پرداخت ۲۵ درصد از بدهی های منطقه۲/مجوز ساخت هیج مالی را نداده ام/رونمایی از ۲۰۰ دوچرخه برقی در آینده نزدیک

سه‌شنبه 6 آگوست 2019 در 18:14


شهردار منطقه ۲ بدهی این منطقه که باقیمانده از دوره مدیریت گذشته است را ۵۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد و توضیح داد: در این مدت ۲۵ درصد از بدهی ها پرداخت شده و تمام پروژه هایی که تعطیل شده بودند فعال شدند.

رسول کشت پور در نشست خبری که در ساختمان شهرداری منطقه ۲ برگزار شد از اعلام آمادگی برای کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو خبر داد و گفت: برای اینکار هم پیشنهاد خرید یک رام قطار که هفت واگن می شود را برای بهره برداری در منطقه ۲ داده ایم.

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ۲، ۱۰۴میلیارد تومان برای احداث خط ۷ به مترو کمک غیر نقدی کرده است، توضیح داد: در نشست هایی با مدیرعامل مترو مقرر شد شهرداری منطقه۲؛ ۱۰۰میلیارد تومان برای خرید یک رام قطار با هدف کاهش سرفاصله حرکت قطارهای خط ۷ کمک کند که قرارداد آن روز شنبه با معاونت حمل و نقل منعقد خواهد شد.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه اگر از ۷۵۰ هزار نفر جمعیت منطقه ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر را برای تردد به زیرزمین ببریم، این امر تاثیر زیادی بر کاهش ترافیک دارد، عنوان کرد: در دوره های گذشته حدود ۴ سال شهردار منطقه ۲ بودم. آن زمان منطقه را با میانگین سرعت حرکت اتومبیل در بزرگراه های منطقه با ۵۵ کیلومتر در ساعت تحویل دادم، حالا که بزرگ‌ترین مشکل منطقه ۲ ترافیک است تمرکزمان را بر حل این مساله و توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته ایم.

وی با اعتقاد به اینکه مدیریت شهری باید متناسب با همه سلیقه ها حمل و نقل عمومی را فراهم کند، بیان کرد: حدود۴۰تا ۴۵درصد از سفرهای شهروندان با دوچرخه مربوط به منطقه ۲ است. نزدیک به ۲۰۰دوچرخه برقی هم در ماه جاری رونمایی خواهد شد.

بازپس گیری املاک شهرداری به ارزش۳۴۰میلیارد تومان

کشت پور در ادامه درباره پروژه هایی که قرار است در منطقه ۲ افتتاح شود گفت: سری چهارم پروژه ها تا سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد که شامل؛ تصفیه خانه، نیروگاه یک مگاواتی و دوچرخه های برقی است.

شهردار منطقه ۲شهرداری تهران بدهی این منطقه که باقیمانده از دوره مدیریت گذشته است را ۵۸۵ میلیارد تومان عنوان کرد و توضیح داد: در این مدت ۲۵درصد از بدهی ها پرداخت شده و تمام پروژه هایی که تعطیل شده بودند فعال شدند. همچنین موفق شدیم املاک و مستغلاتی که از دست شهرداری خارج شده بود را پس بگیریم و میزان درآمد از این محل را به ۳۴۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی وابستگی به درآمدهای ناپاک و ناپایدار برای اداره شهر را نامطلوب توصیف کرد و گفت: اگر به تراکم فروشی روی بیاوریم بار سنگینی برای شهر ایجاد می شود پس باید به سراغ درآمدهای پایدار رفت. یکی از منابع پایداری که در منطقه ۲ در حال استفاده از آن هستیم؛ استفاده از معابری است که برخی بدون آنکه عوارضی به شهرداری بپردازند از آن کسب درآمد می کنند.

کشت پور با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا مردم نمی توانند هر کجا که خواستند خودروی خود را پارک کنند؛ اظهارکرد: باید از فرصت های شهری به نفع همه مردم استفاده کرد و این فرصت ها نباید تنها در اختیار عده ای خاص باشد، بنابراین پارک حاشیه ای را در منطقه ۲ ساماندهی کردیم. همچنین از بخش پسماند هم به درآمد پایدار رسیدیم به طوری که ۱۰درصد از زباله خشک منطقه از طریق نرم افزار «زیست آپ» جمع آوری می شود.

احداث کارخانه زباله سوز با مشارکت چهار منطقه

شهردار منطقه ۲همچنین از ارائه پیشنهاد به شهرداران منطقه۱۳و۴ برای احداث کارخانه هزار و۶۰۰تنی زباله سوز در این منطقه خبر داد و گفت: از این طریق هم می توان از حرارت سوزاندن زباله های تر برق تولید کرد و هم آن ها را بازیافت کرد.

برگزاری نخستین گالری عکس کودکان اوتیسم

کشت پور همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای اقشار مختلف منطقه۲ به خصوص توان یابان اظهار کرد: در سال ۹۷، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای مناسب سازی معابر، پارک ها و مکان های عمومی برای تردد افراد معلول هزینه شد و امسال هم برای کمک به کودکان اوتیسم در تهران اعلام آمادگی کرده ایم. هفته آینده هم نخستین گالری عکس کودکان اوتیسم در یکی ازهتل های منطقه برگزار می شود.

شهردار منطقه۲؛ درباره اختلاف سازمان بورس و شهرداری این منطقه درباره ساختمان بورس توضیح داد: در مورد حذف یا تغییر کاربری پارکینگ در این مجموعه ایستادگی‌ کردیم چراکه ساختمان بورس کارکرد ملی دارد و در نهایت ما بر اساس رای ماده ۱۰۰عمل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از این ساختمان مشکلات ترافیکی ایجاد می کند، گفت: در حال حاضر شهروندان برای مراجعه به شهرداری منطقه که در مجاورت ساختمان بورس است باید مدتی را در محدوده برای پیدا کردن محل پارک دور بزنند که برای حل مشکل در حال احداث پارکینگ برای شهرداری منطقه هستیم.

مجوز ساخت۱۱۰ مرکز تجاری در ۱۲سال گذشته در منطقه ۲

کشت پور توضیحاتی هم درباره روند ساخت و سازها در منطقه ۲ داد و گفت: در ۱۲سال گذشته حدود ۵۰ مال در منطقه ۲ساخته شده و هم اکنون فعال است و ۶۰مال و مرکز تجاری هم که از گذشته مجوز گرفته اند در حال ساخت هستند. البته از روزی که شهردار این منطقه شدم مجوز ساخت هیچ مرکز تجاری را ندادم.

شهردار منطقه ۲ ادامه داد: برای مراکز تجاری که فعال هستند پیوست ترافیکی تهیه شده و برای آن ها که درحال ساخت هستند سختگیری بیشتری اعمال می کنیم، اما به هیچ عنوان تغییر کاربری در منطقه۲رخ نداده است و در دوره جدید تلاش داریم تا به هم ریختگی های گذشته را سامان دهیم.

وی با بیان اینکه به شدت به شفافیت و شیشه ای شدن مدیریت شهری اعتقاد داریم؛ کاهش آلودگی هوا؛ حل مشکل ترافیک و آموزش شهروندان را سه هدف مهم خود در منطقه۲ عنوان کرد.

اظهار نظر