل و جان قرون و اعصار را نوازش داد و عطر دل انگیز آن مسلمانان را شیفته خویش ساخت. سنگ زیرین بنای اتحاد و همبستگی اسلامی نهاده شد و ارزش های متعالی اسلامی و برادری و اتحاد، جانشین ارزش های پوچ و خیالی جاهلی شد و این گونه بود که حیات واقعی دین اسلام، بر پایه وحدت بنا شد زیرا اسلام دین تک محور نیست و این رمز ماندگاری آن است.
هفته وحدت، فرصت مناسبی است و می تواند امت اسلامی را جمع کرده و به همگرایی و همسویی آنان کمک کند. جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی با توطئه های مختلف استکبار جهانی و هم پیمانان فرومایه آن مواجه شد و نقشه های دشمنان به منظور تضعیف انقلاب اسلامی ، یکی پس از دیگری به مرحله اجرا درآمد که یکی از مهم ترین توطئه های استکبار ، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی بود که با درایت و دوراندیشی امام راحل (ره) خنثی شد. از آن زمان جلوه های راستین وحدت در پرتو رهبری های امام خمینی(ره) در نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز و تحقق یافت و امروز در امتداد رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت اللّه خامنه ای (مدظله العالی) پرچم پرافتخار توحید به اهتزاز درآمده است.
تشکیل و تأسیس «مجمع التقریب بین المذاهب» از سوی رهبر معظم انقلاب زمینه را برای گفت وگوی مستقیم اندیشمندان و صاحب نظران برجسته جهان اسلام هموارتر ساخت و همین امر موجب شد تا گام های بسیار مهمی در خصوص وحدت اسلامی برداشته شود. جمهوری اسلامی ایران ، بدون شک از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، همواره با تمام توان، آیه های وحدت و همبستگی را برای مسلمانان قرائت نموده و گام های مهم عملی برای تحقق این هدف والا و ارزشمند برداشته است.
تقارن هفته‌ی وحدت و هفته ی بسیج فرصت مغتنمی برای مردم، علما، فرهنگیان و شخصیت‌های دلسوز جامعه است تا پایه های وحدت را در جامعه تحکیم کنند چرا که بسیج نهادی مردمی و ملی است و می تواند مسیر وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی را هموار کند.
هم اکنون که کشور با تحریم های ظالمانه آمریکای جهان خوار روبرو شده است، این بسیجیان کوشا و در صحنه هستند که باید بیش از پیش عزم خود را جزم کنند و مراقب نقشه های شوم دشمنان باشند تا آسیبی به نظام جمهوری اسلامی و اتحاد ملی وارد نشود.بسیج، تجلیگاه حقیقی ایده و عمل است و ایران اسلامی با داشتن بسیجیان مخلص هیچگاه در برابر دشمنان، سر فرود نمی آورد.
اکنون بیش از ۱۴۰۰ سال از آن هنگام که خورشید فروزان اسلام بر سرزمین سرد و تاریک جاهلیت دمید و نغمه توحید، کران تا کران را درنوردید و قوم ها و قبیله های پراکنده را با دعوت به اعتصام به حبل متین الهی، متحد و منسجم ساخت ، می گذرد و در عصر حاضر پایبندی و تداوم وحدت توسط مسلمانان جهان مهم ترین وظیفه دینی و اسلامی است.
فراموش نکنیم که وحدت ، پویایی می آفریند و در سایه اخوت و برادری مشکل ها، آسان می شود و بر ماست در این مسیر به قرآن بازگردیم و هویت گمگشته خویش را بازشناسیم و به ریسمان الهی چنگ زنیم و از ناملایمات هراسی به دل راه ندهیم و بدانیم با حفظ وحدت اگر دل به آنچه در کتاب خدا آمده بسپاریم ، پیروز و سعادتمند خواهیم بود.

اظهار نظر