وزیر ارشاد: حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران‌زمین است

شنبه 12 مارس 2022 در 11:19


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر برجسته ایرانی گفت: این حکیم بزرگ یکی از محورهای وحدت‌آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه تلاش می‌کنند و حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران‌زمین محسوب می‌شود.

 آیین بزرگداشت حکیم نظامی، شاعر برجسته قرن ششم ایرانی، امشب جمعه ۲۰ اسفند در تالار وحدت با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، دستیار وزیر و رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی، برخی از سفیران و نمایندگان فرهنگی کشورهای خارجی مقیم تهران، اعضاء مؤسسه فرهنگی اکو، جمعی از استادان دانشگاه‌های کشور، نمایندگانی از وزارتخانه‌های گردشگری و امور خارجه، رؤسا و معاونان فرهنگستان هنر و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و جمعی از اهالی هنر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شالویی، رئیس ستاد بزرگداشت حکیم نظامی با بیان اینکه وزیر ارشاد به بزرگداشت نظامی توجه و تاکید ویژه‌ای داشته است، گفت: مراسم بزرگداشت حکیم نظامی از ۱۵ اسفند در جوار حرم امام رضا(ع) و در مرکز آستان قدس رضوی آغاز شد و پس از آن در شهرهای مختلف ایران این رویداد با برپایی مراسم و همایش‌های متعدد ادامه یافت.

شالویی در ادامه افزود: تمام نمایندگی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور از امروز ۲۰ اسفندماه در کنار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، پرچم حکیم نظامی را برافراشته‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه این مراسم هم اکنون به صورت زنده و مستقیم در رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در ۸۰ کشور پخش می‌شود، افزود: در برگزاری آیین بزرگداشت حکیم نظامی، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امور خارجه، دانشگاه‌های مختلف و بسیاری از سازمان‌ها مشارکت داشته‌اند.

 

وزیر ارشاد: حکیم نظامی برای همگرایی است، نه واگرایی 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بزرگداشت حکیم نظامی با تبریک اعیاد شعبانیه و قدردانی از حضور سفیران و مهمانان خارجی و داخلی حاضر در این مراسم با اشاره به اینکه بهانه این نشست، حکیم نظامی است، گفت: حکیم نظامی برای همگرایی است و نه واگرایی.

وزیر ارشاد افزود: مفاخر بزرگ ایرانی هرکدام سرمایه‌ای بزرگ برای حوزه هویتی ما در عصر حاضر هستند و ما چه خوشبخت هستیم که حکمای اندیشمند در سراسر تاریخ پرشکوه ایران‌زمین فراوان و در دسترس هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه ایران در حوزه تمدنی، با خط‌کشی و مرزهای سیاسی از هم جدا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این حکیم بزرگ یکی از محورهای وحدت‌آفرین برای همه کسانی است که برای تعالی اندیشه تلاش می‌کنند و حکیم نظامی یکی از مبانی وحدت ایران زمین محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دستگاه‌های مختلف در دولت سیزدهم، هم اندیشی و همکاری برای بزرگداشت مفاخر ایرانی است، افزود: همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری این مراسم نشان‌دهنده قدرت و همگرایی است و وزارت فرهنگ و ارشاد بنا دارد هر چند وقت، یکی از حکمای ایران‌زمین را در چنین همایش‌هایی ارج نهد و به جهانیان معرفی کند.

اظهار نظر