رکورد شکنی بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه

یکشنبه 4 آگوست 2019 در 17:17


نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند)، رکورد تولید در پرمصرف ترین ساعت برق کشور را ثبت کرد. محسن امیری، سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت تولید برق دماوند با اعلام این خبر گفت: نیروگاه برق دماوند توانست با تولید ۲۲۲۰ مگاوات ساعت انرژی الکتریکی در ساعت ۲۲ روز سه شنبه، هشتم مرداد ماه سال جاری رکورد بیشترین تولید کشور در ساعت پیک بار مصرف را ثبت کند.
امیری با بیان این که این موفقیت در راستای اقدامات انجام شده در جهت تولید مطمئن و پایداری شبکه برق کشور محقق شده است، افزود: درحالی که در پیک تابستانی مصرف برق کشور با افزایش مصرف ناشی از بالارفتن درجه حرارت هوا رو برو می شود، نیروگاه برق دماوند ۲۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید خود افزود تا در سالی که رونق تولید سرلوحه فعالیت های واحدهای تولیدی کشور است، سهم خود را ایفا نماید.
عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت تولید برق دماوندضمن اشاره به اجرای طرح مدیا برای رفع مشکلات ناشی از کمبود برق در کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح که سریع ترین شیوه افزایش تولید برای چنین نیروگاه هایی محسوب می شود و افزایش ظرفیت تولید این نیروگاه تا ۲۵۰ مگاوات، تلاش کردیم با افزایش میزان تولید هم زمان با بالارفتن میزان مصرف برق ناشی ازگرمای هوا، کشور با چالش های کمتری در حوزه تولید نیروی الکتریکی روبرو شود.
وی افزود:انجام اقدامات اصلاحی و رفع محدودیت های تولید و همچنین استفاده از سیستم خنک کاری هوای ورودی واحدهای نیروگاه از جمله عواملی است که زمینه دستیابی به این رکورد افتخار آمیز را فراهم کرد.
امیری با یادآوری این که نیروگاه برق دماوند به عنوان یک سرمایه ملی و ارزشمند ترین دارایی بانک دی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیاری در تولید برق کشور است، افزود: عزم نیروگاه دماوند بر این است که این ظرفیت ها در سال جاری با پیاده سازی پروژه های بهبود، افزایش یابد تا بتواند همچنان سهم ۵ درصدی از تولید برق کشور را عملیاتی کند.
گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (دماوند) به عنوان بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه یکی از دارایی های ارزشمند بانک دی است.

٠٨:١٨

اظهار نظر