مراسم پرده خوانی عاشورا در شمال تهران برگزار می شود

یکشنبه 1 سپتامبر 2019 در 16:15


مراسم پرده خوانی و نقالی فرهنگ عاشورا به منظور احیای ارزش های فرهنگ عاشورایی و در راستای زنده نگه داشتن سنن ملی – مذهبی و روایت وقایع کربلا برای نسل نوجوان و جوان در شمال تهران برگزار می شود. مجتبی توسلی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت : برنامه های ماه محرم و صفر با برپایی مراسم عزاداری، سوگواری ،ایستگاه های صلواتی، مراسم پرفیض زیارت عاشورا، پرده خوانی و نقالی، سمنو پزان، مراسم سیاه پوشان، خیمه شعور حسینی ، مداحی و مرثیه خوانی و … در محلات شمال تهران در حال برگزاری است.
وی گفت: مراسم پرده خوانی و نقالی فرهنگ عاشورا دهه اول محرم، در امامزاده صالح(ع)، امام زاده علی اکبر(ع) چیذر، بوستان گلریزان، امامزاده قاسم (ع)، ورزشگاه شهدای قیطریه ، تکیه تجریش و… برگزار می شود.
توسلی خیمه شعور حسینی را از دیگر برنامه های ویژه این ایام دانست و گفت: نمایشگاه خیمه شعور حسینی با برپایی غرفه های فرهنگی، مذهبی چون نذر فرهنگی، کودک حسینی، زیارت مجازی، شهروند حسینی، ایستگاه صلواتی و… به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان به مدت ۱۰ شب از ابتدای محرم در ضلع شمالی میدان تجریش برپا ست.
وی در مورد سایر برنامه ها گفت: مراسم سیاه پوشان و توزیع شال مشکی به مداحان اهل بیت از دیگر برنامه هاست که هرساله برگزار می شود و مراسم آیینی سمنو پزان نیز امسال در محدوده بیمارستان محک، میدان شورا برگزار و سمنوی نذری هر شب بین عزاداران حسینی تا پایان محرم توزیع می شود.
معاون شهردار منطقه یک برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی سید و سالار شهیدان در امامزاده ها ، تکایا و محلات منطقه یک، برگزاری مراسم سوگواری روز تاسوعا و عاشورای حسینی، فضاسازی محیطی به مناسبت محرم و صفر، برپایی همایش شیر خوارگان حسینی ، شب شعر عاشورایی و … را از دیگر برنامه های اجرایی در این ایام دانست.

اظهار نظر