نمایشگاه توانمندی های صادراتی احیاگر اقتصاد کشور است

سه‌شنبه 31 اکتبر 2017 در 21:40


 

محمد شریعتمداری در آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه بین الملی توانمندی صادراتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقش مهم و موثر برپایی نمایشگاه های اینچنینی در احیای اقتصاد کشور عنوان کرد: هم اکنون در سراسر کشور ۲۰ نقطه مرکزی و بزرگ نمایشگاهی در حوزه علم و صنعت وجود دارد که مراکز مهمی در جهت عرضه تولیدات صنعتی و پژوهش های علمی به شمار می رود.

وی گفت: هر ساله بیش از ۳۲۰ واقعه نمایشگاهی در کشور ایران برگزار می شود و در مقابل نیز تولیدات علمی و صنعتی کشور نیز سالانه در ۶۰ نقطه جهان به نمایش گذاشته می شود و در بسیاری از اکسپوهای مهم دنیا حضور فعال دارند و توانمندی های ایران جوان را به عرضه می گذارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه از گذشته های دور تبادل علم و تولیدات صنعتی و خدماتی مورد نظر همگان بوده است تصریح کرد: کشورهای مختلف در سرزمین های متعدد با تلاش و عزم جدی با ساخت و بهره برداری از مراکز مختلف در جهت تعامل های دو جانبه و چند جانبه در خصوص روابط اقتصادی و بازرگانی سعی در توسعه روابط و صادرات داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی و تبادات اطاعات در فضای مجازی می توان بدون پیمودن مسافت های طولانی به حجم عظیمی از اطلاعات مورد نیاز در کمترین زمان دست یافت که این موضوع در افزایش تبادلات صنعتی و بازرگانی می تواند نقش موثری داشته باشد.

شریعتمداری ادامه داد: در کنار راه های مختلف تبادل اطاعات و تجربیات برقراری ارتباط به صورت مستقیم و مذاکره های چهره به چهره می تواند مفیدتر و موثر تر واقع ش.ئ و امروزه یکی از سیاست های کلی و مهمی که کشور ایران در پیش گرفته است ایجاد فضاهایی مناسب برای تبادات اقتصادی چهره به چهره و مستقیم است.

وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران حامی تولیدات صادرات محور است و در این راستا از تولیدکنندگان و صادرکنندگان با تسهیلات به همراه شرایط ویژه و مناسب حمایت می کند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه وضعیت منفی صادرات کشور ایران به سمت مثبت شدن در حال تغییر است گفت: امیدواریم با ایجاد اینگونه بسترها و نمایشگاه های موثر و حضور فعال تولیدکنندگان صادرات محور در این مکان ها شاهد روابطات موثر و بهتری در سطح جهان در زمینه صنعت و بازرگانی داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به مهم ترین ضعف صنعت ایران در زمینه نوسازی صنعت گفت: متاسفانه بسیاری از صنایع کشور ایران با توجه به نیاز روز و بازارهای جهانی نیاز به نوسازی و مدرن شدن دارند تا بتوانند در بازارهای بین الملی در جایگاهی که در شأن تولیدکنندگان ایران است قرار گیرند و امروز با حضور تاجران کشورهای مختلف جهان در نمایشگاه توانمندی های صادراتی شاهد افزایش روابطات و صادرات با کیفیت خواهیم بود.

اظهار نظر