شهر آفتاب به یک مرکز تجارت جهانی مبدل خواهد شد

سه‌شنبه 31 اکتبر 2017 در 21:50


سید محمد سیدی عصر امروز در آئین افتتاحیه دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در شهر آفتاب با اشاره به اینکه بر اساس فرموده های رهبر گرانقدر ایران اسلامی شهر آفتاب قرار است به یک مرکز تجارت جهانی تبدیل شود، گفت: در دنیای امروز ارتباطات بین کشورها بیش از پیش گسترش یافته و این موضوع به صورت یک الزام در آمده است.

وی افزود: امروزه با نگاه به کشور های در حال توسعه در یک دهه اخیر می توان به رشد اقتصاد آن ها از طریق ارتباطات تجاری و صادرات پی برد در واقع بر مبنای علم اقتصاد نسبت تجارت خارجی به تولیدات داخلی یکی از شاخصه هایی است که کشور های در حال توسعه به خوبی بر آن تمرکز دارند.

مدیر عامل مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در ادامه با اشاره به تاثیرات نمایشگاه های بین المللی با هدف افزایش تجارت و بهره گیری بهتر از منابع ملی عنوان کرد: نمایشگاه های بین المللی با هدف افزایش تجارت می توانند باعث کاهش بیکاری، گسترش بازار در آن سوی مرزها و افزایش درآمد های ارزی از طریق نمایش پیشرفت های جدید کشور ، سفارش فروش کالا، تغیر باورها، بازاریابی و شناسایی بازار های هدف شرایط بسیار خوبی را برای گسترش صادرات به ارمغان می آورد .

سیدی خاطرنشان کرد: نمایشگاه ها ابزار بسیار مهمی در راستای گسترش صادرات جهانی هستند و اقتصاددانان برگزاری نمایشگاه های بین الملی داخلی و خارجی را به عنوان یک امر زیربنایی برای رونق اقتصاد مطرح می کنند، در این میان، نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران می تواند اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد بدون نفت سوق دهد.

وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین اهداف برپایی این نمایشگاه ها آشنایی تولیدکنندگان ایران با فرهنگ صادرات دیگر کشورهای جهان است.

اظهار نظر