نیازسنجی و آینده پژوهي ماموریت اصلی پژوهشکده بیمه است

سه‌شنبه 17 دسامبر 2019 در 16:21


پژوهشکده بیمه باید در خصوص رصد نوآوری ها و نیازسنجی ها یک قدم از صنعت بیمه جلوتر حرکت کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در پژوهشکده بیمه حضور یافت، با اعلام این مطلب افزود: شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها معادلات بازار بیمه را تغییر داده‌اند و پژوهشکده این توانایی را دارد که با تمرکز بر اصل آینده‌پژوهی، شرایط احتمالی را پیش بینی و مدیریت کند.
رئیس کل بیمه مرکزی ضمن تقدیر از تلاش های مدیران و کارشناسان پژوهشکده بیمه در پیشبرد برنامه های راهبردی و توسعه ای، خاطرنشان کرد: مسائلی نظیر بیمه راننده محور و صدور بیمه نامه های هوشمند از جدی ترین مسائل روز بیمه ای است که صنعت بیمه از پژوهشگران انتظار دارد به این موضوعات مهم ورود کنند.
رئیس شورای عالی بیمه از بالارفتن سطح انتظار جامعه از ظرفیت های صنعت بیمه به عنوان یک فرصت توسعه برای صنعت یاد کرد و افزود: صنعت بیمه یک صنعت جوان است و ظرفیت های بسیاری برای رشد و توسعه دارد که انتظار می رود توسط پژوهشکده بیمه و کارشناسان متخصص و مبتکر راه های بهره مندی از آنها شناسایی و ارائه شود.
وی تحولات شکلی و محتوایی پژوهشکده بیمه را در یک سال اخیر رضایت بخش ارزیابی کرد و گفت: زمان بندی پژوهش ها در صنعت بیمه یک امر حیاتی است و انتظار داریم پژوهشکده بیمه متناسب با نیازهای روز صنعت در تصمیم سازی ها نقش آفرینی کند.
رئیس کل بیمه مرکزی با ابراز خرسندی از حضور در جمع فعالان حوزه پژوهش، از نزدیک شدن صنعت و پژوهشکده بیمه به عنوان یک اتفاق ویژه یاد کرد و خواستار تقویت آن شد.
وی ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی پژوهشکده بیمه را یادآور شد و اظهار داشت: پژوهشگران در کنار دنبال کردن مباحث پژوهشی باید پیشرو، مبتکر و منظم باشند چراکه توسعه فرهنگ بیمه و اطلاع رسانی مناسب در گرو آموزش های استاندارد است.
وی در آغاز این مراسم به همراه اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران، کارکنان و برخی از اعضای هیات علمی پژوهشکده از بخش‌های گوناگون پژوهشکده بیمه بازدید کرد.

اظهار نظر