سازمان تامین اجتماعی در اجرای نسخه الکترونیک در کشور پیشتاز است

سه‌شنبه 15 می 2018 در 21:00


عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی های نوین در این سازمان باید دنبال تا عقب ماندگی های گذشته جبران شود، گفت: در اجرای نسخه الکترونیک در کشور پیشتاز هستیم و این افتخاری برای سازمان تامین اجتماعی است که بتواند دانش فنی و تجربه اجرایی خود در این حوزه را در اختیار سایر بخش ها قرار دهد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمدعلی همتی در همایش سراسری مدیران تامین اجتماعی در تهران که به منظور تبیین برنامه های سال ٩٧ و تبادل موافقت نامه های برنامه و بودجه سال جاری استان ها برگزار می شود، افزود: بودجه سال ۹۷ تامین اجتماعی در هیات مدیره این سازمان به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه حفظ منابع سازمان تامین اجتماعی مورد تاکید هیات مدیره است و باید از ذخایر این سازمان به درستی بهره برداری شود، گفت: استفاده از نیروهای داخلی سازمان مورد تاکید است و همچنین پایبندی به برنامه ها از دیگر مسائل مورد تاکید هیات مدیره تامین اجتماعی است.
دکتر همتی گفت: از اهداف کلان سازمان تامین اجتماعی که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد گفتمان تامین اجتماعی در حوزه حاکمیتی است. در بسط گفتمان عمومی تامین اجتماعی موفق بوده ایم و بسط گفتمان تامین اجتماعی در سطوح حاکمیتی نیازمند تلاش بیشتر مدیران این سازمان است .
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: برای وارد شدن مفاهیم تامین اجتماعی در کتابهای درسی اقدام شده است و این کار بر گسترش گفتمان عمومی تامین اجتماعی نقش بسزایی دارد.
دکتر همتی افزود: سرعت پیشرفت در حوزه بیمه ای باید بیشتر شود و خدمات را بدون اینکه نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان باشد ارائه کنیم.
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: بودجه ریزی و برنامه عملیاتی از افتخارات این سازمان است. این سازمان دارای برنامه و بودجه ریزی عملیاتی است و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم.
دکتر همتی در ادامه به برنامه های بخش درمان سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت: تلاش می کنیم برنامه ارتقاء هتلینگ در مراکز درمانی تامین اجتماعی ر ابه اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی در هفته گذشته به عنوان سازمان برتر در حوزه آی تی شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت، افزود: این افتخار بزرگی برای سازمان تامین اجتماعی است.
دکتر همتی اظهار داشت: در بیمارستانهایی که ارتقاء هتلینگ انجام شده است شاهد رضایتمندی گسترده مراجعه کنندگان هستیم و این موضوع کاملا محسوس است کتاب ارتقاء هتلینگ نوشته نیز شد . این طرح با کمترین هزینه انجام شد.
دکتر همتی افزود: نسخه الکترونیک از دیگر برنامه های موفقیت آمیز حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی است. پزشکان بیشترین همکاری را در اجرای این برنامه داشته اند. ۶۵ میلیون نسخه الکترونیک در کشور تولید کرده ایم.
عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اجرای نظام ارجاع داخلی گفت: از سال گذشته اجرای این طرح در ۵ استان کشور شروع شد و در سال جاری در تمام کشور این برنامه انجام خواهد شد .
وی افزود: برای بیماران مزمن پرونده الکترونیک تشکیل شده است. پرونده الکترونیک این بیمه شدگان در تمام کشور در دسترس است و این طرح در ارائه خدمات با کیفیت و هم صرفه جویی در منابع تاثیر زیادی دارد.
عضو دیگر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز در این همایش گفت: سازمان تامین اجتماعی نیز مرتبط با حوزه اقتصادی کشور است و از این شرایط تاثیر می پذیرد.
مهندس محسن سرخو افزود: باید آمادگی لازم برای مواجه با شرایط اقتصادی متفاوت داشته باشیم و برای این کار پیش بینی لازم را انجام دهیم تا در ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی با مشکل مواجه نشویم.
وی گفت: با وجود اینکه در سالهای اخیر مستمری های تامین اجتماعی افزایش مناسبی داشته است اما در مجموع با توجه به عقب افتادگی های قبلی با شرایط ایده آل فاصله داریم و امیدواریم با رونق اقتصادی کشور درآمدهای این سازمان افزایش یابد تا ارتقای بهتر خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان نیز محقق شود.

اظهار نظر