نمایشگاه الکامپ سال آینده در شهر آفتاب برگزار می‌شود

شنبه 20 جولای 2019 در 22:01


ایستگاه اخبار:مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال آینده در شهر آفتاب خبر داد.

محمد فرجود عصر امروز در نشست خبری اظهار کرد: سازمان فاوا در شهرداری تهران از اوایل سال ۹۷ با عنوان تهران هوشمند و با نگاه حرکت رو به جلو برای هوشمند کردن سطح تهران فعالیت می‌کند که یک‌سری نوآوری را مد نظر داشت.

وی افزود: در این مسیر، دبیرخانه‌ای تأسیس کردیم که دو دسته را در شهرداری تهران مد نظر قرار دادیم. یک‌سری پروژه‌ها که شهر هوشمند اداره می‌کند و بهره‌بری حوزه‌های شهری در شهر تهران را بالا می‌برد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران گفت: شاید مهم‌ترین برنامه درون شهرداری یک‌پارچگی داده‌ها و اتصال آن در بستر یک‌پارچگی بوده است.

فرجود عنوان کرد: در شهرداری ۹ معاونت و بیش از چندین سازمان وجود دارد. سازمان‌هایی که در شهرداری تهران خدمات می‌دهند، هر کدام سامانه و سرویس به شهر تهران اضافه می‌کنند.

وی بیان کرد: سامانه یک‌پارچه صورت وضعیت شهرداری هم در حوزه‌های عمرانی و پسماند شهرداری انجام شد. سامانه یک‌پارچگی مدیریت ناوگان خودرو، مدیریت آسفالت شهری، مدیریت پسماند و سامانه خدمات شهری را در حوزه شهرداری به صورت الکترونیکی می‌کنیم که به صورت کارتابل واحد وجود دارد. کارتابلی که برای شهروندان و شهرسازی است.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران تصریح کرد: سامانه اطلاعات شهروند (۱۳۷) را یک‌پارچه می‌کنیم. تمام سامانه معاملاتی و قراردادی، مناقصه‌ها و مزایده‌ها در شهر تهران، یک‌پارچه می‌شود تا شهروندان راحت‌تر سرویس بگیرند.

فردجود گفت: بحث انتخابات شورایاری محله الکترونیکی است. از ثبت‌نام داوطلبان تا بررسی و هیئت نظارت و اجرایی و حتی اطلاعات محلات و اینکه چه کسی کاندید می‌شود؛ از امروز در این سامانه بارگذاری می‌شود و در محل انتخابات شعب هم در قالب کارت الکترونیکی ارائه خواهد شد و کاغذی نخواهد بود.

وی عنوان کرد: در حوزه اکوسیستم، کارهای ما در تعامل به نوآوری برمی‌گردد. تاکنون مهم‌ترین کارهایی که انجام دادیم سه کار بوده است. یک، رویداد تهران نوآوری، دو، مرکز فناوری هوشمند شهری که این مراکز را در نزدیکی دانشگاه صنعتی شریف تأسیس کردیم، سوم هم برنامه تهران هوشمند هم مسئله‌محور است که یک سال است با سند و نقشه راه ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۴ آی‌پی‌آی شهری را در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل و اطلاعات اجتماعی را راه‌اندازی کرده‌ایم و در کنار آن تا سال ۱۴۰۰، یک‌صد پروژه پایلوت شهر هوشمند انجام می‌شود.

فردجود عنوان کرد: شهرداری تهران در مذاکراتی که انجام داده است، قرار بر این شد که شهر آفتاب سال آینده میزبان نمایشگاه الکامپ می‌شود. قطعاً شهرداری از اینکه از ظرفیت شهر آفتاب استفاده کند، استقبال می‌کند و پروژه هوشمندسازی شهر آفتاب را از سال ۹۸ آغاز کرده‌ایم.

اظهار نظر