ضرورت تشکیل جبهه اقتصاددانان مومن برای مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن

یکشنبه 3 دسامبر 2017 در 20:57


ضرورت تشکیل جبهه اقتصاددانان مومن برای مقابله با تهاجم اقتصادی دشمنبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ محمدرضا حسنی آهنگر در نشست خبری نخستین همایش تبیین تهاجم اقتصادی علیه ملت ایران افزود : دانشگاه امام حسین(ع) براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین نقشه های دشمن برای ایجاد اختلال در نظام اقتصادی کشور ، به عنوان پیشقراول این حرکت با همفکری جمعی از اقتصاددانان مومن تمام تلاش خود را برای تشکیل جبهه ای با مشارکت این گروه از اقتصاددانان برای تبیین ابعاد تهاجم اقتصادی دشمن برای مردم بکار گرفته است.
وی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ منافع مادی و اقتصادی دشمن را در جهان به خطر انداخت ، گفت : عدالتخواهی و دفاع از مستضعفان جهان و مردم مظلوم فلسطین از آرمان های بلند انقلاب اسلامی است و دشمن وقتی انقلاب اسلامی را در تضاد با مسیر حرکتی خود دید ، اغاز به تهاجم کرد.
حسنی آهنگر افزود : انجام انواع ترورها در شهرها و طرح بحث های قومیتی مثل خلق عرب ، خلق ترکمن ، خلق کرد ، خلق ترک و موضوعاتی از این دست حاکی از ابعاد مختلف مقابله امنیتی دشمن بود و امروز اسناد آنها که حاکی از ردپای دشمن درپشت صحنه همه این فعالیت هاست در دسترس قرار دارد.
وی گفت : دشمن وقتی متوجه شد با این روش نمی تواند اهداف خود را پیش ببرد بعد سخت تهاجم را که جنگ عراق علیه ایران بود، به اجرا گذاشت ، علاوه بر حمایت مستقیم دوابرقدرت شرق و غرب از عراق ؛کشورهای عربستان و کویت و برخی کشورها تامین کننده اصلی منابع مالی جنگ بودند و نیروی انسانی بسیاری از کشورها هم در خدمت ارتش عراق علیه ایران بودند به طوری که ما از ۱۷ کشور دنیا اسیر داشتیم.
رئیس دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه دشمن با جنگ هم نتوانست به اهداف خود که براندازی نظام اسلامی و ضمیه کردن خوزستان به خاک عراق بود ، برسد ، افزود : دشمن بعد از ناکامی در جنگ با تحریم های اقتصادی در قالب تهاجم نرم که البته بسیار متفاوت از امروز بود ، خصومت خود را نشان داد.
حسنی آهنگر گفت : خواست رهبری از دانشگاهها و اقتصاددانان مومن این است که مثل جنگ سخت همان گونه که خطوط دشمن و خطوط خودی در این نوع از جنگ مشخص است ، عمل کنیم و همچنانکه در جنگ سخت مردم میدان دار بودند در این جنگ هم مردم در متن باشند.
وی افزود : طرح و برنامه دانشگاه امام حسین(ع) در بحث تهاجم اقتصادی این است که جنگ اقتصادی دشمن را برای درک بهتر و دقیق تر عموم مردم تبیین و ابعاد مختلف آن را مشخص کند و یک جبهه خودی در مقابل دشمن شکل دهد که استادان دانشگاهها و پژوهشگران اقتصادی فرماندهان این جبهه هستند.
حسنی آهنگر گفت : در این مسیر باید راهبردها ، تاکتیک ها و تکنیک های ما در حوزه اقتصادی مشخص ، تبیین و تکنیک های دشمن هم تعریف شود.
وی افزود : نخستین همایش تبیین ابعاد مختلف تهاجم اقتصادی دشمن علیه ملت ایران در چهار محور شامل تبیین مفهوم ، مصادیق و شیوه های تهاجم اقتصادی دشمن / تبیین راههای مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن / تجارب مقابله با تهاجم اقتصادی همه جانبه دشمن علیه ملت ایران / الزامات نهادی ، قانونی و ساختاری مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن است و با حضور بیش از ۲۰ استاد دانشگاه از طیف های مختلف در روز دوشنبه ۱۳ آذر در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار می شود.

اظهار نظر