محسن اراکی: CFT مانع حمایت از گروههای مقاومت نمی شود

شنبه 17 نوامبر 2018 در 19:21


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص CFTبا اشاره به اینکه این لایحه مانع حمایت از گروه های مقاومت نمی شود، گفت: کسانی که از CFT پشتیبانی می کنند می گویند ما طوری آن را تصویب می کنیم که شامل ضعف مقاومت نشود.

آیت ‌الله محسن اراکی در نشست خبری سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گفت: تلاش ‌های جریان ها و نیروهای تقریب گرا که در سراسر جهان اسلام به تدریج در حال به بار نشستن است. در دهه گذشته دوره سختی از یک توطئه برای ایجاد ستیز درونی در جامعه اسلامی بودیم، اما با جانفشانی مدافعان حرم و نیروهای مقاومت و تلاش نهادهای تقریب ‌گرا شاهد شکست حتمی این توطئه ‌ها هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: امروز در شرایطی به سر می بریم که جریان همگرای انقلاب اسلامی و همه نیروهای همراه در آستانه پیروزی هستند. امسال در کنفرانس وحدت آغاز این پیروزی را به جشن خواهیم نشست و شاه این خواهیم بود که صدای همگرایی بر دیگر صداها غلبه خواهد کرد. برجستگی دیگر کنفرانس امسال این است که جبهه اسلام با جمهوری اسلامی اعلام همبستگی می کند.

وی گفت: در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ما شاهد گردهمایی ۳۵۰ مهمان خارجی از ۱۰۰ کشور اسلامی هستیم که زبان گویای مردمشان هستند و شخصیت های سیاسی، علمی، فرهنگی و هنری در جمهوری اسلامی حضور پیدا می کنند تا اعلام کنند جبهه مقاومتی با محوریت جمهوری اسلامی شکل گرفته و جمهوری اسلامی امروز محور همه آزادی خواهان شده است. پذیرایی از مهمانان نشان این است که تحریم ها نه تنها مردم ما را در مبارزه با استکبار قوی تر می کند، بلکه جبهه متحد ما را متحدتر و جبهه مقاومت را مستحکم تر می کند.

آیت الله اراکی در پاسخ به سوألی در مورد مهمانان دعوت شده به این کنفرانس گفت: بعید می‌دانم که دولت مصر به اسماعیل هنیه ویزای حضور در ایران بدهد و اگر این فرصت فراهم نشود، از طریق ویدئوکنفرانس شاهد حضور وی خواهیم بود. شخصیت‌های برجسته‌ کشورهای اسلامی از جمله رؤسای جمهور و نخست وزیران سابق و وزرای فعلی برخی کشورها و مفتی ‌های اول کشورهای اسلامی و چهره‌ های علمی و سیاسی آنها در این مراسم حضور دارند.

وی در خصوص حضور نمایندگان عربستان در این کنفرانس اظهار داشت: با توجه به محدودیت هایی که حکومت عربستان ایجاد کرده تعداد زیادی از نمایندگان این کشور از طریق کشورهای واسط حضور پیدا می کنند ولی به دلیل همین محدودیت ها عده ای از نمایندگان عربستان که از آنها دعوت شده فرصت حضور در این کنفرانس را پیدا نمی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اعلام اینکه یکی از برنامه ‌های ویژه سی و دومین کنفرانس وحدت اسلامی به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اختصاص پیدا کرده افزود: رهبری جهان اسلام با ادعا حاصل نمی‌ شود، اگر عربستان می‌ خواهد رهبر جهان اسلام شود باید پرچم وحدت بین ملت های اسلامی را به دوش بکشد در حالی که کشور عربستان متأسفانه همیشه در بوق اختلاف دمیده و سعی در ایجاد تفرقه داشته است. با این سیاست محال است که بتواند محور جهان اسلام شود. عربستان نه تنها لیاقت رهبری جهان اسلام را ندارد بلکه لیاقت مدیریت حرمین شریفین را هم ندارد.

وی با اشاره به کارشکنی های عربستان برای حضور مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در ایران، گفت: آنها با تهدید و یا تطمیع سعی دارند که از حضور مهمانان در کنفرانس وحدت اسلامی جلوگیری کنند. ما برای ۶۰۰ نفر دعوتنامه ارسال کرده ‌ایم و پیش‌ بینی حضور ۳۵۰ نفر از مهمانان را داریم. امسال استقبال کم نظیری از این کنفرانس شده که نشان می دهد امروز تلاش های دشمن اثر معکوس دارد.

آیت الله اراکی در خصوص جزئیات بیست و سومین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: از جمله برنامه‌ های جانبی این کنفرانس برگزاری جشن بزرگ میلاد در آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) است و شب شعر نبوی و نمایشگاه ‌های گوناگون نیز در حاشیه کنفرانس داریم. اما برنامه اصلی کنفرانس سوم آذر ماه با سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در سالن اجلاس سران آغاز می شود. روز دوم دیدار با رهبری و روز سوم حضور در حرم امام و سخنرانی یادگار امام را خواهیم داشت. اختتامیه این کنفرانس نیز در سال همایش های بین المللی صدا و سیما با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز جایگاه ایران از آمریکای ترامپ در سط ح جهان بالاتر است، ادامه داد: این پیام باید به گوش ترامپ برسد که با بر گزاری کنفرانس وحدت برنامه های او شکست خورده است. ما به شخصیت های بر جسته آمریکا توصیه می کنیم فکری برای آمریکا کنند که راه افول را در پیش گرفته است. متفکرین آمریکا باید برای نجات آمریکا از افول فکری کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص CFT با اشاره به اینکه این لایحه مانع حمایت از گروه های مقاومت نمی شود، گفت: کسانی که از CFT پشتیبانی می کنند می گویند ما طوری آن را تصویب می کنیم که شامل ضعف مقاومت نشود. ما ممکن است در مباحثات فی ما بین مناقشاتی داشته باشیم ولی در اینکه در هر شرایطی باید از مقاومت دفاع شود هیچ اختلافی بین نهادهای کشور نیست و در اینکه نهادهای مقاومت و جریان های آزادی خواه ترویستی نیستند هم هیچ اختلاف نظری نیست.

اظهار نظر