مراسم گرامیداشت روز استقلال لیتوانی برگزار شد

یکشنبه 10 مارس 2019 در 21:03


رئیس اتاق دوستی پارلمانی ایران و لیتوانی گفت: امیدواریم گسترش روابط کشور جدی‌تر دنبال شود و مجلس آمادگی دارد مسائل حقوقی احتمالی میان دو کشور را بهبود بخشد.

اردشیر نوریان نماینده مجلس و رئیس اتاق دوستی پارلمانی ایران و لیتوانی در مراسم روز استقلال لیتوانی ضمن تبریک روز استقلال به دولت و ملت این کشور گفت: جهانی پر از صلح و دوستی برای همه کشورها به ویژه برای ایران و لیتوانی آرزو می‌کنیم و اینکه در سایه همکاری متقابل، کشورها بتوانند شرایط بهتری را برای ملت‌هایشان فراهم کنند.

این نماینده مجلس گفت: در ایران به ویژه در دولت تدبیر و امید سیاست کاهش رفتارهایی در دستور کار قرار گرفته که همکاری‌ها را بسط دهد. اگر شاهد جنگ و کشتار در دنیا هستیم و شاهد منازعات بی حاصل هستیم هیچ دلیلی ندارد جز سلطه طلبی برخی بازیگران.

وی از همه کسانی که در گسترش روابط ایران و لیتوانی در سطوح اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و غیره نقش دارند تقدیر کرد و گفت برای داشتن یک جامعه آزاد بدون خشونت راهی جز گسترش همکاری‌ها نداریم. انتظار داریم از همه ظرفیت‌های داخلی برای گسترش روابط استفاده کنیم روندی که به تقویت صلح در منطقه و جهان می‌انجامد.

رئیس اتاق دوستی-پارلمانی ایران و لیتوانی با اشاره به چارچوب‌های سیاست خارجی کشورمان افزود: سیاست اصولی ایران مبتنی بر عزت ملی و در راستای صلح و همکاری جهانی بوده و دولت کشورمان در این راستا گام‌های مثبتی برداشته که البته این سیاست‌ها مورد تأیید مجلس شورای اسلامی بوده است.

نماینده مردم شریف شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دنیای امروز شاهد بی‌نظمی، کشتار بوده و امیدواریم انرژی کشورها به‌جای کشمکش و منازعات بی‌حاصل به‌سوی توسعه، رفاه، پیشرفت و بسط صلح جهانی مصروف شود. امیدواریم جامعه جهانی آزاد، آباد، دور از خشونت و کشمکش باشد و ما در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم به این موضوع دست پیدا کنیم.

نوریان در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم از ظرفیت‌های علمی، اقتصادی، تجاری، گردشگری دو کشور برای پیشبرد روابط دو کشور در سطوح مختلف استفاده شود و به‌زودی شاهد افتتاح سفارتخانه‌های دو کشور باشیم. این نوع روابط مستحکم که بر پایه همکاری متقابل قرار دارد، می‌تواند پایه سیاست‌های یک‌جانبه‌گرایی در جهان را که موجب لطمه خوردن پایه‌های صلح جهانی می‌شود را سست و به بسط همکاری‌های چندجانبه کمک کند.

در ابتدای این مراسم در ویدئویی، سفیر اکردیته لیتوانی در ایران و ترکیه ضمن گرامیداشت روز استقلال کشورش ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در سال ۲۰۱۹ هر چه بیشتر گسترش یابد.

اظهار نظر