شجاعی طباطبایی:کاریکاتوریست ها با زبان هنر به مقابله با دشمنان می روند/سردار شکارچی:هنرمندان در جنگ سخت هستند

شنبه 27 جولای 2019 در 18:38


نمایشگاه ملکه کشتی ربا با حضور مسئولان و اصحاب رسانه امروز افتتاح شد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری در نشست رسانه‌ای که صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد درباره اهمیت برپایی نمایشگاه «ملکه کشتی ربا» گفت:دیدگاه‌های استعمارگرایانه در نگاه ملکه انگلیس به ما نشان می‌دهد که او نه تنها قدیس نیست بلکه یک روباه پیر منحوس است. به فرموده رهبر معظم انقلاب، دوران «بزن در رو» تمام شده است و ما در حوزه کارتون و کاریکاتور این را نشان داده‌ایم.

وی افزود: البته فرصت کمی برای برپایی نمایشگاه داشتیم و به اصطلاح اقدامی آفندی بود، برای همین خیلی از کارتونیست‌ها از حضور در نمایشگاه باز ماندند و بابت آن خیلی متاسف بودند.

شجاعی اظهار کرد: رسانه‌های ضد ایرانی همواره ابتدا اتفاق‌ها را تکذیب می‌کنند، اما در این اتفاق (توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیسی‌ها و اقدام متقابل از سوی ایران) کاریکاتوریست‌های آن‌ها – از جمله میشل رامیرز صهیونیستی – بلافاصله فعال شدند و بدون اشاره به پیشینه و جزئیات اتفاق، طرح‌هایی را منتشر کردند. به همین دلیل لازم بود ما به عنوان کارتونیست با زبان بین‌المللی کاریکاتور با دشمنان مقابله کنیم.

مدیر مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری درباره جزئیات نمایشگاه گفت:۱۴ هنرمند از جمله محمدعلی رجبی، شهرام شیرزادی، علیرضا ذاکری، مازیار بیژنی، محمدحسین نیرومند، جابر اسدی، مهناز یزدانی، طاهر شعبانی، عباس گودرزی، اکبر تراب پور، حبیب‌الله صادقی، ظرف ۳ روز طرح زدند و گل کاشتند.

وی افزود:این نمایشگاه امروز افتتاح می‌شود و تا ۲۵ مرداد ادامه دارد.

 

**سردار شکارچی:دفاع ما دشمن را سرافکنده کرده است

در ادامه سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی سازمان نیروهای مسلح در ادامه مراسم گفت: کسی که صاحب تفکر بسیجی است باید در تمام نقطه عالم به این اقیانوس وصل شود. امروز همانطور که رهبر معظم فرمودند فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است که این یعنی تهدید؛ حالا اینکه چطور می توان این فضا را تبدیل به خطر برای دشمن و به عبارتی تهدید را به فرصت تبدیل کرد یک بحث دیگر است.

وی افزود: در این چهل سال دشمن همواره به ما حمله کرده و ما دفاع کرده ایم که همواره این دفاع، دشمن را سرافکنده کرده است.
متولیان گام دوم انقلاب جوانان هستند

سردار شکارچی ادامه داد: در گام دوم انقلاب که رهبرمعظم انقلاب تدوین کرده اند، کاملا متولیان گام دوم را معرفی کرده اند که جوانان هستند، البته در گام اول هم هینطور بود و فرماندهان جنگ همه جوان بودند.

وی با بیان اینکه روزی ما به ساخت نارنجک دستی که خیلی چیز پیش پا افتاده ای است، محتاج بودیم، اظهار کرد: این نارنجک ها با پول کلان از خارجی ها خریداری میشد، زمان جنگ از جبهه تماس می گرفتند و می گفتند که این نارنجک ها، خود ایرانیان را به شهادت میرساند، یعنی به محض رها کردن ضامن، بغل گوش رزمنده منفجر میشد که اولین ضرر را به خود بسیجی ها می رساند.
قدرت های جهان را به زانو در آورده ایم

سردار شکارچی گفت: امروز کل دنیا بسیج شده تا این اقتدار نظامی و دفاعی که خودمان با توکل بر خدا و کمک شهدا به دست آورده ایم را آسیب بزند اما ما قدرت های جهان را به زانو درآورده ایم، کشوری که امروز برای اعتراض به سیاست هایش نمایشگاه برگزار کرده اید قبلا با یک کلام، شاه ایران را جابجا می کرد.

وی افزود: امروز ایران کجاست و بریتانیا کجاست؟ دشمنان ما در این چهل سال مرتب در حال ذوب شدن بودند و جمهوری اسلامی با هدایت های پیامبرگونه امام راحل و علی گونه رهبر معظم انقلاب روز به روز مستحکم تر شده است تا جایی که جرات و قدرت اراده و فکر کردن را از دشمن سلب کرده است، یکی از موضوعاتی هم که این حرکت را توسعه داده، کارهایی بوده که از طریق هنر انجام شده و در زمان جنگ هم همینطور بود.

سردار شکارچی ادامه داد: زیرساخت قدرت ما در ۸ سال دفاع مقدس معنویات بود نه امکانات و تجهیزات؛ امروز هم زیرساخت ما مادی نیست.

وی بیان کرد:این هنرمندان هستند که می توانند فرهنگ ضد بشر آمریکا و انگلیس را به جهان نشان دهند، شما هنرمندان الان در یک جنگ سخت هستید، در حال حاضر دشمنانی که مخالف بشریت هستند خود را مدافع حقوق بشر نشان می دهند اما ما که مدافع حقوق انسانها هستیم را جنگ جو می نامند.

سردار شکارچی گفت: این هنرمندان هستند که با آثارشان این مفاهیم را منتقل می کنند.

در پایان، نمایشگاه ملکه کشتی رُبا گشایش یافت و مدعوین از آثار بازدید کردند.

اظهار نظر